• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Poorboy's World - Quick Detailer +

Sven S8

Detailing rookie
15 mei 2008
1.372
0
Schrik niet, geen lang verhaal dit keer... ;)

Maar ik wilde toch niet onvermeld laten wat de Poorboy's Quick Detailer + voor je kan betekenen. En da's best het vermelden waard!

Ik ben (was) eigenlijk meer een liefhebber van de 'normale' detailersprays, zoals Meguiar's Quik Detailer en met name Poorboy's Spray & Wipe. Die werken super gemakkelijk, en voor de wax z'n glans en/of beading verliest heb ik 'm meestal toch alweer getopt (of vervangen).

De 'Ultimate Detailer' van Meguiars heb ik al langer staan, en deze gebruik ik zelden of nooit, het is gewoon niet echt mijn ding. Voor een spray vind ik 'm vooral te onhandig werken, en om nou te zeggen dat hij echt veel toevoegt... (op een recent gewaxte auto vind ik het verschil met de gewone QD te verwaarlozen).

Met de Poorboy's QD+ is het een heel ander verhaal. Toegegeven, je moet hem vóór gebruik goed schudden, want de carnauba zakt naar de bodem. En Spray & Wipe werkt sneller. Maar, de QD+ werkt een stuk lekkerder dan de 'Ultimate Detailer', vooral het uitwrijven is makkelijker.

En dan het resultaat...

Twee vrienden hebben hier onlangs hun auto gewassen, de ene zat een week of vijf in de Pete's 53, de ander ongeveer even lang in de Natty's Red. Naast de pas gewaxte S8 zagen de auto's er toch wat minder uit, terwijl ze hier echt glimmend de deur uit waren gegaan na de waxbeurt.

Mooie gelegenheid om de QD+ eens aan een test te onderwerpen!

Het verschil in glans tussen de behandelde en de nog onbehandelde delen was echt opmerkelijk. De glans van een pas gewaxte auto kwam weer helemaal terug! Resultaat: twee enthousiaste vrienden met twee glimmende auto's.

En dan de beading. Zeker bij de met Pete's behandelde auto was de beading fors minder geworden, bij de Natty's was dit iets beter, maar allang niet meer zo indrukwekkend als het ooit was geweest.

Lang droog blijft het hier nooit, dus de gelegenheid om de beading te inspecteren kwam al de volgende dag. En het moet gezegd worden, na de behandeling met QD+ was er op beide auto's weer een fraaie beading te zien, met mooie, (heel) kleine perfect ronde druppeltjes!

Poorboy's Quick Detailer + maakt gebruik van carnauba én polymeren, dus verenigt het beste uit twee werelden.

Hij is bij mij beslist tot de favorieten gaan behoren...

Aanrader dus! :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is het nu zo, dat QD+ ook witte vlekken achterlaat op trims, rubbers en dergelijke ??Net zoals gewone wax dat doet ??

Groet, Peter
 
Ik heb er geen last van gehad Peter. Ik spray het op het midden van een deel, en wrijf het dan uit over het gehele oppervlak. Doekje keren en nog even nawrijven, werkt prima!

Excuses aan Stimpy, had het topic niet gezien (jouw review stond inmiddels achter dat pull down gevalletje). Ik weet niet of het heel erg is dat er twee reviews staan, anders mag het van mij ook naar een ander subforum.

Ik vond gewoon dat de QD+ wel even uitgelicht mocht worden... ;)
 
Sven,

Je kan ook de PB Quick detailer + sprayen op een applicatorpad van PB. Aanbrengen dan uitwrijven met een PB DTM.

gr
 
Gebruik het zelf ook al een tijdje hoor Sven. Maar had eigenlijk nog nooit geprobeert wat het doet op rubbers en dergelijke.

Groet, Peter
 
Ik vind het een ideaal product, ook voor deursponningen e.d. Ik spray het wel op een doek ipv de lak zelf, zo voorkom je dat er spetters zitten op delen die je al gedaan hebt of niet wilt hebben (glas, rubber kunstof e.d.).
Mooie review, ik vind het ook een toevoeging. Hoe meer mensen hun ervaringen posten hoe makkelijker het is voor een beginner om te kiezen. Als je het in hetzelfde topic post wordt het misschien onoverzichtelijk.
 
Ik ben er ook zeer tevreden over. Ik spuit het wel direct op de lak, maar altijd midden op grote delen, zodat ik met een (deels) verzadigde doek langs rubber en glas de details kan doen. Zeker als je weinig tijd hebt, is dit een ideaal product om nog net even die laatste touch aan de glans en bescherming te geven. Witte vlekken op trims waar Peter het over heeft, heb ik met de QD+ iig nog nooit gehad.
 
Hoewel ik beide reviews goed vind en elkaar aanvullend is het misschien een goed idee om een sticky te maken met een overzichtje met alle producten (en linkjes) waarover al een topic bestaat? Zo is het zowel voor de lezer als voor de persoon die een review wil schrijven overzichtelijk en makkelijk terug te vinden.

Ik wil me daar gerust mee bezig houden als jullie dat wat lijkt.
 
Ik heb de QD+ ook wel eens gebruikt met een MF applicator, dat werkt inderdaad ook goed. Of een (klein) MF doekje voor het aanbrengen en een andere voor het oppoetsen. Maar waar ik bij de Meg's UQD vond dat je haast een applicator moet gebruiken is het bij de QD+ ook goed te doen om het direct op een paneel te sprayen en het vervolgens gewoon uit te wrijven (met een DMT of zo).

Wat ik ook een voordeel vind is dat de QD+ makkelijk blijft werken in vochtige omstandigheden. De auto's waren net gewassen, en het was al tegen het eind van de middag (vocht in de lucht) en toch werkte het prima. Ik vermoed dat het er met de UQD anders had uitgezien...
 
-Vanquish- zei:
Hoewel ik beide reviews goed vind en elkaar aanvullend is het misschien een goed idee om een sticky te maken met een overzichtje met alle producten (en linkjes) waarover al een topic bestaat? Zo is het zowel voor de lezer als voor de persoon die een review wil schrijven overzichtelijk en makkelijk terug te vinden.

Ik wil me daar gerust mee bezig houden als jullie dat wat lijkt.
Als je daar een mooi overzicht van maakt maak ik er absoluut een sticky van :)^
 
ik heb de QD+ ook gebruikt, netjes op een MF gesprayd en daarna uit gewreven op de uato, erg netjes resltaat op een rode polo moet ik zeggen
 
Beste Sven,

Ik als beginnend poetser.. (vraag maar aan Dibbuz) gaat het me iets te snel met alle afkortingen...
Misschien een idee voor een nieuw topic..
maar MF = Micro Fibre = Microvezel?
QD+ = duidelijk verhaal ;) Quick Detailer +
UQD = ultra quick detailer, van Meguiars?
maar DMT = ????

Groeten,
Peter


Sven S8 zei:
Ik heb de QD+ ook wel eens gebruikt met een MF applicator, dat werkt inderdaad ook goed. Of een (klein) MF doekje voor het aanbrengen en een andere voor het oppoetsen. Maar waar ik bij de Meg's UQD vond dat je haast een applicator moet gebruiken is het bij de QD+ ook goed te doen om het direct op een paneel te sprayen en het vervolgens gewoon uit te wrijven (met een DMT of zo).

Wat ik ook een voordeel vind is dat de QD+ makkelijk blijft werken in vochtige omstandigheden. De auto's waren net gewassen, en het was al tegen het eind van de middag (vocht in de lucht) en toch werkte het prima. Ik vermoed dat het er met de UQD anders had uitgezien...