• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Poorboy's World - Trim Restorer

Sven S8

Detailing rookie
15 mei 2008
1.372
0
Vandaag Poorboy's World Trim Restorer maar eens geprobeerd.

(Let even niet op de stofjes en zo, ik heb alleen de TR getest) :p

Ik had m'n rubbers niet al te lang geleden gedaan met de origineel Audi stick, en daarna nog eens bijgewerkt met Meguiar's Natrural shine, dus ik had zoiets van 'we zien wel, maar veel méér zal het wel niet doen'.

Ahem. Verkeerd gedacht dus... Ik doe een drupje op zo'n dun microfibersponsje van de Action (handig voor dit soort klusjes) en begin met een rubber van een voorportier. Daarna even een bakkie gaan doen.

Hier het verschil. Het achterportier is nog niet gedaan, nodeloos te zeggen.

Randje van het solardak wordt er ook weer netjes van (dit is tot dusver geen enkel ander product gelukt!)


Nou ziet alles er wel netjes uit als het nat is, dus heb ik het achterportierraamrubber (dubbele woordwaarde bij scrabble) deels licht ingesmeerd en vervolgens even een uurtje of wat zo laten staan... Het verschil behoeft geen betoog denk ik.


Trim Restorer is een doorzichtig, kleurloos goedje met een lichte vanille/kokos geur. Een druppeltje op een doekje of microvezelsponsje gaat een tijd mee, het spul is erg economisch in gebruik. Je kunt het nawrijven met een doekje, maar het hoeft niet, het droogt mooi op. (Nawrijven vermindert desgewenst de glans enigszins).

Het werkt prima op kunststof en rubbers. Je merkt soms even dat bepaalde delen (kennelijk) iets droger zijn, dan is een tweede pass nodig voor een optimaal resultaat. Maar verreweg de meeste materialen zijn in één beweging weer als nieuw... Het is erg makkelijk te verwerken, en laat zich al even simpel wegvegen van lak en glas.

Ik heb ook wat delen in het interieur gedaan, zoals dorpels, kunststof delen op de deurpanelen en onder de stoelen (bedieningspanelen) en ook die zien er weer keurig uit. Ik was aanvankelijk bang dat het teveel zou gaan glimmen, maar het droogt mooi op.

Al met al een waardevolle aanvulling voor ieders detailingkit, en dat geldt dubbel voor degenen met ongelakte kunststof bumpers en/of carrosseriedelen. Daarvoor is het geweldig spul, maar dus ook voor rubbers e.d.

Update:

Ook na een paar regenbuitjes en een wasbeurt ziet de Trim Restorer er nog puik uit. Gisteravond toch (obsessive mode) even een druppeltje op een hoekje van het bekende microvezelsponsje gedaan en langs de raamrubbers gehaald. Je ziet nu meteen dat de ondergrond al eerder met TR behandeld is, je krijgt nog meer glans en kleur, maar het opbrengen gaat nu helemaal absurd makkelijk. Vandaag zien de rubbers er echt helemaal nieuw uit en voelen super glad aan.

De werkelijke reden dat ik met Trim Restorer in de weer was: het interieur. Op bovengenoemde delen na had ik TR daar nog niet gebruikt. Nu ook alle luchtroosters gedaan, gewapend met een bosje wattenstaafjes en voornoemd sponsje. Best een werkje al die lamellen, maar nodig was het wel een keer. Druppeltje op de tip, en poetsen maar. Als er een roostertje klaar was even het MF sponsje erlangs, en de finish.... NIEUW! Zo mooi en schoon hebben ze er sinds tijden niet uitgezien! Het laat geen vlekken na of een onregelmatige finish (reden waarom ik het eerder niet graag deed). Het is verrassend makkelijk om een mooie egale finish te krijgen, ook op dit soort lastige plekjes.

Ook alle knoppen en de hele navi+ gedaan, plus de houten sierstrips. Het resultaat? Echt super! Mooi, mooi, mooi...

Wereldspul! :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sven bedankt voor deze review.
Straks maar even in me winkelwagentje gooien voor een volgende bestelling.

Joost
 
Moet nog iets hebben voor rubber, dit lijkt me wel wat. Bedankt voor de review. Al getest hoe het eruit ziet als er regen/water overheen gegaan is?
 
Fijn verwoord Sven!

Kan me hier helemaal in vinden echt geweldig spul!

Zelfs de delen van de 37 jaar oude berlina, worden met 1 behandeling al goed zwart! :heart_eyes:
En geloof mij... Die rubbers + dashboard, waren echt verwaarloost.... maar is nu niets meer van te zien 8d
 
MartijnIbi zei:
Droog het ook goed in Sven, of hou je toch een beetje een vettige laag?

Het droogt goed. Je voelt uiteraard wel steeds het verschil tussen het uitgedroogde plastic en het behandelde deel. Maar echt vechtig (zoals bvb een cockpitspray) is het helemaal niet.
 
Het droogt inderdaad erg mooi op, en blijft zeker niet vettig. :cool: Water heb ik er nog niet overheen gehad...
 
Sven S8 zei:
Het droogt inderdaad erg mooi op, en blijft zeker niet vettig. :cool: Water heb ik er nog niet overheen gehad...

Hmm, zoiets zocht ik ook nog :) Als het erg veel silicone bevat vind ik het altijd hinderlijk. Maak je je ruiten schoon en zit de helft weer onder de troep van je rubbers.

Die gaat op het JaTim verlanglijstje :)
 
heb hem laatst ook gebruikt, had precies hetzelfde
voor het interieur werkt het volgens mij ook beter als natural look
 
vandaag binnen gekregen en getest op 1 deel, binnen 10 minuten had ik alle stoot strips voorzien van een laagje. wat een TOPspul!!! lijkt alsof het goedje lichtjes in de stootstrip trekt.

de trim detailer van meguairs gaat weg en deze komt er zeker voor in de plaats.100% tevreden!!
 
trim restore vind ik makkelijker aan brengen
trim restore is meer vloeibaar
trim restore verdeelt zich beter
trim restore vind Ik dat de kunstof het meer "oppakt" en van trimdetailer vind ik dat je het er "op wrijft"


--------

trimdetailer die langer niet word gebruikt laat een hard restje achter in de knijpdop
trimdetailer moet je meer van gebruiken
trimdetailer wrijft zich niet echt gelijkmatig uit ,vind ik
 
MartijnIbi zei:
Hmm, zoiets zocht ik ook nog :) Als het erg veel silicone bevat vind ik het altijd hinderlijk. Maak je je ruiten schoon en zit de helft weer onder de troep van je rubbers.

Voordeel is ook dat het zó weer van glas e.d. af te vegen is - zonder sporen na te laten. Mijn solardak is ook glas, het kitrandje er omheen is erg smal, dus dan is het onvermijdelijk dat er wat op het glas komt (tenzij je het met een wattenstaafje gaat doen of zo). Maar even een doekje erlangs en het is weer smetteloos schoon. Het smeert dus niet, wat de meeste rubberconditioners wél doen...

Heb m'n grille er nu ook mee gedaan, werkt ook top! :cool:
 
Ik ben ook erg te spreken over dit goedje. Het maakt je poetsbeurt echt af met weer mooi zwarte rubbertjes en onderdeeltjes.
Tim had het toen op mijn Peugeot gedaan en daarna nog wel paar x gewassen maar het houdt ook echt goed. Toen had hij het helaas niet meer op voorraad.
Inmiddels heb ik een fles voor mezelf.
Ik heb van m'n nieuwe auto de deurgrepen gedaan, die waren echt heel grauw. Ziet er weer als nieuw uit!

Nou heb ik van de deurkruk erna eigenlijk vergeten een foto te maken dus even de deurkruk uit een totaalfoto gehaald. Auto staat op de onderste erg in de schaduw en kleurt blauw van de reflectie van een blauwe lucht. Maar verschil is alsnog wel duidelijk denk ik:

pbtrmdtler.jpg


Mooi he? Ik kan van zulke verschillen wel happy worden haha.

Interior heb ik ook geprobeerd. Vooral op glad plastic scoort ie goed. De natural look scoorde op alle andere oppervlakken beter vond ik, behalve dus op glad plastic.
Maar een onmisbaar flesje, en zo weinig van nodig ook.

Ruikt trouwens exact naar Malibu Coconut rum, dat spul. Neeej nog niet geproefd :-"
 
Yep, verschil is erg obvious... Heb laatst ook eventjes een druppeltje op de handgreepjes gedaan van het 'nieuwe' autootje van de buuv. Die was 'net gepoetst' door de garage, zoals garages dat plegen te doen. Het glimt, maar dan heb je het wel gehad ook. Heb maar niks gezegd over de wasstraatkrassen die als onooglijke spinnenwebben over het verder glimmende autootje zitten, en alleen de wit uitgeslagen deurgrepen even zwart gemaakt. Zelfs zo'n minimale ingreep gaf meteen al een ander beeld...

Denk dat de Natural Look wel wat lijkt op 'leather Stuff' qua finish. Net ietsje meer ingetogen op een dash etc.

And yes. It smells like Coconuts... :heart_eyes:

BTW: ook grappig, het vlekt niet. Dus als je er wat op je kleding valt... Ik had een flinke druppel op m'n jeans laten vallen en had iets van "shoot, een vlek". Even later was het tot m'n verbazing helemaal weg! :cool:
 
Die Leatherstuf wil ik toch ook nog wel eens een keer proberen. Ooit haha. Zit net met een nieuwe fles natural look.
Al dat Poorboys is zo zuinig in gebruik.
Dat het niet vlekt is wel meegenomen ook, je zal even morsen op je bekleding. Je autostoel duwt toch lastiger dan je jeans de wasmachine in.

Zag je buurvrouw het ook nog? Het verschil?
Ik deed wat Bold 'n Bright op een vriend z'n nieuwe banden (waren nogal zachte, hij vond het jammer dat ze zo vaal van kleur waren). Nou joh, alsof er een tovertruuk gedaan werd.
Heb wel eens minder waardering gekregen voor een minuutje werk.