• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review Scholl S20 + Navy pad

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Inleiding even gepikt van het www...

Looking at the development of S20 Black, Scholl Concepts has spent the last two years developing this compound. From its inception in the lab the goal was to create a one-step compound that could cut well and still finish down beautifully on soft paints. As the project continued Scholl Concepts have been improving their products with their latest developments in iPT intelligent powder technology. This polish has been developed using this technology to remove deep scratches and treats weathered surfaces quickly and effortlessly in only one step, regardless of the hardness of the clear coat system. This revolutionary compound truly delivers a very good cut, very high gloss, zero dust. S20 black is rated at Cut 5/6 | Gloss 6/6 | Protect 0 Main Benefits -P1500-2000 Sanding Marks can be removed in Seconds -No Dusting -Super High Gloss -Intelligent Powder Technology (iPT) -Free of Waxes, Silicones and Harsh Smelling Solvents -Very Low Heat Generation when used with Scholl Concepts Spider Pad -Diminishes to a Higher Gloss with the Scholl Concepts Spider Pads
359dacba96f19c942239ad5f097e755a.jpg
5d84055a459fd185e1ca23ce1b0ae493.jpg


Via Carclean heb ik deze compound en pad aangeschaft en hun beloofd voor een onafhankelijke review te schrijven. Ik ga de compound de komende dagen/weken aan verschillende lakken onderwerpen. Van Duitse beton van VW tot de Franse boter van Peugeot. Ik heb vanop het internet wat foto’s van de compound genomen en de speciale pad. Wat me al opvalt is dat geur iets heeft van blue Berry kauwgom met een chemisch vleugje. De pasta is vrij dik en donker van kleur. De pad is heel stijf, vergelijkbaar met de rupes pads. Ook voor mij een nieuwe is het ruitjespatroon op de pad…

Mijn eerste bevindingen zijn gewoon waauw op de paw900. De polish is lekker boterachtig en stoft NIET, zelf niet na echt doorpolijsten. Qua correctie staat hij volgens mij bij de zwaarste compounds in de lijst en qua afwerking is ook super. Voor mij is dit mijn to-go polish geworden. Als ik echt moet muggenziften stoort de flipdop mij enorm, maar dit zal wel samenhangen met de fles van 1kg :p. Wat wel nog een leuk voordeel is hij behoorlijk tegen de warmte kan, het was + - 23graden en de motorkap was nog warm en 0,0 stof, nam perfect af met de Monello Verde. Dus onmisbaar voor een weekendwarrior zonder garage zoals mij !!

Ik heb de polish gebruikt op een Peugeot 206 - Blauw Mett - 13j mishandeld door de eigenaars. De motorkap met tape in 2 gedeeld (ik weet, een nono maar de eigenaar maakte het niet uit) Totale werkduur was mss + - 3min polijsten op 1/4 motorkap. Begonnen op 3.5 en afgebouwd op 2. Geen LSP De test met de dap500 volgt nog op het dak van de wagen. Dus maar even plaatje bij het praatje;

De voor foto's onder de LED

De voor foto's onder TL

De Na foto's onder LED

De Na foto's onder TL

Eerlijk dit was voor mij de snelste met de mooiste afwerking wat ik al heb behaald met 1 stap zonder gedoe. Toen de eigenaar terug kwam geloofde hij zijn ogen niet, swirls weg, diepere schrammen bijna onzichtbaar en de kleur van de lak herleefde volledig. Zelfs ingebeten vogelkak verminderde. Door dat resultaat vroeg hij me om even een 'klein' schrammetje weg te werken. Wat weg is, is weg maar het is toch een heel pak verbeterd !

Voor de behandeling (2hits gedaan op stand 3.5 - 4 en afgebouwd op 2)


Na de behandeling
Foto's onder normaal licht;

Ik hoop dat iedereen wat wijzer is geworden, vragen? Shoot !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben benieuwd hoe hij het als "1 staps product" doet op een harde lak... Ik ben echt gek op de producten van Scholl... deze ook maar een keer proberen :)...

Doppen van Scholl zijn inderdaad drama... Ik heb van die dispenser flessen van poorboy waar ik het product in over giet. Werkt een stuk fijner want de scholl doppen in moeilijk doseren.
 
Ik word altijd gek van het stoffen van vooral Monello Veloce, de scholl S3 doet het ook.
Zo te lezen stoft dit in het geheel niet! Dat vind ik echt een enorm voordeel.
 
Staat hier ook op het verlanglijstje! Eerstvolgende aanschaf komt het mee. Ben benieuwd hoe onze 2e auto (Peugeot 307) er uit komt te zien na zo'n single step product!
 
Ik ga proberen vandaag nog een zwarte motorkap van een VW Passat te polijsten met de Scholl. Ik deel mijn bevindingen dan wel even ;)

Qua verwerking en stoffen is het echt een leuke, precies Black Hole met serieuze cut :). Hij is zelfs vergevingsgezind op de zwarte delen, had niets afgeplakt en gaf geen witte plekken.
 
Ik ben zo goed als door de Monello polijst heen, en ben al tijden op zoek naar wat anders, nu met de nieuwe auto waar eigenlijk erg weinig imperfecties op zitten, lijkt me dit ook wel wat. Even een en ander op het lijstje zetten :ja
 
M135;n428076 zei:
Ik word altijd gek van het stoffen van vooral Monello Veloce, de scholl S3 doet het ook.
Zo te lezen stoft dit in het geheel niet! Dat vind ik echt een enorm voordeel.


Je werkt dan te lang door, of onder te hoge temperaturen.
Ik werk al jaren met Scholl en vind de S03 juist zo fijn, omdat hij en goed corrigeert op harde lakken en nauwelijks stoft.
Verder is de "slijpgraad" van de S03 hoger als die van de S20, dus dat is niet echt te vergelijken.
Je kiest tenslotte een polijstmiddel + pad combi op benodigde sterkte aan de hand van een testspot en niet op mate van stoffen.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Absoluut mee eens. Wellicht werk ik te lang door, maar toch stoft veloce een stuk meer dan S3. Ik ervaar ook weinig stof ban de S3, maar het stoft wel ;)
ik haat stof, dus wellicht voor jou niet voor belang in keuze, maar voor mij wel
 
Ik bedoel te zeggen, dat een zwaardere compound over het algemeen sneller zal stoffen als een lichte polish.
Dus vaak heb je die keuze niet en in dit geval kan je dan ook niet de geteste polish vergelijken met de door jou genoemde zwaardere compounds.
Van wat ik heb geprobeerd, stoffen wat compounds betreft; de Scholl Concepts S03 en de Swissvax Strong het minst.
En uiteraard neem ik de mate van stoffen mee in de beoordeling en keuze van een polijstmiddel.

Back on topic; Van de Scholl Concepts polijstmiddelen bevalt mij de S17 iets minder als de rest als het om correctie en verwerking gaat.
Ik zal de S20 eens gaan proberen en uiteraard bedankt voor de test. :)^
 
Stephan, wat vond je van de Scholl Blue Navy pad? Hij schijnt aan de harde kant te zijn en soms gaan dat soort pads een beetje "zoeken" hebben deze pads dat ook?
 
Frans;n428086 zei:
Ik bedoel te zeggen, dat een zwaardere compound over het algemeen sneller zal stoffen als een lichte polish.
Dus vaak heb je die keuze niet en in dit geval kan je dan ook niet de geteste polish vergelijken met de door jou genoemde zwaardere compounds.
Van wat ik heb geprobeerd, stoffen wat compounds betreft; de Scholl Concepts S03 en de Swissvax Strong het minst.
En uiteraard neem ik de mate van stoffen mee in de beoordeling en keuze van een polijstmiddel


Ha okay, helemaal mee eens ;)
 
Interessant om bij te houden. Heb den VAG auto. Dus ben benieuwd baar de resultaten op een harde lak. Finisht dit neg zo mooi als bv monello finale? En ik neem aan ook gewoon op een DAP te gebruiken.
 
Stephan;n428078 zei:
Ik ga proberen vandaag nog een zwarte motorkap van een VW Passat te polijsten met de Scholl. Ik deel mijn bevindingen dan wel even ;)

Qua verwerking en stoffen is het echt een leuke, precies Black Hole met serieuze cut :). Hij is zelfs vergevingsgezind op de zwarte delen, had niets afgeplakt en gaf geen witte plekken.


hoe is deze vergeleken met de M101?
 
Vraag is natuurlijk als je een keer je auto mooi hebt of je dan elke keer weer deze moet gebruiken als je alleen wat wilt finishen of even oppervlakkige swirls wilt weghalen. Elke keer weer de s20 haalt natuurlijk ook wel meer lak weg.
 
Wanneer je zulke dingen uit wilt voeren, dan kan je beter de S40 pakken, die is daar voor bedoeld.
 
Dacht ik ook al. En eigenlijk is deze dus alleen maar handig als je veel auto's doet die niet goed onderhouden worden. Voor je eigen auto die je goed onderhoudt kun je beter de s30+ en s40 combi nemen.
 
In jouw geval misschien wel, in een ander geval wellicht niet.
Er zijn zoveel verschillende lakken; waarbij de één met een bepaalde combo goed uit de voeten kan, moet een ander weer een tandje opschalen.

From its inception in the lab the goal was to create a one-step compound that could cut well and still finish down beautifully on soft paints.
Ik hik nog wel eens op een zachte lak en moet dan verschillende merken door elkaar heen gebruiken om een goed resultaat te krijgen.
Dus dit zou misschien wel eens een uitkomst kunnen zijn voor iemand met een gevoelige of zachte lak.
 
Ric325i;n428094 zei:
Stephan, wat vond je van de Scholl Blue Navy pad? Hij schijnt aan de harde kant te zijn en soms gaan dat soort pads een beetje "zoeken" hebben deze pads dat ook?
Mijn ervaring is dat deze pad idd behoorlijk zoekt, in ieder geval icm een Fex 3401.