• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pads voor scholl S20

Nick93

Detailing rookie
20 aug 2017
3
2
30
Hallo Mede-detailers.

Sinds kort heb ik me heel veel ingelezen in detailen op het forum.

Nu wil ik met een DAP500 mijn Audi A6 (Vol met swirls) gaan polijsten met scholl producten.

Ik zit zelf te denken om de S20 te nemen met een blauwe spiderpad 145mm
Daarna de S20 met Scholl black softouch waffle pad.

Is dit een goede combinatie?

Eventueel met de machine of hand collinite 845 aanbrengen.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met de keuze voor de goede pads.

Alvast bedankt Groeten Nick
 
Mijn vermoeden is dat jouw lak hard zal zijn. S20 +Spiderpad is inderdaad het proberen waard. :)

Mooi doorwerken om ook daadwerkelijk de S20 als OneStep te gebruiken, dat scheelt je weer werk én polijstmiddel.
Mocht je alsnog willen finishen ná de S20, dan zou ik eerder een zachye pad pakken met S30/S40.


Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: Nick93
Bedankt voor je snelle reactie.
Dus als ik de S20 neem met de Blauwe spiderpad is dit gewoon een stap voldoende?
Daarna met de hand in de wax zetten collinite 845?
 
De ene VAG-lak kreeg ik met de DAP gecorrigeerd, de andere amper in 3 hits met een BF21. Het kan dus nogal verschillen... ;)

Maar, inderdaad de Spiderpad + S20 en deze mooi laten afbreken.

Mocht je een paneel niet binnen een aangename tijd gecorrigeerd krijgen, dan zou je S3 op dezelfde Spiderpad kunnen proberen. (Ook deze kan je mooi doorwerken voor een goede finish)
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie