• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review Scholl S20 + Navy pad

Over het algemeen heb ik geleerd dat je bij polijstmiddelen voor cut op hogere snelheid moet en bij finishen met lagere snelheid.
Ik doe bv als ik met mezzo op een Oranje pad zit op snelheid 4. Finishen op 2.
Ik gok dat je bij dit polijstmiddel dan je sneheid af moet bouwen gedurende het process om goed te kunnen finishen. Maar heb zelf geen ervaring met dit middel of Sholl pads.
 
Vandaag op SDD heb ik aan iemand van Scholl gevraagd hoe het zit met evt. afbouwen van de snelheid tijdens het polijsten met S20. Hij adviseerde eerst een dambordpatroon te doen op hoge snelheid en stevige druk, dan de snelheid lager te zetten en nog een dambordpatroon te doen met minder druk, dan weer lager te zetten en het dambordpatroon voor een laatste keer te doen met uitsluitend het gewicht van de machine (wanneer het een horizontaal oppervlak betreft). Tussendoor polijstpasta toevoegen hoeft niet.

Wat wel grappig was: hij had met een schuursponsje een doffe plek gemaakt, en die 50/50 gepolijst met S3 en S20. Hij wilde mij duidelijk maken dat S20 niet grof genoeg was om dat weg te polijsten, maar tot zijn eigen verbazing lukte dat wel. De glans was ook dieper dan bij S3 ookal was daar de glans al goed bij (klaar voor wax zei hij). Alles op rotary overigens. S20 icm blauwe spiderpad.
 
  • Leuk
Reactions: Frans
Heya Peeps,

Ik heb ook een demo gehad bij Scholl tijdens de SDD. Hier gaat hetzelfde verhaal op zoals Berry90 aangeeft.

Echter vertelde hij mij dat de S3 veelal gebruikt word om bijv. na het wetsanden te gebruiken, de S40 gebruikt word om de boel te finishen tot hoogglans en dat de S20 ontwikkeld was om deze beide producten te combineren. ''De S20 is puur voor de detailer, de S3 voor de professionele spuiter o.i.d.''

Ik gaf aan dat ik de zwart/witte spiderpad gebruikte en de S3 omdat ik met mijn Monello Foam + Veloce niet diep genoeg kwam op mijn harde BMW lak.
Hij legde toen uit dat zij een nieuwe spiderpad hadden ontwikkeld waarbij de randen niet van zullen afbrokkelen. (zoals ik dat ook ervaar)
En daarbij dat ik met S20 de harde lak ook kon doen en daarbij dus meer glans zou krijgen als de S3.

Klonk mij ideaal in de oren!


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Pietaah
Ik heb de S20 en S40 ook besteld, benieuwd wat dat gaat doen. S20 leek me handig voor mijn nieuwe auto met tot nu erg weinig swirls. De S40 wil ik een beetje in combi proberen met s20 op een zwarte lak, waar ik tot nu vrij veel moeite mee heb om strak te krijgen,...
 
Mij werd het zo ook uitgelegd, toen ik naar het verschil tussen de S17 en S20 vroeg.
De S17 is meer op de industrie (schadebedrijven) gericht en heeft een breder correctie gebruik, de S20 is meer gericht op de detailers wereld.
Dat klopt ook wel, want toen enkele jaren geleden mijn aandacht getrokken werd naar dit merk, was het vanuit de Engelse detail wereld waar ze lyrisch waren over de resultaten van Scholl Concepts op met name harde lakken.
Ik heb toen een email gestuurd naar Scholl Concepts met de vraag waar hun producten in Nederland te koop was en werd toen doorverwezen naar de Nederlandse verdeler; een toeleverancier voor schadebedrijven.
Dat was toen ook nog best een lastig verhaal, want ze leverden alleen maar aan bedrijven (voor mij geen probleem ik ben zzp-er) en wilden graag eerst persoonlijk kennismaken.
Een tijd later moest ik er in de buurt zijn voor klantenbezoek, ben botweg langsgereden, werd heel leuk ontvangen (ondanks dat ze in eerste instantie sceptisch waren; een detailer?) en reed er met een mooie set weer weg.
Ik vond het best wel jammer dat het aldaar alleen voor bedrijven te koop was en heb mijn enthousiasme over dit merk nooit onder stoelen of banken gestoken (heb zelfs veel mensen er samples van geleverd) in de hoop dat wat bedrijfsmatige detailers het op zouden pakken (een aantal kleine hebben dit ook gedaan).
Ik ben iig blij dat Carclean dit merk is gaan voeren, want dit merk verdient een plek op de plank, bij detailers.
 
Ik heb ook mijn probleem voorgelegd bij de mensen van Scholl stand. ( dat ik dus met de spiderpad en de S3 niet genoeg correctie behaal.) hij legde mij toen hetzelfde uit als wat ook hier op het forum is verteld. Dat je in dat geval gewoon tekort komt met de DA. En dus wat hij ook altijd doet, starten met rotary. Finishen met de DAP. Quantoxx dat afbrokkelen van de spiderpad ondervindt ik ook bij de randen. Wanneer verwachten ze de nieuwe versies uit te brengen? Maar begrijp ik nu dat je met de S20 nog meer correctie kan behalen? Hij vertelde mij ook dat ik na de S3 het beste de S30 kon afschalen. Dat was voldoende. Ik heb het boekje meegenomen. Hier zie je ook een mooi schema in staan:
conv_2560.jpg
 

Bijlagen

  • conv_2558.jpg
    conv_2558.jpg
    269,7 KB · Weergaven: 292
  • conv_2559.jpg
    conv_2559.jpg
    289,9 KB · Weergaven: 259
Hey Pietaah ; Ik heb die nieuwe spiderpad al. Die kon je al afnemen op de SDD. Ze lagen daar ook op tafel. Allemaal kleuren, in 2-verpakking.
Er was ook een setje als dagaanbieding, waarbij je voor €11,50 ofso een flesje S20 en een 145mm Spiderpad kreeg.

Ik dacht eigenlijk dat dit setje een zelfde spiderpad had, die zwart/witte waar de randen bij mij beginnen af te brokkelen na 1 auto, maar zag dat er een blauwe/paarse bij zat.
Dit was een pad die helemaal uit foam bestond, dacht ik, zonder day harde zwarte stuk. Daarbij was de rand afgerond en niet scherp.

Pietaah;n430209 zei:
Hij vertelde mij ook dat ik na de S3 het beste de S30 kon afschalen. Dat was voldoende.
Hij vertelde mij juist dat S3 is gecombineerd met de S40 om zo dus de zelfde correctie te behalen, maar met een mooiere finish. En dat dus in 1-stap.

Ook vertelde hij mij dat de S20 ook super is op zachtere lakken. Hierbij pak je dus geen Spiderpad, maar een Foam Waffle Pad.
Hij gebruikte de 3-in-1 Backingplate en zette er zó een die grotere foampad erop.

Hij had last van sticky paint op zijn paneeltje en switchte toen over naar die Foam Pad. Alles alsnog weg.


EDIT: Ooh, wat betreft het finishen met de S20; Hij gaf bij mij ook aan om na de corrigerende hit de machine op een lage stand te zetten en nog even door te werken om te finishen tot hoogglans.
 
Nog even een vraag over de s20. Vandaag bij mijn carclean pakket een folder van de S20 gehad. Hierin wordt het aangeprijst als een één stap polijst wat goed genoeg zou moeten zijn om swirls weg te werken.

Iemand hier enig ervaring mee? Gewoon puur dit als een één stap polijsten ?
 
Of 1 stap genoeg is ligt een beetje aan d'r hardheid... Op een BMW ga je dat niet redden bijvoorbeeld...

En of je niet hoeft af te schalen... Voor een hoop mensen is het al snel goed ;)
 
Op mijn BMW redde ik het prima met S20 en de Navy Spiderpad. Ik had echter maar lichte swirls, dus pakte deleze combi en dat ging lekker. Volgens mij deed ik dit voor de WinterPrep.

Ik had de S20 + pad kado gekregen en werd aangeprezen als 1-staps polijst. Werkte in mijn geval prima met de DAP900 en afschalen met Finale leverde niet een zichtbare verbetering op.

Uiteraard kan dit, zoals Zluytr aangeeft, behoorlijk verschillen per auto.

Greetz
 
hierbij ben ik overtuigd dat de S20 ook in huis gehaald moet worden
heb de S30+ en de S3 maar miste eigenlijk nog eentje ertussen
dat word dus de S20.

zodra er weer ruimte is in de portemonnee dan gaan we weer een ritje maken CCHQ