• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Sonax Xtreme Paste Wax Nr. 1

Sonax is dat niet gewoon een omlabeling van een chineze producent? Heb namelijk laatst deze pot ge importeert.


2014_01_04_22_46_03.jpg

2014_01_04_22_45_55.jpg

2014_01_04_22_46_50.jpg
2014_01_04_22_48_58.jpg


Moet de wax nog uit proberen. En dit lijkt wel erg veel op elkaar (Ik heb dan een pot speciaal voor lichte kleuren)
 
Oetger;349829 zei:
Zo op het oog is het een zelfde pot in een ander kleurtje. :)

Ruikt het ook naar kokos ?

Er zit wel een geurtje aan van een vrucht precies kan ik het niet thuis brengen omdat vooral de petroleum lucht overheerst.

Brand CHIEF
Quantity 1 piece(s)
Type Cleaning Wax
Material Wax + silicone oil + silicone resin + surfactant + petroleum solvent
Color Light Color
Capacity 180g
Function Car polishing, prevent the paint from aging, ultraviolet-proof; Keep your car lustrous

Maar ik kan hem in meerdere kleuren en waarschijnlijk dus ook geuren kopen. Google maar op Chief new car wax. (Geen link aangezien het geen product is die bij carclean word verkocht en ik hier absoluut geen reclame wil maken verder)
 
Zou het niet zo kunnen zijn dat de Chinezen de verpakking hebben gekopieerd? Chinezen verzinnen weinig zelf maar maken wel echt alles na.
 
Dibbuz;349837 zei:
Zou het niet zo kunnen zijn dat de Chinezen de verpakking hebben gekopieerd? Chinezen verzinnen weinig zelf maar maken wel echt alles na.

Zou goed kunnen toch vermoed ik het net andersom (gebeurd ook vaak zat alleen is niet zo bekent)
Dit vermoed ik omdat de producten veel te veel op elkaar lijken, het is gewoon echt een 1 op 1 copy op de labels en deksel na.
Vaak zie je bij namaak toch wel andere verschillen, maar je kunt hem zelfs kopen met doekje zoals TS hem ook heeft (ook in de zelfde kleur)

Ik weet dat je dit soort producten uit China kunt bestellen met eigen merk/logo/tekst tegen paar cent meer. (Andere labels en deksel opdruk maar verder 100% gelijk)

Maar goed ik kan er natuurlijk naast zitten. Helaas hebben we niet exact de zelfde pot anders had ik hem wel opgestuurd naar Oetger om hem uitsluitsel te laten geven.
 
Ik vind het wel behoorlijk gokken wat je doet, zonder hard bewijs (en dat is niet hetzelfde geurtje) zou ik zulke harde bewering niet durven doen. Een geurtje zegt niet echt veel of het ook hetzelfde product is. Geur is gemakkelijk toe te voegen.
Er zijn natuurlijk altijd een aantal standaard ingrediënten die gebruikt worden waardoor het snel lijkt alsof het hetzelfde product is.

Dat je weet dat de Chinezen ook voor jou die wax kunnen maken is leuk en aardig maar dat zegt niet dat Sonax dat ook heeft gedaan.
Er staat duidelijk op de verpakking "made in Germany" en dat zou nogal een giga deuk in je merk komen als dat niet zo zou zijn en zulke dingen komen vrijwel altijd een keer naar buiten.
Lijkt mij dat Sonax dat risico zeker niet wil nemen.
 
Klopt idd, In China maken ze een hoop na. Van Scania vrachtwagens tot iPads en van BMW's tot... Sonax wax ;)
 
Dibbuz;349863 zei:
Ik vind het wel behoorlijk gokken wat je doet, zonder hard bewijs (en dat is niet hetzelfde geurtje) zou ik zulke harde bewering niet durven doen. Een geurtje zegt niet echt veel of het ook hetzelfde product is. Geur is gemakkelijk toe te voegen.
Er zijn natuurlijk altijd een aantal standaard ingrediënten die gebruikt worden waardoor het snel lijkt alsof het hetzelfde product is.

Dat je weet dat de Chinezen ook voor jou die wax kunnen maken is leuk en aardig maar dat zegt niet dat Sonax dat ook heeft gedaan.
Er staat duidelijk op de verpakking "made in Germany" en dat zou nogal een giga deuk in je merk komen als dat niet zo zou zijn en zulke dingen komen vrijwel altijd een keer naar buiten.
Lijkt mij dat Sonax dat risico zeker niet wil nemen.


Ik zeg nergens dat het zo is, ik spreek alleen mij vermoedens uit in termen waarbij ik heel duidelijk maak dat het om vermoedens gaat.
Ik had pas een oordeel willen geven als ik de waxen 1 op 1 had kunnen vergelijken, en dat is niet mogelijk. Dus blijft het gokken/gissen en ben ik de laatste die harde stellingen in neemt.
 
Je mag best weten dat deze review een trigger is geweest voor mij om gewoon zonder te blijven hangen in het verleden te gaan kijken wat Sonax anno 2014 voor ons assortiment kan betekenen. We hebben contact gezocht met Sonax, daar zijn een aantal goede gesprekken uit voortgekomen en we hebben besloten de samenwerking opnieuw op te starten.

Nadat ik mijn reactie op 30 november 2013 had getikt (op de automatische piloot) bedacht ik me: is het eigenlijk nog wel actueel en wordt het niet eens tijd om vooruit te kijken? En zo is het balletje gaan rollen.
 
Zeer verstandige taal, nooit "te ver achteruit kijken" de tijd tikt door en 5 jaren is lang in de techniek, dus wachten we even een detailproject met Sonax af.
 
Klopt, maar toch, het zal bij velen toch in hun acterhoofd blijven steken wanneer ze naar interieurproducten kijken. Ik heb het net gelezen en zal toch eerst naar een ander merk kijken. Wel chapeau van Tim hoe hij er zich mee heeft beziggehouden.
Die netshield ga ik wel kopen, deze wax niet. Beading is veel te flauw, spijtig.

Mooie review!
 
Omdat de beading wat tegenviel heb ik vandaag alles er af gehaald. De wax was nog wel aanwezig o.a. sheeting was nog prima.

Wassen met een overdosis action shampoo, kleien, cleanen en met Carpro Eraser de lak ontvet. De vorige keer heb ik niet ontvet dus ik denk dat het daar fout is gegaan.

Vervolgens de Sonax nr1 paste wax opnieuw aangebracht. Duurde 15 min ongeveer om te curen ( swipetest)

Aangebracht toen het buiten 6 graden was en 75% luchtvochtigheid.

Morgen gaat het regenen en dan zal ik een foto nemen van de beading.

De auto staat het hele jaar door buiten en onder een boom. Uit deze boom komt het hele jaar zooi. Erg veel zooi.. Dus de wax heeft het zwaar bij mij.
 
Mooie foto :)^ Ik kan nu ook wel buiten gaan staan, maar sta dan met m'n voeten in een laag(je) sneeuw...
 
Suzuki;351281 zei:
Zeer verstandige taal, nooit "te ver achteruit kijken" de tijd tikt door en 5 jaren is lang in de techniek, dus wachten we even een detailproject met Sonax af.

De techniek en evolutie staat zeker niet stil maar veranderd de attitude door de jaren?
Dit laatste is lang niet zeker en ik herinner mij 't voorval nog zeer goed.

Van mij mogen ze nog goud in hun producten doen. Principieel verdienen ze deze aandacht niet tenzij Tim een verandering heeft vastgesteld op het gebied van klantenservice.
Excuses of toegeven dat het niet netjes was zou misschien een stap in de goede richting zijn.