• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Review] ValetPro Snow Foam Combo - 5L

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Gisteren is een bestelling van Carclean binnen gekomen. Hierin zat ook mijn bestelde foam de ValetPro Snow Foam Combo in een kan van 5 liter.
Ik heb zelf gewerkt met de Super Snow Foam van Autobrite (nog de versie met de heerlijke kauwgomballengeur :heart_eyes:)

Uiterlijke kenmerken
Integenstellen tot de foam van SSF is de foam van ValetPro licht van kleur. De geur is een beetje lastig te plaatsen. De geur van citrus zou het dichtst bij komen.
Persoonlijk vind ik de geur van de SSF lekkerder ruiken.

SDC10570.jpg


Achterop de kan staat dat je voor vieze oppervlakten een mengverhouding 1:10 moet gebruiken. Op minder vieze oppervlakten kan je kiezen voor 1:20.
Ik heb gekozen voor een mengverhouding van 1:10, dit maakt het product relijk zuinig in gebruik. Bij de SSF gebruikte ik een mengverhouding van 1:6

Zo ziet de mix eruit. Ik heb 75 ml foam gebruik en aangevuld met 750 ml water:

SDC10571.jpg


Het schenken uit de kan ging wat lastig, er lekte soms wat foams langs de kan. De sticker wordt hierdoor meteen aangetast. Misschien in de toekomst maar eens een pompje kopen (zijn deze los te koop in de shop?)

De auto
Mijn auto was al een maand niet gewassen en er zat veel vuil op. Omdat het al geregent had, heb ik besloten om de auto niet eerst af te spuiten met mijn hoogedrukreiniger. Een laagje water zou de foam sneller van de auto af laten glijden was mijn mening.

SDC10565.jpg

Helaas een kras en vogelstront, deze moet ik nog maar even met de DAP aanpakken. De kras is heel erg dun maar lijkt de foto breder.

SDC10566.jpg


SDC10568.jpg


SDC10569.jpg


Werken met de foam
Ik gebruik tijdens het foamen een Karcher K3.77 120 bar hogedrukreiniger. De stelknop op mijn foamlans staat 3/4 deel open. De ijzeren plaatjes voorop de foamlans staan 3 mm uit elkaar. De foto's zijn van 1 minuut nadat ik de foamlans heb neergelegt.
Ik verbaasde me erover dat er toch nog een mooi laagje schuim uit de lans kwam. Ik had gedacht dat deze dunner zou zijn. Het hecht echt goed op de auto.

SDC10572.jpg


SDC10573.jpg


SDC10574.jpg


SDC10575.jpg


SDC10576.jpg

Je ziet niet echt vuil in de schuimrestanten die van de auto af komen.

Nadat ik het foam 10 minuten zijn gang heb laten gaan, heb ik de auto afgespoten met de hogedrukreiniger.


Resultaat
Ik heb nog ongeveer 100 ml mengsel in mijn lans zitten. Heb dus 650 ml gebruikt voor mijn auto (alle delen 2x bij langs gegaan). Ik had hoge verwachtingen van de foam door het lezen van andere reviews.

Het achterwiel
SDC10577.jpg


Voorwiel
SDC10578.jpg

Ook hier is niet veel vuil afgekomen. Ik heb de velgen behandeld met Poorboys World Natty's Paste Wax Blue

Even een voor/na foto:
SDC10566.jpg
SDC10580.jpg

Je ziet dat er wel vuil is afgevoerd van de auto, maar ik had persoonlijk meer reiniging verwacht. Ik moet de auto nog wasssen dus weet niet of het vuil wat is blijven zitten zich makkelijker laat verwijderen tijdens het wassen.

Nog een voor/na
SDC10568.jpg
SDC10579.jpg


Opmerkingen
- je hoord het schuim iets meer 'sissen' dan de SSF, de foam van ValetPro is ook iets agressiever lijkt mij. Mijn handen vielen een beetje prikkelend aan na het schenken van de foam in het maatbekertje. Die heb ik met de SSF niet gehad.
- bij het afspoelen met de hogedrukreiniger zie je minder schuimvorming dan met de SSF ontstaan. Dit maakt het afspoelen voor mij makkelijker.

Pluspunten
- zuiniger in gebruik dan de SSF
- goedkoper in aanschaf
- mooie schuimlaag

Minpunten
- de geur is te doen, maar de kauwgomballengeur van de SSF vind ik beter
- wanneer je de vloeistof op je handen krijgt dan bijt dit wel een beetje, maar dat ligt ook aan je huidtype denk ik

Of de ValetPro nu beter reinigt dan de SSF moet ik in het midden laten. Ik heb geen foto's van de reinigingskracht van de SSF. Omdat de schuimlaag mooi dik is, merk ik wel dat de grove delen vuil zich beter laten afvoeren van de lak.
Als je voor de prijs/hoeveelheid gaat zou ik deze reiniger kiezen. Als je je aan de mengverhouding van 1:10 (wat voor vuile auto's is) dan kan je dus 50 liter foam maken.
 
het resultaat lijkt me eerlijk gezegd wat tegenvallen.....het verschil voor en na is niet echt spectaculair. Ik heb natuurlijk zelf geen ervaring met foamen en daarom verwacht ik er misschien teveel van :confused:
 
Er is wel een beetje verbetering. Maar waar zit het niet goed? Ik neem aan dat mijn handelingen correct zijn om te foamen.
Het is een tijdje geleden dat ik voor het laatst met SSF heb gefoamed. Ik kan dus niet vergelijken.

Misschien moet ik eens proberen om met een mengverhouding van 1:5 te foamen, maar dan wordt het foamen direct een stukje duurder.

Iemand die kan vertellen waar het hem inzit?
 
Gewoon wat meer gebruiken lijkt me aangeraden.
Met 1 van mijn andere foams zou ik ook geen betere resultaten halen met zulke vervuiling als ik de fabrikant verhouding zou volgen.
Het vuil op jouw wagen lijkt me er al een tijdje op te zitten?
Heb zelf ook VP foam, wel een andere dan deze, en vind die tot nu toe de beste die ik getest heb.
 
@Jim, ik heb jou review gelezen en daar zagen de resultaten er erg goed uit. Daarom heb ik ook die foam aangeschaft, de prijs was ook de laagste.
Maar ik begrijp dat je een andere foam hebt van ValetPro? Welke als ik vragen mag?

Het vuil op mijn wagen is van ruim een maand. De auto is voor het laatst een half jaar terug gekleid en dat was goed te merken op de achterklep. Wat kan daar een bende af. De auto is nu weer echt zwart. Morgen ga ik wat stukjes ingevrerten vogelstront weg halen, blackhole erop en daarna waxen. Op de foto's lijkt het of mijn auto grijs is, maar hij is zwart. Als je hem ziet dan is hij ook zwart vanaf een afstandje, heel dichtbij is hij echt vies, vol met rommel.
Mogelijk dat dat de oorzaak is van het slechte reinigen. Een auto die goed in de wax staat zal veel makkelijker het vuil loslaten dan een auto die al meer dan een half jaar niet in de wax heeft gezeten.
 
Op zo een vervuiling blijft het enorm moeilijk om met de standaard verhouding een zeer goed resultaat te bekomen.
Al zullen er altijd zijn die dit gaan/willen tegenspreken.
Beschermde en onbeschermde wagen speelt hier zeker een aanzienlijke factor in.

Ik heb de PH neutral snow foam, dat is niet dezelfde als de snow foam combo.
http://i44.tinypic.com/96b86t.jpg
VP heeft meerdere foam's in hun assortiment.
 
Ik ben nog steeds aan twijfelen of ik ook zo'n foamlans ga aanschaffen.
Het resultaat op de foto's vind ik erg tegenvallen.
Het lijkt meer op: even de tuinslang over de auto.
Foto's kunnen soms afwijken van de werkelijkheid.
Maar 1 maand je auto niet wassen is eigenlijk ook niet wassen is ook niet bevordelijk.
En een goede wax laag, zodat het vuil niet kan hechten is ook belangrijk.