• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rinseless wash 1 emmer methode op of aanmerkingen?

Wash was verdeeld in zones (dak, motorkap, achterkant…) om idd niet te laten drogen. De tweede emmer met water was bedoeld om de washmitt af te spoelen .
Ik was aan het sparen voor een goede HD en een foam cannon maar begin ik te twijfelen, quick, easy en mooie resultaat.
 
Yep, soms ga ik naar een carwash, zeker als ik de banden wilt doen of de auto super smerig is om gebruik te kunnen maken van de hogedrukreiniger.
 
  • Leuk
Reactions: Redhouse
@Heijneker (of andere rinseless washers)
Heb je nog jouw waardevolle antwoorden voor me, hoor graag hoe jij het doet ;)

@Heijneker:
Nog een paar vragen over rinseless wash:

-Heb je zowel absolute als ONR geprobeerd. Wat zijn de verschillen en wat heeft je voorkeur?

-Kun je prewash in 5 liter drukspuit aanmaken en gewoon in drukspuitfles laten zitten als je niet helemaal op maakt bij een voorwas? Of ontmengt het dan?
Zit namelijk aan te denken om in 5l spayer aan te maken en dan te gebruiken tot op is en niet na elke wasbeurt uit sprayer te halen.

-Moet je drukspuit na gebruik nog doorspoelen om verstopping te voorkomen?

-Spuit je nog vooraf af met hd als er veel roadfilm op zit? Of spray je in en was je af?
(Want dan zou je rinseless alleen kunnen toepassen als er niet te veel roadfilm op zit). Hoor graag hoe jij dit doet / hoe jouw ervaringen er mee zijn.

-Was je wielkasten en velgen ook rinseless? Zo ja, hoe doe je dat (en met welke spullen: wasmitt/doek/borstel/kwast)?

-heb je ook ervaring met gebruik van stoomreiniger bij rinseless wash om vuil los te stomen. Is dit wel waxsafe of gewoon niet te dicht erop met stoom?

Bedankt alvast ;)