• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rood, rood houden

Opel_Bjorn

Detailing trainee
11 nov 2014
5
22
38
Ik heb recent een splinternieuwe vuurrode Astra Sports Tourer gekocht. Ik wil deze zo lang mogelijk vuurrood houden met veel glans er in :) (weet dat Opel wel eens roos wil worden in de loop van de jaren). Welke producten raden jullie voor rood aan? En ook om deze een wetlook te geven?

2lmbczo.jpg
 
voor in de winter is het waarschijnlijk het beste om:
1 de auto te wassen
2 de auto te kleien
3 een wax te gebruiken (bijvoorbeeld collinite 476s, 845 of 915)
hierdoor blijft de auto +/- 6 maanden beschermd

voor in de zomer zou je tussen het kleinen en het wax´en ook nog poorboys blackhole kunnen gebruiken, dit zorgt namelijk voor een betere wetlook.
 
Kleien lijkt mij niet echt nodig. is nieuwe auto.
Ik zou foam / wassen / drogen / ontvetten / en dan wax.

tijdens de wintermaanden, foam en wassen met goede milde shampoo.

en zodra de winter over is en het weer lekker genoeg is de auto verder aanpakken.
foam / wassen / kleien / polijsten / ontvetten / en opnieuw in de wax zetten.
 
Clayen is absoluut een must, ook op een nieuwe auto.
Daarnaast zou ik voor de eerste behandeling een product als iron-x adviseren tegen spoorslag ed.

Om een auto rood te houden volstaat een lichte polijstbeurt aangevuld met een goede glaze.
De Astra G van mijn maatje wordt 3x per jaar met finale gepolijst en daarna voorzien van black hole / White diamond waarna er een gewone wax overheen gaat. Een wax die een half jaar blijft zitten heeft mijn inziens weinig zin aangezien de glaze dan toch al weg is.

De truc is vooral bij blijven houden.
 
Het kleien van de lak is een must net zoals hier boven ook al staat. Veel nieuwe auto's staan ook buiten voor opslag zowel bij de dealer als bij de fabriek en is de kans aanwezig dat jou auto ook buiten heeft gestaan.

Wat ik zou doen in dit geval is de auto foamen, afspuiten , wassen, kleien , 1 ronde polijsten met bijvoorbeeld finale op zwart, de gepolijste delen behandelen met bijvoorbeeld Gyeon Q2 prep, Glaze en deze toppen met een wax.

Houd er wel rekening mee dat niet alle glaze's samen kunnen met een wax en andersom (LET OP!:Sommige waxen bevatten cleaners en tasten de glaze aan ga dus voor een pure wax!). Ook kan een glaze de standtijd beïnvloeden van de wax.

Succes!
 
Ik dacht ook altijd dat kleien niet hoefde, totdat ik het een keer gezien heb op een nieuwe auto, toen was ik om!
 
Zoals hierboven aangegeven; wassen, kleien en voorzien van een goede glaze en wax.
Ik heb zelf een rode auto en hele goede ervaring met het aanbrengen met Poorboys Blackhole (glaze) en vervolgens Dodo Juice Orange Crush (wax).
Hierdoor krijg je een hele mooie diepe glans en optimale kleur.