• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rotary: Flex of andere?

Het is zeer licht (kunststof) en ik heb er geen last van, voordeel voor mij het makkelijker opbergen in de koffer, langere snoer en je kan zo switchen tussen rotary en DA zonder extra snoer over de grond te laten lopen.

Dat is niet echt vaak.... ik zou zeggen Shinex maar goed komt uit de "Flex-fabriek" niet dat het wat uitmaakt, ieder heeft een eigen voorkeur 8-)

Dat het uit dezelfde fabriek zou komen wil nog niet zeggen dat het dezelfde machine is.
Er zit teveel verschil tussen beide om het dezelfde machine met een andere behuizing te noemen.

Ik blijf het een raadsel vinden hoe het gerucht de wereld is ingekomen dat Festool machines bij Flex of Fein vandaan komen.

Ik zou wel heel graag overtuigend bewijs willen hebben....

Er zullen onderling ongetwijfeld onderdelen worden gebruikt, maar er worden geen complete machines in elkaars fabriek gebouwd.

Ik heb zeer intensief contact, zowel zakelijk als prive met de vertegenwoordiger van Festool én Fein en allebei zeggen dat er absoluut geen machines van of voor elkaar gemaakt worden in elkaars fabriek.

:no

Terugkoppeling vind ik zelf net zo leuk.

Het is toch de Flex geworden, heb met beide gewerkt.
Festool al meerdere malen, Flex enkel op testpaneel.

Beide machines zijn superieur, reden van keuze voor de Flex was louter gevoel, niet meer, niet minder.:schaam

Daarnaast ook gelijk de Flex XC 3401 VRG maar besteld!:no

Ik heb zelf ook de Flex L3403 VRG Rotary:-)^
Ook bij mij is de Flex XC 3401 VRG in de bestelling (via m'n werkgever, voor inkoopsprijs:jippie )

Heb nu ook al de DAP900, maar om een of andere reden staat het me tegen om deze te gebruiken. Puur gevoelsmatig vind ik 'm iets te zwaar, of is de gewichtsverdeling niet helemaal goed. Ik hoop dat dat met de excenter van Flex beter gaat.

Als je een dap zwaar vindt dan gaat het met de flex zeker niet lukken. Okay je neemt hem anders vast maar hij is toch nog een stukje zwaarder.

freddyevo2 zei:
Ik heb zelf ook de Flex L3403 VRG Rotary:-)^
Ook bij mij is de Flex XC 3401 VRG in de bestelling (via m'n werkgever, voor inkoopsprijs:jippie )

Heb nu ook al de DAP900, maar om een of andere reden staat het me tegen om deze te gebruiken. Puur gevoelsmatig vind ik 'm iets te zwaar, of is de gewichtsverdeling niet helemaal goed. Ik hoop dat dat met de excenter van Flex beter gaat.
Dat zeg je me nu!:-&

Ik ga mijn DAP en Pro voorlopig voor de spotbuff inzetten, mogelijk gaan ze de verkoop in.

Thx iedereen voor het advies.

Heb ook een Master Blaster 8HP aan de collectie toegevoegd, wereld-ding!

Down Town zei:
Voor het nieuwe seizoen gun ik mezelf een extra rotary.

Na wat speurwerk is mijn interesse gewekt voor een Flex PE 140-2 (150).

Zijn er mensen die deze in gebruik hebben/ervaring mee hebben?
Mogelijks zijn er nog alternatieven, daarom mijn criteria:

Lichtgewicht
Stabiliteit
Budget €400,-

Gebruik met 5,5 tot 7,0 inch pads.

Dank voor uw input.:rules

Ik heb onlangs met de twee toestellen kunnen werken, de Flex en Festool.
Mijn voorkeur gaat naar de "Flex" deze is handiger en lichter als de festool, als je hiermee je dak bewerkt merk je direkt het verschil. Je hebt er een betere grip aan en de flex was duidelijk stiller, moet er wel bij zeggen dat de festool al enkele jaartjes oud is
De festool loopt gemakkelijk warm. Al bij al de voorkeur gaat naar Flex.
De vraag is wel hoe dikwijls je hem gaat gebruiken, je hebt da "DAP 900pro rotary" als alternatief voor 99€:-"

quido zei:
Mijn voorkeur gaat naar de "Flex" deze is handiger en lichter als de festool, als je hiermee je dak bewerkt merk je direkt het verschil. Je hebt er een betere grip aan en de flex was duidelijk stiller, moet er wel bij zeggen dat de festool al enkele jaartjes oud is
De festool loopt gemakkelijk warm. Al bij al de voorkeur gaat naar Flex.
De vraag is wel hoe dikwijls je hem gaat gebruiken, je hebt da "DAP 900pro rotary" als alternatief voor 99€:-"
Uiteraard kan de ervaring persoonlijk zijn alleen is de Flex niet lichter dan de Festool.
Laten we ze hier ook allebei hebben en de Flex is bijna 200 gram zwaarder dan de Festool (allebei zonder snoer).
Dus hoe jij dat gemeten en gemerkt hebt dat de Flex lichter is, is mij een raadsel.

Voor mij heeft geen van beide betere grip, bij de Festool vind ik het wieltje handiger gepositioneerd maar dat is uiteraard persoonlijk.
Warm lopen doet zowel de Festool bij Carclean.com als mijn eigen Festool helemaal niet.
Sterker nog, dat ding wordt juist amper warm en de mijne is ook een aantal jaar oud.

rodders zei:
Als je een dap zwaar vindt dan gaat het met de flex zeker niet lukken. Okay je neemt hem anders vast maar hij is toch nog een stukje zwaarder.
Hij is zonder twijfel iets zwaarder maar de Flex 3401VRG heeft een betere gewichtsverdeling. Hierdoor ligt de machine beter in de hand en heb je totaal geen last/erg in dat de machine zwaarder is.

Ik heb wel is mensen gehad op meetings die de Flex even wilde vasthouden, eerste reactie was oo.. .wel zwaar(der)! Daarna even mee laten werken en toen viel het niet eens meer op.

ook exact mijn ervaring Dennis! ;)
De 3401VRG voelt wat zwaar, maar daardoor wel solide!
Heb er nu 3x mee gewerkt, denk dat ik hem nog vaak ga gebruiken :)

quido zei:
Ik heb onlangs met de twee toestellen kunnen werken, de Flex en Festool.
Mijn voorkeur gaat naar de "Flex" deze is handiger en lichter als de festool ... moet er wel bij zeggen dat de festool al enkele jaartjes oud is ... De festool loopt gemakkelijk warm.

Vraag:

welke Festool heb je getest en/of gebruikt dan? De huidige Festool Shinex RAP 150 weegt minder dan de Flex, 2,1 kilo t.o.v. 2.3 kilo.

De oude Festool weegt 3,6 kilo 8o

De huidige Festool polijstmachine is denk ik nu zo'n 3 jaar op de markt.

Mijn machine wordt niet echt heel warm, tenzij ik als een malloot loop te polijsten.