• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Roterend of zal Excentrisch genoeg zijn?

erwin71239

Detailing trainee
4 jul 2021
14
25
Goedenavond allemaal!

Ik heb een vraagje, ik kan aankomende week me voor mij nieuwe auto ophalen ( Gaat om een BMW F30 )
Deze zou ik graag goed willen polijsten, alleen nu heb ik in het verleden vaker BMW's gepoetst ( En ook VW's ) en merk hierbij toch dat de DAP hier wel wat moeite mee heeft. Voor een finish zou het perfect zijn maar een goede lakcorrectie blijft moeilijk en vooral tijdrovend.

Zou het waard zijn om een rotery aan te schaffen? Echter zal ik hem alleen hobbymatig gaan gebruiken.
Zo ja, zou iemand mij een goede kunnen aanraden die kwa budget niet heel hoog ligt? Aangezien ik er misschien maar een paar auto's mee ga polijsten.


Mvg Erwin
 
@erwin71239 ,mijn E92 heeft keiharde lak (ook ik ben begonnen met een DAP maar dat schoot toen niet op idd) maar De F30 serie is vaak een stuk makkelijker te corrigeren (Toen met medium combo/Rupes 21 kunnen corrigeren) in mijn beleving. Je zou ook naar een hoge uitslagmachine kunnen kijken en een kleine bp op je DAP monteren. Dat is wellicht ook een optie?
Anders zou ik eerst een testspot maken (dat zal uitwijzen hoe hard de lak daadwerkelijk is) op je nieuwe auto en dan een weloverwogen keuze maken.
 
Zoals Ric al aangeeft, misschien eerst een testspot maken en even kijken hoe dat loopt. Wat je behalve een rotary of machine met grote uitslag ook nog kan overwegen, is gewoon de DAP houden en daar de meest geschikte polijstmiddelen en pads voor gebruiken. Dat zullen dan waarschijnlijk de Scholl spider pads zijn met bijpassende polijstpasta's.
 
  • Leuk
Reactions: erwin71239
Persoonlijk ben ik ook veel beter te spreken over de Scholl polijstmiddelen en Scholl pads op harde lak van onze Volvo's (van mijn zoon en van mijzelf).
Zo'n overzicht is er wel degelijk.

chart_padcircle_original.jpg
 

Bijlagen

  • Legend_of_Scholl_Concepts_Product_Finder__99619.1388117017.jpg
    Legend_of_Scholl_Concepts_Product_Finder__99619.1388117017.jpg
    373,8 KB · Weergaven: 96
  • Leuk
Reactions: erwin71239
Heb je ook een plaatje van de F serie?
In Scholl termen zou ik denken aan:
S17/paars (zit een beetje tussen een medium combo en S3 in)
S30/oranje (finish combinatie)
Wat ikzelf meerwaarde vind geven op een donkere auto = nog een laatste keer finishen met Rupes wit op een witte pad .
 
Zeker heb ik die :)
Het is niet echt een donkere kleur maar wil gewoon dat de lak in topconditie is.

Bedankt voor de schema's Kuip :)

@Ric325i
En waarom niet beginnen met een witte spider pad? :) Heb zelf nooit met Scholl gewerkt.
 

Bijlagen

  • 0fa132a0cae81f31f685cbfc1cfdfe6451f037b7.jpg
    0fa132a0cae81f31f685cbfc1cfdfe6451f037b7.jpg
    255,5 KB · Weergaven: 98
Ik heb een een 5serie gedaan met mijn Flex XFE-7-15 samen met de (rode, gele en groene) Menzerna pads en bij behorende middelen (400-2200-3800). Het is dan echt een bak werk.
Die flex heeft echt meer kracht dan de DAP Evo, die ik ook heb.

Als je iets alleen voor je eigen auto wilt aanschaffen zou ik die Flex machine overwegen, dan heb je echt een pracht apparaat om het ok goed bij te kunnen houden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: erwin71239
Zeker heb ik die :)
Het is niet echt een donkere kleur maar wil gewoon dat de lak in topconditie is.

Bedankt voor de schema's Kuip :)

@Ric325i
En waarom niet beginnen met een witte spider pad? :) Heb zelf nooit met Scholl gewerkt.
Die sandwich spiderpad is erg grof en ik vewacht niet dat jij niet nodig zal hebben al moet de testspot dat definitief uitwijzen.
Ik denk dat je uitkomt op de combinaties die ik eerder aangaf.

(Kleine) sandwich Spiderpad/S3 is handig om erbij te hebben mocht je een wat diepere kras tegenkomen maar ik gok dat je de meeste krasjes zeker weg gaat krijgen met Scholl paars/S17 .
 
  • Leuk
Reactions: erwin71239
Niet alle Duitse lakken zijn keihard, bij opel varieerd dat bijvoorbeeld nog wel eens, daar waar arden blue hard was op een astra H was de grijze metallic weer veel zachter, maar zoals bij iedere lak gaat het met een rotary nu eenmaal sneller, een dap langzamer en veiliger.
 
  • Leuk
Reactions: MarcoTTS