Afgelopen 2 dagen het interieur weer opgefrist. Was wel weer nodig zeg!
Vrijdagmiddag begonnen met de kofferruimte. Alles uit de auto gehaald, reserve wiel, bakken, krikje etc.
Wat hondenharen los geborsteld en toen uitgezogen. Daarna de ruimte ingespoten met een interieur reiniger. Alles even geborsteld en toen afgenomen met meerdere doeken.
Toen de rest van de auto gestofzogen.
Alle kunststof panelen gereinigd met een Interieur reiniger, samen met een borstel en een kwast. Ook afgenomen met die goedkopere witte Valet Pro doek. Ideaal voor zulke klusjes!
Nadat alle panelen schoon waren. Besloten om het stuurwiel gelijk maar te reinigen. Als je toch bezig bent. Deze was niet heel smerig. Maar glom wel een beetje.
Aangezien het al flink afkoelde buiten. Besloten om hierna de spullen op te ruimen.
En om zaterdagochtend verder te gaan.
Al hoopte ik wel dat droog zou zijn zaterdagochtend. Zodat ik nog even de stoelen kon reinigen.
De volgende ochtend eerst even uitgeslapen.
De hele week er om 04:40 je bed uit. Dan ben je blij dat je zaterdag een paar uur langer kunt liggen
Je wilt tenslotte ook geen overlast geven aan je buren.
Uiteindelijk om 10:00 begonnen.
Eerst de bestuurdersstoel ingespoten met Valet Pro Carpet Cleaner. Verdund tot 1:10.
En met een
Monello Paardenhaarborsteltje ingewerkt. Daarna 2x met de Numatic George gespoeld. En als laatste een keer goed droog gezogen.
Toen de passagiersstoel gedaan...
Die was er een stuk erger aan toe. Ik zit daar vrijwel nooit. Dus het is niet van mij
Daarna was het tijd om de achterbank te doen. Niet gek vies. Want daar zit bijna nooit iemand... Alleen de hond heeft er misschien een of twee keer op gelegen.
Want ja, in de kofferbak is ook niet wat met zo'n hoge tildrempel.
Toen was het een uur of 11:30. Normaal ben ik veel langer bezig met de extractor. Maar aangezien er regen werd verspeld, moest ik iets minder nauwkeurig te werk gaan. Wellicht een andere keer weer verder.
Eind 2020 heb ik een setje aluminium pedalen geïnstalleerd. Nu zat er op de voetsteun een vage veeg. Dat was voor mij een doorn in het oog... Dus de Rupes Nano Ibrid erbij gepakt, en met een klein beetje
Monello Finale het stukje gepolijst.
Het is nog niet geweldig. Maar wel beter.
Aangezien ik toch de Ibrid bij me had. Heb ik direct even het hooglans zwarte pianolakdeel in de midden console gepolijst. Hier heb ik helaas geen foto van gemaakt.
Daarna de velours matten set er weer in gelegd. Alle panelen nog even nagelopen met een schone doek wegens het nat worden van de extractor.
En toen wat foto's gemaakt.
En nee, ik heb deze keer geen
Gyeon Preserve,
Poorboys Natural Look of wat dan ook gebruikt. Voorlopig laat ik het lekker zo!
Een dressing geeft altijd wat glans. Nu vind ik dit ook wel wat hebben.
Nu bedenk ik me net dat ik wat interior cleaner op de ruit heb laten spetteren...
Gaan we weer...