• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[RoyR] Peugeot 308 2014 Blanc Nacré

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
4.305
193
24
Zwolle
Gisteren de 308 een wasbeurtje gegeven.
Vandaag wat lakschades bijgetipt.
En een achterlicht zelf gesmoked met folie. Het ziet er niet uit. Maar het was toch een probeersel. Wat zeggen jullie ervan?
Het staat niet verkeerd. Maar is het nou echt mooi...

20210722_095236.jpg

20210722_100134.jpg

20210722_102110.jpg

20210722_102101.jpg

Timo84

Detailing addict
25 mrt 2020
282
68
20
Boekel
Normaal gesproken vindt ik het niet erg mooi maar zo met de witte auto kijken de iets meer donker rode achterlichten een stuk mooier.
Indien het netjes gedaan wordt. ;)

• Leuk
Reactions: RoyR

Dirk Post

Detailing chief
1 nov 2016
322
88
67
Roy, mag dit wel met de APK keuring.
Verlichtings ornamenten mogen volgens mij niet gespoten, of beplakt zijn.
Maar weet niet 100 procent zeker.

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
4.305
193
24
Zwolle
@Dirk Post Geen idee eerlijk gezegd!
Ik zie regelmatig auto's met getinte achterlichten. Er zijn ook veel bedrijven die die dit doen. Ik denk dat een lichte tint wel mag. Maar pikzwart niet...

schaef

Detailing guru
23 sep 2015
1.284
170
Vroeger hadden we hier spuitbussen voor moest je aan de binnenzijde opspuiten en vaak net iets te donker waardoor APK afkeur. Zelf ben ik er niet zo van. Ben meer van originaliteit. Maar ieder zijn ding toch. Bij Wit vind ik het knalrode juist mooi staan.

• Leuk
Reactions: RoyR, Zrobb en RoCo

Krullenbol

Detailing chief
1 apr 2020
66
75
Haps
De getinte achtelichten steken inderdaad mooi af met de witte koffer, maar zoals hierboven is een tint feller rood ook een mooi contrast.

Zoals @Dirk Post aanhaalt, helaas wel APK-afkeur, artikel: 5.2.55, aanvullende permanente eisen: artikel 128.
https://apk-handboek.rdw.nl/persone...estand-verplichte-lichten-en-retroreflectoren

In het verleden zelf ook regelmatig de achterlichten van de Golf rood gespoten en als de reflectoren maar zichtbaar bleven keurde de keurmeester het goed..

• Verbluft
Reactions: RoyR