Nou we zijn klaar hoor
Afgelopen vrijdag de 308 gewassen, gekleid en gedroogd.
Zaterdagochtend afgenomen met een Quick detailer en schone doek.
Toen begonnen met polijsten. Dit gedaan in 2 stappen. Een maal met
Gyeon Compound. En een maal met
Gyeon Polish. Toen de Polish op was. Besloten om verder te gaan met
Monello Finale. Werkt ook prima natuurlijk.
Ook voor het eerst de Flex Pxe 80 gebruikt. Wat een heerlijk apparaat! Waarbij de ibrid stil zou vallen. Blijft deze lekker rond draaien. Met de flex heb ik de hooglans b stijlen, stukje lak onder de ramen, en bumpers gedaan.
Echt veel krassen waren er niet aanwezig in de lak. Behalve in de pianolakdelen...
De volgende dag alles ontvet met
Nanolex EX. Meerdere keren en met meerdere doeken.
Toen voor het eerst
Nanolex SI3D aangebracht. Ik heb hierbij gewoon een laag gedaan. Want dat zou ik ook met bijvoorbeeld
Gyeon Pure doen.
Helaas blijft een witte lak coaten echt kût. Je ziet vrijwel niet waar je gebleven bent.
Si3d afgenomen met 3 verschillende doeken. Zodat ik niks zou vergeten.
Aanbrengen en afnemen ging prima. Al heb ik het gevoel dat
Gyeon Pure / Mohs wat makkelijker afneemt.
Op het dak heb ik een klein testje gedaan.
Namelijk, de ene kant Si3d. En de andere kant Pure! Wat me gelijk opviel na 2 uur, is dat de kant van de si3d gladder aanvoelde dan de Pure.
Nadat ik de hele auto in de Si3d had gezet. Heb ik besloten om er nog een laagje
Gyeon Cancoat achteraan te doen.
En dat weer gevolgd, door een laagje
Gyeon Cure!
Vandaag de velgen afgenomen met Waxaddict Spray On Wheel Wax. Banden behandeld met
Gyeon Tire Express. En de ruiten gereinigd met
Monello Cristalino.
En alle lak achter de deuren, in de
Gyeon Wax gezet.
Er zit nu nog wat stof tussen de raamrubbers en dergelijke. Maar dat zal voor een groot deel wel weg waaien deze week i.v.m snelweg kilometers.
Nu ergens deze week nog een afspraak maken voor een onderhoudsbeurt. En zelf de adblue even bijvullen.