• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[RoyR] Peugeot 308 2014 Blanc Nacré

Ik zou graag zwarte spiegelkappen op de 308 willen...
Iemand ervaring met zelf spuiten? En wat de kosten zullen zijn?
Of toch naar een schade hersteller gaan?
 
@Tomas Heb ik al geprobeerd. Maar dat is compleet mislukt...
Was wel met alie wrap. Misschien lag het daar aan, en anders.... Kan ik er niks van :joy:
Nee, ik had een kap gedemonteerd, maar dan heb je geen houdvast, misschien moet ik de kap laten zitten, en dan wrappen.
 
  • Leuk
Reactions: Tomas
Als je eens in de buurt bent, wil ik je wel helpen. Goede kwaliteit folie doet erg veel. Denk dat het resultaat met wrappen beter is dan zelf spuiten..
 
  • Leuk
  • Geweldig
Reactions: RoCo en RoyR
Roy, voor sommige merken zijn er webshops die allerlei originele accessoires/onderdelen verkopen voor prijzen die een stuk lager liggen dan bij de (Nederlandse) dealers, ik weet niet of er voor Peugeot ook zoiets bestaat?

Edit: linkje gevonden, er zijn goedkope spiegelkappen te vinden, waarbij je dan kunt kiezen om die professioneel te laten spuiten als ze bijv. een schadeauto in de door jouw gewenste kleur gaan spuiten en dan jouw spiegelkappen mee spuiten. Als een (klein) autoschade bedrijf wil meewerken, kost het jouw weinig en zij hebben wat extra geld verdiend, waar ze niet zo veel extra voor hoeven te doen. Een paar kappen voor minder dan 14 euro per stuk (ex verzendkosten) lijkt me ook niet veel, als ik tenminste de juiste heb geselecteerd in de shop.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoyR
Binnenkort even een afspraak maken om de 308 te laten uitlijnen.
Afgelopen weken een paar flinke klappen gehad door kuilen in het wegdek...
Ook er aan zitten denken om de 308 iets lager op zijn schoenen te laten zetten d.m.v Eibach verlagingsveren. Alleen pak ik nu al regelmatig een drempeltje met de bodem. Dus als ik de auto nog lager laat zetten, gaat dat niet goedkomen denk ik.
Heb ik het verkeerd, laat het me weten!

20200719_193227.jpg
 
Ik had onder de vorige Passat een Eibach Pro set veren en schokdempers.. je kon gewoon met 80 over een drempel waar ik voorheen echt niet harder dan 40 km p/uur overheen kon
 
  • Verbluft
Reactions: RoyR
Heb mijn M3 met eibach veren verlaagd, en ja je komt gewoon dichterbij aarde te liggen wat natuurlijk ook betekent dat je iets meer last hebt van drempels e.d. Maar staat wel mooi. GTI laat ik lekker standaard is goed zo. M3 ligt wel als een kart op de weg.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Alleen pak ik nu al regelmatig een drempeltje met de bodem. Dus als ik de auto nog lager laat zetten, gaat dat niet goedkomen denk ik.
Vergis je niet in de slappe veren van de Peugeot. Het is al jaren algemeen bekend, denk bij jou als Peugeot liefhebber ook wel.

Wij hebben de Peugeot 308 sw, zelfde mokka uitvoering als je ouders (meende ik?). Zo slap als wat, met de aanhanger niks waard. Heb toe setje hulpveren eronder gezet. Wat een verschil. Net een Duitser nu. Als waren die series al stugger geveerd

Ik heb geen ervaring met eibach e/o het verlagen van een auto. Maar als ik zie wat hulpveren al doen in stugheid en grond, drempels raken. Een setje kan enkel voor zorgen dat eea monder comfortabel aanvoelt in de auto.

Ik vermoed dan ook dat dat aan de grond ko.en het Peugeot kwaaltje is en met ander merk, dus andere stugheid totaal geen last hoeft te geven.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoyR