• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rubber verwijderen met Gyeon Tar na een trackday met een cayman gt4

detailing time

Detailing addict
13 nov 2017
93
53
28
Rotselaar
Hallo iedereen

Een tijdje geleden heb ik kunnen meerijden op een trackday met een cayman gt4 nu is deze erna langs gekomen om eens onder handen te nemen.
Ik een test gedaan hoe goed Gyeon tar is met het verwijderen van rubber.
De wagen hing natuurlijk overal vol met rubber, maar met Gyeon Tar kwam het er eigenlijk zeer eenvoudig af.
Sommige plaatsen hadden wat meer aandacht nodig als anderen, maar in het algemeen ging het zeer vlot weg.
De wagen was proper gewassen met de rubber er nog steeds op en hierna hebben we deze ingespoten met Tar het twee minuten laten zijn werk doen en erna afgenomen met een microvezel doek.
Ik heb nog een kleine video gemaakt voor als jullie het resultaat zelf graag zouden willen :

 
  • Leuk
Reactions: StijnV en D!m!tr!
Leuke video! :D

Wat ik mij nog afvraag: Dit was een witte auto. Heb je nog defecten kunnen zien na het verwijderen van het rubber?

Op een donkere lak zal dit misschien minder vriendelijk zijn c.q. sporen achterlaten?
 
  • Leuk
Reactions: detailing time
Hartelijk dank!
Ik heb geen defecten gevonden, maar heb ook niet echt kracht moeten zetten op de microvezel doek om de rubber te verwijderen...
Tar is ook heel lubricant welke ook helpt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk om dit met ons te delen! Ik heb goede ervaringen met de Mothers Racing Rubber Remover, maar het kan dus ook met minder specifieke producten.
Als ik niet goed weet wat ik moet gebruiken, durf ik de Nanolex Race Film Remover ook wel eens bovenhalen, vaak met succes (teer, lijm, rare plekjes,...).
 
  • Leuk
Reactions: detailing time
Leuk om dit met ons te delen! Ik heb goede ervaringen met de Mothers Racing Rubber Remover, maar het kan dus ook met minder specifieke producten.
Als ik niet goed weet wat ik moet gebruiken, durf ik de Nanolex Race Film Remover ook wel eens bovenhalen, vaak met succes (teer, lijm, rare plekjes,...).
Bedankt! :)
Over de Nanolex Race Film Remover heb ik zelf ook al veel goede dingen horen voorbijkomen. :)