• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruiten reinigen met APC

Jdb

Detailing chief
27 feb 2017
280
88
Ik las dat je de APC van Poorboys kunt gebruiken als ruitenreiniger in mengverhouding 1:100.
Nu heb ik de APC van Meguiars staan waar ik zeer tevreden over ben.

Nu is mijn vraag of ik deze ook kan gebruiken als ruitenreiniger en in welke mengverhouding raden jullie het aan?
 
Poeff.. Ik heb gisteren toevallig wat glaswerk willen schoonmaken met APC+D, maar dat was niet helemaal lekker. Misschien een te hoge verhouding ofso.

Ik weet alleen dat de APC+D vrij geconcentreerd is, dus hij zal wat sterker zijn als de Meguiars. Probeer het simpelweg eens, zou ik zeggen. :p
 
Het zou kunnen maar mijn boerenverstand zegt dat dit niet moet.

Glasreiniger is op basis van alcohol (meestal) en is voor glas.
APC is op basis van zouten (meestal) en omdat een 'ontvetter' als APC best moeilijk is om geen strepen over te houden zou ik gewoon lekker een glasreiniger pakken. Bij een verhouding van 1:100 doet een product ook niet veel meer lijkt mij. Dan ben je gewoon water aan het uitvegen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Gyeon Prep vind ik wel prettig als ontvetter gevolgd door een glasreiniger, apc werkt naar mijn mening niet zo lekker.
 
Klopt als een bus @m@rio

@Jdb Clearly Menthol is een rete goeie ruitenreiniger. Prep ook maar is niet specifiek hiervoor. Vooral in de concentraat versie is de Clearly Menthol erg goedkoop.
 
Klopt als een bus @m@rio

@Jdb Clearly Menthol is een rete goeie ruitenreiniger. Prep ook maar is niet specifiek hiervoor. Vooral in de concentraat versie is de Clearly Menthol erg goedkoop.

Hoe kan ik de ruitenreiniger het beste gebruiken?
Direct op raam sprayen en dan met ramendoek afnemen of op een doek sprayen en "boenen" op het ruit en met ramen doek afnemen?
 
Hoe kan ik de ruitenreiniger het beste gebruiken?
Direct op raam sprayen en dan met ramendoek afnemen of op een doek sprayen en "boenen" op het ruit en met ramen doek afnemen?

Ik zou voor de tweede optie gaan, dan heb je ook geen ruitenreiniger op het dashboard zitten, of op andere plaatsen waar je het niet wilt hebben.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen