• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruitensproeier vloeistof

Geforce

Detailing addict
16 mei 2008
101
62
Denk dat ik ga malen maar ja detailing is iets anders dan poetsen dus dan ook maar een detail vraagje
Vandaag wilde ik naar huis rijden en het heeft een beetje geregend en mijn hele auto zat dus onder die mooie gedroogde druppel vlekken dus ook mijn ruiten. Effe sproeien en mijn ruiten zijn weer schoon maar dat spul komt ook op mijn dak etc. Nou zit mijn auto goed in wax maar het is volgens mij toch niet goed voor je wax laag.
Dus zo rees bij mij de vraag

Wat doen jullie in je ruitesproeier reservoir?
 
Alleen gedestilleerd water.
Zonder toevoegingen.


Dat is voldoende om lichte vervuiling weg te krijgen.
Mocht het te erg zijn dan stop ik en gebruik ik even snel de quik detailer.
Maar goed, ik was mijn auto elke week dus de vervuilingen vallen erg mee.


Joost
 
Zat te denken last touch erin te gooien maar ik weet dan niet hoe dat werkt tijdens het rijden maken mijn ruitewisseres mijn ruiten dan wel streeploos schoon.
 
Ruitensproeiervloeistof van de gamma.

Last Touch zou ik er niet in doen, het is daar niet voor bedoeld. Het laat een film achter en het moet uitgewreven worden, dat lukt niet met de ruitenwissers.
 
mss kan je eens proberen om met een naaldje die spuitmondjes van de ruitenwissersproeiers wat de goede kant op te verdraaien?
 
Ik gebruik zelden mijn ruitenwissers.
Ik zet zelfs mijn ramen in de was waardoor de regen gewoon doorloopt over het dak heen.
En nee je krijgt geen waas over je ruit heen zoals ik veel van mensen hoor.
Het moet wel heeeel hard stortregenen eer dat ik mijn wissers NODIG heb.:cool:
 
Alleen als het echt moet gebruik ik de sproeiers, heb ook spul van gamma/karwei/insert bouwmarkt...
 
Ik gebruik van die mini flesjes Holts One Shot Concentrate die Tim verkoopt (verkocht? Kan ze nl. niet meer vinden op z'n site).

25 ml genoeg om 5 liter ruitenvloeistof aan te maken.
Aangezien ik toch de ramen in de Rain-X zet, heb ik de wissers weinig tot nooit nodig.

Patrick
 
Denk dat ik toch een gat in de markt heb aangeboord.
Ruitensproeier vloeistof die je waxlaag niet beschadigd, muggen en andere zooi van je ramen verwijdert en toch je ruiten voldoende smeert dat je ruitenwissers streeploos kunnen werken, wie heeft dat?
 
Sonax Ruiten Helder met citrusgeur concentraat 1:10 - 1000ml

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Is echt perfect spul! Ik heb er heel wat geprobeerd, maar deze is echt beter dan wat ik tot dusver heb gebruikt. Maakt goed schoon en ruikt ook goed. :cool:
 
Sven S8 zei:
Sonax Ruiten Helder met citrusgeur concentraat 1:10 - 1000ml

Is echt perfect spul! Ik heb er heel wat geprobeerd, maar deze is echt beter dan wat ik tot dusver heb gebruikt. Maakt goed schoon en ruikt ook goed. :cool:

En hoe is het met de wis eigenschappen van je wissers, de waterafstotendheid van je ruiten voor degene die zijn ruitenwissers niet gebruiken en als je rain-x of wax hebt gebruikt zit die laag er nog tussen of is die ook gelijk verwijdert, en wat doet het met je wax laag?:weetniet

Ik zat vanmiddag in een muggenplaag en net zat ik weer in een regenbui werkt mijn rain-x nog als ik sonax heb gebruikt? Zou shampoo plus iets zijn.
 
@ Sven S8.
Vanmiddag onderweg naar huis bij een tankstation gestopt om even wat Ruitesproeiervloeistof te kopen voor mijn auto.
Tot mijn starre verbazing en vooral teleurstelling hadden ze dat product enkel en alleen van het merk Sonax...:|~*
Bij een ander tankstation verkochten ze gelukkig wel een ander merk. Je kunt wel raden wat ik in mijn auto hebt zitten.:-"
Waarvan akte.
 
Je kan er over nadenken om Glass Cleaner Concentrate te gaan gebruiken.
Niet alleen top voor het algemeen reinigen van je raampjes, maar bij 1:100 goed te gebruiken als ruitenwissersproeistof ;)
 
:idee in deze tijd van het jaar wel in t achterhoofd houden dat deze dan NIET antivries is........ :idee
 
Ik heb het gehele jaar antivries erin zitten. Een 5-liter fles (geconcentreerd tot -60, zelf verdun ik hem 1:1) die ik bij de Duitse Real heb gekocht. Daar ik 's winters minstens een keer per week mijn ruiten schoonmaak met of een sopje van dreft of een sopje van PB APC, gebruik ik het spul nauwelijks. 's Zomers gebruik ik de ruitensproeiervloeistof eigenlijk nooit.
Regelmatig gebruik ik deze: rain kleer. Die zit er nu toch weer zeker 2 maanden op, de werkzaamheid was afgelopen week wat minder, merkte ik. Logisch, hoe vaker je je ramen wast met een sopje, hoe meer je ook je rainkleer laag eraf haalt.
De NXT glass cleaner vind ik zelf bij deze lage temperaturen niet prettig werken, vandaar meer sopjes in de winter. Maar als ik deze tijdens de rest van het jaar gebruik, hoef ik mijn ruiten nog maar nauwelijks te behandelen met rainkleer. De Meguiars NXT glass cleaner heeft nl waterafstotende eigenschappen.
 
Naast dat je natuurlijk Rain-X of Provision Rain Clear kunt gebruiken, waarbij ik wel even wil aantekenen dat ik die producten alleen handig vind bij een snelheid van 80km/u of meer, gebruik ik of de Sonax-producten (ja, Sonax heeft wel aardige ruitensproeiervloeistof) of als je meer wilt betalen, dan kan ik de Autoglym Quik Clear Screenwash van harte aanbevelen.

Tast volgens mij niet je waxlaag aan en doet wat het moet doen zonder te strepen of te klapperen. Geschikt voor winter en zomer.
 
Ik gebtuik sinds een aantal jaar de ruitenwisservloeistof van Valma (ongeconcentreerd) zowel de winter verise(voorheen tot -15 , tegenwoordig tot -20) als de zomer versie.

Voorheen gebruikte ik vaker spul van bouwmakrt of van de Aldi/Lidl. Hier zat echter vaker spul tussen dat vlekken/een waas achterliet. Volgens mij gaat het vaak mis als je 2 merken mengt. Omdat ze bij eerder genoemde winkels nogal al eens van merk wisselen koop ik de laatste jaren altijd die van de Valma, die is tenminste altijd goed.
 
Wel eens ergens gelezen dat PB Spray and Wipe in verhouding (1:100??????) ook goed gaat.

Iemand deze ervaring?

Of heeft dit hetzelfde resultaat als Last Touch?
 
Gebruik nu al even Sonax Extreme. Lekker geconcentreerd aangezien ik nogal veel ruitenwisservloeistof gebruik. Heb een hekel aan vieze ruiten :grinning:
Alleen slaan de spetters van die vloeistof nogal wit uit op m'n lak. Nu weet ik eigenlijk niet of dat kan komen doordat het water flink vrij hard is, of dat het iets met dat Sonax spul te maken kan hebben (evt de combinatie..?). Iemand dezelfde ervaring?

Ik zag dat er momenteel bij CC alleen nog maar kleine flesjes te koop zijn trouwens van Sonax (25ml ipv 250ml). Wordt het in verhouding weer een stuk duurder door.
Misschien het moment om over te stappen op een ander merk. Probleem is dan wel dat ik eigenlijk gedestilleerd water zou moeten gaan gebruiken, maar dan blijf ik kannen water ergens vandaan slepen... :no