• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruitenvloeistof

robinpowerbag

Detailing trainee
12 jul 2023
56
30
Goedemorgen allen,

Iemand 'tips' over welke ruitenvooeistof te gebruiken? Of is de b.w.v. goedkoopste van de Action of desnoods andere winkel voldoende?

Groetjes,
Robin
 
Autoglym Ultimate Screenwash wordt hier goed gebruikt en werkt perfect zonder nare bijverschijnselen welke die van de action en dergelijk vaak wel hebben. (bescherming slopen, rubbers aantasten, harnekkige vlekken achterlaten).
Vele zijn al overgestapt van goedkoop naar gewoon heel erg goed.
 
Scheelt nogal qua prijs, de Autoglym Ultimate Screenwash voor ruim €50 voor 5 liter of een 5 liter vat van de action voor €1,79.
Ik blijf lekker bij die van de action, totaal geen problemen over rubbers die snel sluiten of strepen / waas achterlaten
 
Vooral doen, wanneer geen problemen lekker blijven doen.
Wanneer mensen advies vragen ga ik altijd voor safe, vandaar mijn advies voor een middel wat uitvoerig getest en gebruikt is ipv een wisselende formule van de goedkoopste winkel van Nederland met louter externe aanvoer van, voor de meeste van ons, onbekende bronnen.
Er zijn meer rubbers die kunnen worden aangetast zoals raamrubbers en dakraam rubbers. Ik zeg niet dat bij jou voertuig gebeurd is of gaat gebeuren maar de verhalen (met foto's) hieromtrent zijn er zeker, en niet alleen in NL.

Dit blijft een "detail" forum van Car Clean...er wordt hier gediscussieerd over verschillen in microns en hardheden van pad/pasta combi's waar de niet-detailer van denkt, het is toch hetzelfde, als het maar blinkt. Dus wanneer er een vraag komt over tips qua merken kies ik sowieso voor een te leveren merk door Car Clean (hun forum) en mijn eigen ervaring gemengd met andere hun ervaring hier op dit forum, prijs is dus voor mij en vele met mij een secundaire factor.
Qua prijs is Autoglym Ultimate Screenwash ruitensproeivloeistof een hele scherpe deal, zeker in grootverpakking en is uitstekend te verdunnen naar gebruik en seizoen, dus ook meteen een budget vriendelijke "tip" voor de TS.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Jurjenz en Riez
Sonax extreme. Komt goed uit testen.
Lekker klein flesje met dosering. 1 kneepjes en de rest met water aanvullen.
Flesje past ook altijd ergens in de motorruimte.
 
Ik heb een tijd gehad dat ik geen 5L kan wilde hebben en toen een aantal keren die van Dodo gekocht. Ik denk toch dat ik die van Autoglym fijner vind (onderbuikgevoel). In het verleden verkocht carlclean ook tabletten voor in de zomer van 303. Die vond ik ook erg fijn, goed op te bergen en prima reinigingskracht in de zomer. @Dibbuz weet jij waarom Carclean die ruitenwisser tabletten uit het assortiment heeft gehaald? 303 heeft ze nog wel.
 
@Timon Deze waren niet meer leverbaar vanuit de EU. De 303 producten komen nu vanuit een EU distributiecentrum en daar hebben ze de tabletten niet.