• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

RVS auto poetsen

S.

Detailing addict
7 mei 2013
44
65
31
Hallo daar,

Mijn vader heeft een kitcar gekocht die vrijwel geheel van een rvs legering is gemaakt.

Alles, behalve de spatborden voor en achterschermen zijn gemaakt van deze rvs legering.

Nu ben ik zelf groot fan om alles van aluminium/rvs/gepolijst metaal op te likken met Mothers alu polish maar omdat de panelen echt groot zijn wil ik het niet met de hand doen.

Wat is de makkelijkste manier om grote panelen op te poetsen.

Ter info, panelen zijn niet dof of verweerd. Maar ze mogen net effe dat extra beetje glans krijgen.
 
Tja... Dan zou ik met zo'n goedkoop poetsmachientje de boel lekker oppoetsen. :p Heb je al voor €12,50 ofso. Grote pad, exentrische beweging.

Belgom of inderdaad Mothers erbij en opwrijven. :)
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Is de afwerking van het rvs "geborsteld", zoals een DeLorean? Dan lijkt het mij riskant om een rotary of dap te gebruiken; dat gaat waarschijnlijk ten koste van de fijne lijnenstructuur. Als het oppervlak helemaal egaal is, inderdaad gewoon lekker boenen, zoals @Quantoxx zegt.
 
Roestvaststaal vormt van zichzelf een "huid"
Naar mate de legering zuiverder is zal ook die laag beter zijn
Wordt die laag verstoord, dan kan je hem uiteraard weghalen
Zijn aparte middelen voor, zoeken op Innosoft en Innoprotect (Emergo)