• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Scangrip

Heb je je niet vergist @Bikkel De 865 heeft een totaal andere kleurtemperatuur, ik denk dat je dan eerder voor de 950 moet gaan, anders eerst de makkelijk verkrijgbare 840 proberen, kijken wat dat doet (bestel 2 lampen met kleur 840, kun je ze om te proberen eerst één dan twee in één armatuur doen, om te zien of dat voldoende oplevert. Dan kun je beslissen of je de twee 840's verdeeld over beide armaturen, en er eventueel een derde kleur bij kiest.

De tabel die je eerder plaatste staat wel Philips, maar het merk maakt niet uit als ik voor het werk lampen van Sylvania of Osram bestel, hebben die dezelfde kleurcodes.
 
De laatste 2 cijfers zijn de kleur van de lamp, het eerste cijfer is kleurechtheid is %.

Ik heb gekeken wat er echt voor lampen in de lamp zit, er staat alleen 6400K op. Dus geen kleurechtheid cijfer erbij. Als er dus goedkope zooi in zit kan het best zijn dat je het kan vergelijken met maar 50% kleurecht.

Ik ga zeker andere lampen bestellen, lampen zijn 3 of 4 euro, maar komt weer 7 euro porto bij. Dus bestel ik graag alles in 1 keer.
 
@Bikkel Als je ze via het web besteld, dan inderdaad beter alles in één keer. Als je een winkel in de buurt hebt, waar je ze zo kunt halen, is het makkelijker om te experimenteren en dan te beslissen wat je definitieve keuze is.
 
Heb 2 lampen 840 en 4 lampen 865 besteld, worden morgen bezorgd. Krijg ook het idee dat er geen ideale lichtbron is.
Vandaag op bezoek geweest bij een Scangrip dealer en gespeeld met de Multimatch en de Dmatch. Veel licht wil nog niet zeggen dat je alles ziet. Sommige lakdefecten zie je bij zon licht wel en kunstlicht niet. Ook de omgeving waar je bezig bent heeft grote invloed
 
2 lampen 865 en 1 lamp 840, ik ben benieuwd of we verschil merken.

IMG_4106.JPG
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
... Veel licht wil nog niet zeggen dat je alles ziet. Sommige lakdefecten zie je bij zon licht wel en kunstlicht niet...

Allereerst onderschat niet de hoeveelheid licht van de zon, alleen doordat ons oog zich razendsnel aanpast, denk je dat het verschil niet zo groot is. Daarnaast heeft zonlicht een heel breed spectrum, en dat was dus ook de reden om je verschillende kleuren lampen te laten proberen. Blauwer licht (koeler) heeft een kortere golflengte waardoor je kleinere defecten kan zien. Als je nieuwe samenstelling onvoldoende oplevert, kun je kijken wat er gebeurd als je beide lampen met kleur 840 in hetzelfde armatuur zet (heb je dan wel voldoende zicht op kleine defecten).
 
Ja zeker vergeleken.

Multimatch geeft ook zeker licht genoeg, maar omdat ik de lamp niet dagelijks gebruik, ben ik bang dat ik de accu's niet goed opgeladen houd. En dat is niet goed voor de accu's, met een snoer heb ik daar geen last van. Daarom de keuze om voor de Dmatch te gaan.
 
  • Leuk
Reactions: Pter