• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schade door vogelpoep, wat te doen?

Flokkie

Detailing rookie
17 jul 2011
4
0
Goedemiddag allemaal,

Vorige week vond ik weer een plak vogelpoep op me auto, deze heeft er maximaal 1,5 dag op gezeten.
Nadat ik het eraf had gehaald bleek de blanke lak van de auto helemaal aangetast te zijn..
Hieronder heb ik er zo goed mogelijk foto's van gemaakt, het gaat om 2 plekken waar de lak beschadigd is, valt hier iets tegen te doen? vind het heel raar dat dit al na 1,5 dag kan gebeuren..

De auto word bijna elke week hand gewassen en 1x per maand in de wax gezet.

1552zjp.jpg


2hyv3fs.jpg


sq0dxu.jpg


Alvast bedankt!
 
Vogelpoep bevat hele sterke zuren, vooral vis en bes etende vogels. Het is net accuzuur zo ageressief. 1,5 dag vogelpoep laten zitten is al 1,5 dag te lang! Je krijgt het mischien weg (foto is iets te onduidelijk om te zien hoe ver het is ingevreten) door te kleien en dan te polijsten met een rotary. Wetsanden brengt in sommige gevallen ook nog uitkomst, maar een spot repair is vaak het enigste wat het nog kan redden. Lak is soms zo craquelé dat het bijna tot op het metaal is ingevreten! Vooral schijt van meeuwen en lijsters wil je niet op je lak krijgen.
 
ik kan je vertellen dat ingebeten én gebarsten vogelpoepvlekken helaas niet meer weggepolijst kunnen worden.

Zo ziet een ingebrande poepvlek eruit.

f5b66f90.jpg


En zo onder een vergrootglas.

33b8d5d6.jpg
 
Als de blanke lak "kapot" is dan ga je daar helemaal niks meer aan terug polijsten.

Mocht je het eens met een rotary en clay willen proberen : ik ben de 30ste voor een detail in Dedemsvaart (vlak aan de N48) en wil er dan wel even naar kijken of wat proberen.
De foto's zijn aan de kleine kant dus ik kan het slecht zien, maar als ik het zo zie dan is het einde oefening.

Gr. Arjan
 
Juffer1 zei:
Als de blanke lak "kapot" is dan ga je daar helemaal niks meer aan terug polijsten.

Mocht je het eens met een rotary en clay willen proberen : ik ben de 30ste voor een detail in Dedemsvaart (vlak aan de N48) en wil er dan wel even naar kijken of wat proberen.
De foto's zijn aan de kleine kant dus ik kan het slecht zien, maar als ik het zo zie dan is het einde oefening.

Gr. Arjan

Oke hopelijk valt er nog wat aan te doen, baal er egt van.. Dat zou zeker mooi zijn, ook zou ik nog naar jou toe kunnen komen aangezien ik doordeweeks in Ermelo zit, laat maar even weten. Heb nog ff wat extra fotos gemaakt..

14y9tsn.jpg


3448o5t.jpg
 
Ik wil je nog niet meer ongelukkig maken maar zoals op de foto's te zien is de vogelpoep toch al aardig fel ingewerkt. Ik hoop dat je het met polijsten nog wegkrijgt maar ik vrees er toch een beetje voor.
Heel veel succes ermee en hou de moed er toch maar in...
 
Nou even meeliften met de topic.

Vanmiddag zag ik wat vogelpoep op mijn motorkap liggen en dacht die haal ik even eraf door hem eerst nat te maken en dan af te vegen. Zitten er nu krassen in mijn lak in de richting waar ik heb getracht het eraf te vegen. Ben er :-& van.
Eerst mijn broer helpen met zijn nieuwe appartement en daarna de schade nog maar eens bekijken.
Heb het stukje gekleid, BH erover maar de krassen zaten er nog steeds.
Toen maar de DAP900 gepakt en begonnen met oranje met inizio, heb denk ik wel 5/6 passes erover gedaan daarna
afgebouwd met witte pad met mezzo en finale op zwarte pad. BH erover en natty's red wax paste.
De krassen zijn nu minder zichtbaar maar het zit er nog in. Je moet wel goed kijken waar het zat.
Vraag: Moet ik nog langer doorgaan of zou er dan te weinig van de blanke lak overblijven?
 
Ik haal altijd zo snel mogelijk de vogel droppings eraf door water erop te gieten met een gietertje en dan de -dropping- agiteren met een langharige schilderskwast.
Meestal heb ik binnen een slordige 30 seconden alles weg en de kwast zorgt ervoor dat ik vooral geen lakschade veroorzaak. Ik druk niet hard met de kwast en gebruik het continue stromende water als smeermiddel.
 
Gisteren is Stephan even bij ons geweest en hebben we samen de schade's bekeken.

De plekken waar de bird drops zaten hebben gewoon hele delen van de lak opgelost.
Om de plekken heen meette ik waardes van 140 tot 160 micron, op de plekken waar de lak weg was kwam ik niet hoger uit dan 90 micron.

Erg jammer, des te meer omdat de rest van zijn Ford zeer netjes en schadevrij is.

Denk dat er weinig meer opzit dan een respray of evt het dak laten wrappen ?
 
Was inderdaad woensdag avond even langs Juffer1 geweest die wou er gelukkig even naar kijken.
Jammer genoeg valt er vrij weinig aan te doen.. denk dat het best een kosten plaatje krijgt als je het gaat resprayen.