• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Scheerschuim dikke foam uit gewone autoshampoo?

Hahaha! :p

Prewashes zie ik zelf meer als ''krachtiger, maar minder veilig'' (Licht aan de verhouding, etc etc)
Foamen geeft daadwerkelijk foam en dit blijft langer op de lak plakken en werken + afvoeren. Veelal veilig)
 
Mischien eens goed om de foamlans open te maken en kijken wat voor Orfice (ken alleen het engels woord ervoor) er in zit vaak zit er een 1.25mm in en als je die vervangt door een 1.1 schijnt het zo te zijn dat je dan een dikkere foam krijgt. Kijk hier maar eens naar.

:cool:Gokje, je bedoelt misschien orifice, oftewel opening in het Nederlands. Dat is dus ook wat ik in mijn bericht boven in dit topic al meldde: met een kleinere doorstroomopening voor het water, gaat de snelheid van het water omhoog, en daardoor wordt er meer foam meegetrokken. (ik zal er geen complete aerodynamica les van maken)
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ik snap niet zo goed waarom je foam en shampoo in 1 zou willen hebben, beide hebben een hele andere doelstelling.

Ik foam zelf ook vaak de auto shampoo als extraatje. Maar dat is na het gewone foamen, en niet inplaats van shampoo in de emmer.

Maar dan is het schuim vele malen dunner dan een echte foam. En dat is met een goede foamgun en gefilterd water.

Overgens heb ik thuis een flesje van het hier verboden merk, die gemaakt is om voor de was stap te gebruiken. Booste de beading ook als een mallefakker :blush:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: MeganeRS
Iemand ervaring met de nieuwe Autoglym Polar serie?

Ik zoek natuurlijk én een nieuwe fijne shampoo én een foam voor mijn mijn HD foamer.
Liefst had ik 2-in-1 gehad qua product, maar jullie raden dat af/dat schuim wordt minder dik, begrijp ik...

Dus als het toch twee losse producten moeten worden, dacht ik aan Dodo BTbM en iFoam.

Maar net voordat ik ging bestellen, kwam ik de nieuwe producten van Autoglym tegen... Dat lijkt mij qua prijs mogelijk veel voordeliger. Althans iig voor de foam...

Iemand ervaring met AG Polar Wash en Polar Blast?
 
finesse avalanche pro ( voor foamgun ) lijkt mij toch een goede verhouding prijs kwaliteit en volgens you tube filmpjes een goede zet ? ik ben geen kenner maar ga gewoon af op de commentaren en een beetje tussen de lijntjes lezen .
mvg snakky
 
@snakky - De pH-waarde is vrij hoog (Volgens AF; 13 onverdund, 9 bij 1:4) en de mengverhouding is aan de hoge kant. (1:4) tegen een prijs van zo'n €45-50 voor 5L.

Als je bijv. de Monello - Artico Magico neemt in dezelfde 5L, dan zit je op zo'n €38 en deze meng je 1:4 - 1:10. Daarbij is deze foamshampoo pH-neutraal.
Zo heb je bijv. ook de Dodo Juice - Apple Ifoam 5L voor zo'n €45, maar deze meng je 1:10 - 1:20. Eveneens pH-neutraal en biologisch afbreekbaar.
Etc etc. ;)
 
Die ervaring heb ik ook. De Avalanche is de beste foam die ik tot nu toe heb gehad. Gisteren de Kenotek getest maar er was niet echt een noemenswaardig verschil te merken met de Monello die ik ook heb staan.