• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Scholl pads

Timon

Detailing guru
17 jun 2008
488
120
Ik heb nu enkele pads van Scholl en ik merk dat ik steeds meer gecharmeerd ben en wil daarom ook nog meer Scholl pads aanschaffen. Als ik echter op zoek ga naar de Scholl pads kom ik in een wirwar terecht die ook op de Scholl website zelf geen enorm helder beeld weergeeft. Zo zijn er pads met dezelfde kleur maar waarbij er bij de één een wafel patroon (reticulated foam) is in gesneden en bij de ander niet. Ik kan geen verschil in open of gesloten celstructuur ontdekken. Andere kleuren zijn weer alleen als wafelpad de verkrijgen en andere weer alleen als “gewone” pad. Het lijkt hierin dat Scholl twee paden naast elkaar bewandeld, die van de spider pads en de niet-spider pads. Het is best een wirwar en heb daardoor moeite om een keuze voor de juiste pad te maken.

Hieronder heb ik getracht de pads van grof naar fijn in een tabel te zetten. De slijpgraad loopt van 1 tot 10. In deze tabel lopen de spider en niet spider pads door elkaar. Graag hoor ik ook als jullie denken dat ik een denkfout maak.



NaamSlijpgraad
Schuimsoort en oppevlakte structuur
Verkrijgbare formaten (mm)
Softtouch Topwool10Wol (soort onbekend)85, 135, 170
Sandwich spider pad wit9Wafelstructuur opp. Schuimsoort onbekend85, 145, 165
Red ninja cutting spider pad?Wafelstructuur opp. Schuimsoort onbekend140
Spider pad navy blue8Wafelstructuur opp. gesloten celstructuur90, 145, 170
Polishing pad purple6Glad oppervlak, grove open celstructuur90, 145, 170
Spider pad purple6Wafelstructuur opp. grove open celstructuur90, 145, 170
Blue heavy polishing pad5Glad oppervlak, Schuimsoort onbekend85, 145
Blue ninja cutting spider pad5Wafelstructuur opp. Schuimsoort onbekend140
Polishing pad orange3Glad opppervlak, fijn open schuim90, 145, 170
Neo spider pad orange3Wafelstructuur opp. fijn open schuim145, 170
Soft touch waffle pad black​
0/1Noppenoppervlak, schuimsoort onbekend


Naast deze pads heeft Scholl ook de gladde ecofix pads maar die zijn niet te koop bij CC. Er zit voor zo ver ik het kan zien ook behoorlijk overlap in die pads en de pads die reeds door CC worden verkocht.
Ik heb voor de handigheid er ook maar meteen wat schema's van Scholl zelf er bij gezet. Er is geen een schema dat alle pads tegelijk weergeeft.

chart_pads_03_big.jpg


chart_pads_05_big.jpg


chart_pads_00_big.jpg
 

Bijlagen

  • chart_schleifpasten_product_original.jpg
    chart_schleifpasten_product_original.jpg
    311,8 KB · Weergaven: 0
  • Leuk
Reactions: Brad en Jerre
ik ben groot fan van de Scholl pads, met name de paarse compound pad, blauwe heavy compound pad, oranje polising pad. Hiermee kan ik goed uit de voeten.
Sinds kort ook de rode en blauwe Ninja pads gebruikt, die werken erg goed.

Voor het compounden de paarse, blauwe, oranje of rode Ninja pad.
Voor het finishen de blauwe Ninja, oranje polishing of zwarte pad.
Uiteraard afhankelijk hoe de lak is.

Qua polijst pasta's gebruik ik Scholl Concepts S2 Black, S2 Shock2cut, S3, S17.

128992_foto_7.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Brad en Stefan O
@Ric325i de ninja pads in het lijstje als derde en achtste van boven geteld.

@nicknameless merk jij nu verschil tussen de paarse wafel en gewone pads? Volgens mij valt het verschil wel mee
Zelf heb ik de navy wafel pad en ga daar nu ook de 90mm variant van kopen. Persoonlijk vond ik het een hele fijne pad met veel correctie icm S3
 
Mooi overzicht zo, wil ook wel eens wat anders gaan proberen. Doen jullie altijd de Scholl pads in combi met Scholl Polish want ik zit te denken aan de Menzerna of de Polish van Nanolex in combi met Scholl.
 
Iemand een idee wat de cut is van de Scholl Spider Navy Blue + Scholl S3 ten opzichte van Monello Veloce + Monello geel?

Wilde een zwaardere combi dan de genoemde Monello en daarom de Scholl combi aangeschaft. Zie nu op de verpakking dat Scholl ook nog de witte Sandwich pad heeft met meer cut..
 
Persoonlijk zou ik of voor Scholl paars of de sandwich spiderpad kiezen.
Monello geel/veloce is niet mijn ding van allebei de producten ben ik geen fan...
 
  • Leuk
Reactions: ArnoutdB
Onlangs met de Ninja pads gewerkt, ze werken prima, alleen door de constructie gaan ze bij verkeerd gebruik snel kapot. Het velcro zit namelijk alleen maar aan een randje aan de buitenzijde vast aan de pad, het hele middenvlak en ook bij de machine-as zit gewoon los. Waar een gewone pad het velcro een stukje loskomt, vliegt bij een Ninja pad al snel de hele pad door de lucht.
 
Onlangs met de Ninja pads gewerkt, ze werken prima, alleen door de constructie gaan ze bij verkeerd gebruik snel kapot. Het velcro zit namelijk alleen maar aan een randje aan de buitenzijde vast aan de pad, het hele middenvlak en ook bij de machine-as zit gewoon los. Waar een gewone pad het velcro een stukje loskomt, vliegt bij een Ninja pad al snel de hele pad door de lucht.
Gevalletje slechte constructie ? Valt me dan een beetje tegen van Scholl want ze kunnen beter.
 
Iemand een idee wat de cut is van de Scholl Spider Navy Blue + Scholl S3 ten opzichte van Monello Veloce + Monello geel?

Wilde een zwaardere combi dan de genoemde Monello en daarom de Scholl combi aangeschaft. Zie nu op de verpakking dat Scholl ook nog de witte Sandwich pad heeft met meer cut..

S3 + Navy Spiderpad is nét een stapje grover dan Veloce + Monello - Geel. S3 + Sandwich Spiderpad is weer nét een stapje grover. (Althans, op mijn vrij harde BMW-lak werkte beide combi's van Schol beter dan de Monello-combi)

Vond alleen de slijtage van de Scholl-combi's wat ruk, maar dat hoort er ook wel bij. (Meer power)
 
  • Leuk
Reactions: ArnoutdB
Inderdaad @Ric325i goedkope productie. Ik heb overigens bij de BF actie wel een blauw en rood exemplaar besteld, om de pads toch een kans te geven.
 
Ze stonden ook bij mij op de wish list maar als er alleen een randje is verlijmd laat ik het wel even voor wat het is. Ik heb 5 kisten vol alternatieven dus de noodzaak is er niet.