• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schoolonderzoek.

AnneHU

Detailing rookie
16 okt 2012
1
0
Beste mensen,

Even een kleine vraag.
Wij zijn voor de studie bezig met een onderzoek naar de duurzaamheid binnen de wasstraten branche.
Wij zijn benieuwd in hoeverre duurzaamheid leeft binnen de wasstraten branche onder consumenten.
Vandaar de vraag:
Vinden jullie duurzaamheid binnen de auto wasstraat branche belangrijk? Zo ja/nee, waarom?

Alvast ontzettend bedankt!
 
Ik denk dat je de moeite kan besparen hier op het forum.

De wasstraat annex krasstraat is hier een no-go.

Niemand hier op het forum haalt zijn/haar auto er doorheen....
 
Mee eens. 99,9% van de leden van dit forum maken juist geen gebruik van een wasstraat. Dus veel antwoorden zullen jullie niet krijgen daarover.
Overigens is het misschien handig om te vermelden wat jullie precies bedoelen met "de duurzaamheid" van een wasstraat. Jullie vraagstelling komt mij wat onduidelijk over namelijk.
 
Om toch een inhoudelijk argument antwoord voor de TS te geven: ik vind duurzaamheid binnen de autowasstraat-branche totaal niet belangrijk.
Reden: ik vind duurzaamheid in het algemeen niet belangrijk (dus waarom zou ik duurzaamheid in deze specifieke branche dan wel belangrijk vinden?).

Maar zoals de anderen ook al zeiden: vrijwel niemand op dit forum zal zijn/haar auto door de wasstraat halen.
 
..............duurzaamheid............
pfffffffffffffff

http://youtu.be/aJ4b7G3azss
 
AnneHU;301289 zei:
Vinden jullie duurzaamheid binnen de auto wasstraat branche belangrijk? Zo ja/nee, waarom?

Toen ik nog niet van detailing had gehoord en regelmatig door de wasstraat ging deed duurzaamheid er niet toe, de prijs des te meer. De gratis wasbeurt bij een volle tank was al helemaal interessant.

Maar tegenwoordig gaat het lekker met het handje.
 
Misschien is het handig om zowel het probleem als de vraag te verduidelijken
Normaal stel je de vraag om een probleem op te lossen
Misschien is het mogelijk om de probleemstelling nog aan te passen

Zelf vind ik het vreemd dat gemeenten proberen zelfwassen te beperken
Dat terwijl veel slijtagevuil ook tijdens het rijden op de weg komt

Duurzaamheid als kenmerk voor kwaliteit van een wasstraat zou best kunnen meetellen
Biologisch afbreekbare shampoo en afvalwaterbehandeling zijn daar elementen voor
Ik denk dat bijv. weinig detailers hun auto olie laten lekken, die gaan gelijk naar de garage
 
Ik heb in de 4 j die ik rijd met de auto en de 3 j dat ik 3 verschillende autos heb gehad nog geen enkele keer door de krasstraat geweest (ook niet toen ik totaal niets met detailing had en er zelf uberhaupt niets van wist)
Voorheen wel naar een *wasbox* self carwash dat wel :)