• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schuimlans na C.Quartzen?

PeterDorr

Detailing addict
1 jun 2009
56
65
65
Mijn auto is net anderhalve week terug van de C.Quartz behandeling.
Vanmiddag ga ik hem voor het eerst weer wassen.
Voor de behandeling gebruite ik altijd de snowlance om het vuil een paar minuutjes te laten los weken.
Moet/mag dat nu ook, of tast dat de C.Q laag juist aan?

Thnx
Peter

Als het alleen statisch vuil betreft, zou ik niet gaan foamen. Zit er echt een laag modder/zand op de lak, dan is het veiliger om wel te foamen.

Ik heb gelezen dat een auto ná behandeling 7 dagen met 'rust' gelaten moet worden zodat de C-Quartz kan uitharden.

Dus na +/- 10 dagen zou het geen probleem moeten zijn.

Sowieso rustig aan met de verhouding, als je doet om puur en alleen het vuil los te weken dan heb je niet veel foam/shampoo nodig.
Op droge auto foamen, daarna pas afspuiten e.d.
Met L.B. eens: geen idee wat er op zit, wellicht is afspuiten al meer dan voldoende
Gezien je vak wel een mooie photoshoot maken van de auto hoor !

Hij is echt niet megavuil. Vnl wat fijn zand dat door de regen van de afgelopen dagen kleine witte vlekjes geeft.
Ga straks denk ik gewoon maar even met schoon water afspuiten (tuinslang heeft voorkeur boven Karcher, toch?) en dan met 2 emmers en de wooly voorzichtig ad slag.

Prima oplossing. Spoelen en een mild sopje.

Op de verlanglijst een waterontharder :weetniet
Carclean heeft een cartridge, werkt prima.
Of een echte op de waterleiding, ik wil niet meer zonder :love

Hans

Job Done.

Eerste met schoon water en tuinslang afgespoeld. mmmmm resultaat was niet echt geweldig. Nog teveel krasjesveroorzakende troep achtergebleven.
Toen met schuimlans normale verhouding shampoo met water gedaan en even in laten weken.
Daarna met hogedrukreiniger op lage stand met een mix van water en shampoo de auto voorzichtig schoongespoten.
Toen met de Wookie (Dodo Juice Supernatural wash mitt 'Wookie's Fist') de auto gewassen met Meguiars Gold Class Car Wash met de aanbevolen verhouding.

Steeds deeltje voor deeltje gewassen met 2 emmers natuurlijk en steeds weer snel afgespoeld omdat de zon ineens onverwachts tevoorschijn was gekomen.
Uiteindelijk de hele auto nog een keer helemaal nagespoten en gedroogd met de CSF Delirium drying towel en daarma de Supreme Shine Microfiber Towel van Meguiars gebruikt om op te wrijven met de Reload Spray Sealant Protection.
En het resultaat is fabuleus. (zie foto's hieronder)

Toen ik mijn auto ging halen na de C.Quartz was het al een beetje donker buiten en het regende. Dus zo verschrikkelijk onder de indruk als nu kon ik er nog niet van zijn. Een lekker weerkaatsend zonnetje doet toch wonderen.
De kleur is echt weer in- en in zwart zonder enige vorm van swirls. (ok, met uitzondering van de paar die ik er zelf in had geprutst toen ik bij het tanken wat benzine morste en dat met een tissuetje even wegveegde ipv wegdepte]-0 ......

Onderstaand wat foto's, gewoon even om te laten zien hoe mooi het eindresultaat geworden is.
En nu ga ik snel even de roest van mijn remschijven afremmen :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Net zoals in de fotografie is het vaak proberen en bekijken wat het beste resultaat oplevert. In dit geval de juiste volgorde gevolgt en je hebt meteen het verschil in resultaat e.d. zelf kunnen aanschouwen.
Moet je nagaan, zelfs nóg mooier geworden .... beter presentje kan je niet krijgen toch ? ! !
Blijft een mooi uitzicht vanaf hier, echt een :love van een auto.

Ik bied me bij deze aan om de roest van je schijven af te remmen. Geen probleem, ik doe het graag en gratis.

LB zei:
Ik bied me bij deze aan om de roest van je schijven af te remmen. Geen probleem, ik doe het graag en gratis.
Shit, had ik dat nou maar eerder geweten. Nu heb ik het weer zelf moeten doen.
Is best een enorm gedoe nog hoor. Starten, rustig wegrijden, motor warm laten worden, optrekken tot xx km/h (range rijbewijs kwijt:rules ) en dan langzaam remmen en dat een paar keer. Bah daar heb ik natuurlijk geen auto voor gekocht :party :party

Die supreme shine doek is niet om te drogen hoor, ga maar een gauw een delirium halen ;)
Wat een prachtauto en detailresultaat trouwens, wees er zuinig op.

RogierV12 zei:
Die supreme shine doek is niet om te drogen hoor, ga maar een gauw een delirium halen ;)
Good catch, foutje in mijn verslag. Heb idd gedroogd met een delirium. Heb het aangepast in mijn verslag. thnx

Laat die delerium voor wat het is,een waardeloos stukje doek is het,als het kan neem er een van Carrand,droog er enkele jaren mee en gaat als een tierelier.
En wat betreft hard rijden tot range rijbewijs kwijt,als je voor de grens staat moet je er ook overheen gaan;)

Heeeee iemand die de Delirium kut vind!
Vertel Bart, waarom?
(ik moet wel zeggen dat mijne na tig keer wassen niet meer zo fijn is, maar dat kan komen omdat ondeskundigen hem een keer gewassen hebben)

Ik dacht al wat een oude bak is dat met zijn geroeste remschijven, grapje hoor.:lol

Een prachtige wagen is dat welke je veel te weinig ziet hier (teveel taksen) in België.

Heb persoonlijk ook niets met delerium aka obdt...geef mijn maar een mothers wax drying towel!!!!!!maar alles is persoonlijk niet!!!!!!!!:cool

PeterDorr zei:
Shit, had ik dat nou maar eerder geweten. Nu heb ik het weer zelf moeten doen.
Is best een enorm gedoe nog hoor. Starten, rustig wegrijden, motor warm laten worden, optrekken tot xx km/h (range rijbewijs kwijt:rules ) en dan langzaam remmen en dat een paar keer. Bah daar heb ik natuurlijk geen auto voor gekocht :party :party

Nou, ik heb met je te doen hoor met zo´n lastige klus. :-d Ik houd me aanbevolen voor de volgende keer.

Sus zei:
Ik dacht al wat een oude bak is dat met zijn geroeste remschijven, grapje hoor.:lol

Een prachtige wagen is dat welke je veel te weinig ziet hier (teveel taksen) in België.

Ik heb het gevoel dat ik in belgie juist aston martins zie rijden en in nl nooit :P

Wat een schitterende wagen:love En het geluid he....:love