• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Scooter even mee gepakt..

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
zaterdag morgen uit de nachtdienst gekomen en tegen een uur of 1 'smiddags slaperig naar beneden gestrompeld.
echter daar de zonnestralen de kamer binnenvielen werd ik al snel weer wakker en zag mijn scooter buiten staan.

net voor de zomer had ik mezelf een chinese retro scooter aangeschaft en vanaf die dag, ga ik als Bami-angel door het leven.

omdat ik niet zo heel veel opberg en stal ruimte heb moet Luuki (de scooter) buiten slapen. hiervoor had ik een zolang even een zeil gemaakt zodat luuki met regen toch droog kon staan.

helaas had het zeil door de wind beschadidingen gemaakt op het zachte chinese lakwerk op de kunststof panelen.....
dus toch maar snel even een motorhoes aangeschaft.

zaterdagmiddag had ik dus mooi even de kans om de krasjes aan te pakken.
ik had het al eerder willen doen maar ik was eigenlijk bang voor verdere beschadigingen..

helaas heb ik geen voor foto's kunnen maken ivm lege batterijen...

eerst maar eens de scooter goed gewassen met autoglym shampoo en een washmitt, en het motorblokje gereinigd met APC.

na het drogen de DAP tevoorschijn gehaald met een groene polishing/finishing pad en de monello finale....

eerst maar eens een stukje proberen op laag toerental.....en daarna iets hoger tot stand 3 a 4.
en warempel alle krasje verdwenen als sneeuw voor de zon.
meteen de gehele scooter met finale behandeld en zo de voor geinstalleerde swirls eruit gehaald.

daarna het lakwerk en het chroom behandeld met autoglym SRP en daarna enkel het lakwerk nog voorzien van de autoglym extra gloss protection.
het kunststof in de bumper care en klaar is Luuki

hier dan het resultaat!

DSCF3238.webp

DSCF3230.webp

DSCF3231.webp

DSCF3232.webp

DSCF3235.webp

DSCF3237.webp

DSCF3236.webp

bedankt weer voor het lezen!!

dank jullie wel!!

ik ben erg blij dat de krassen weg zijn!
ik kan iedereen een dergelijke scooter aanraden, het rijd heel erg goed!

nu nog een kar voor de detail spullen, dan kunnen we ook op locatie!!

Dat ziet er goed uit Cruiser, binennkort ga ik ook mijn eerste tweewieler onder handen nemen. Een Honda 600RR

Hoi Waxwizard,

indien je een motor gaat doen dan kan ik je van harte de motorcyclecleaner van autoglym aanraden.

dit is een buitengewoon goede ontvetter, is net iets krachtiger dan de engine cleaner.

Ziet er weer goed uit!

Wel leuk om een keer een retro scooter tegen te komen, ik werk bij een van de importeurs van deze scooters!
Probeer het chroomwerk inderdaad goed bij te houden, dit kan snel gaan roesten.

Ohja, ik zie de km. stand, hij is toe aan zijn eerste beurt!!! (kleppen stellen, olie verversen)

Mooi ding!

Even over dat chroom. Is het dan een slechte kwaliteit chroom of hebben ze bijvoorbeeld niet alle stappen genomen om metaal te verchroomen? Kan iemand toelichten waarom dat chrrom zo vatbaar is voor corrosie?

Of wordt hierboven bedoeld dat chroom in zijn algemeenheid vatbaar is voor corrosie/roest?

Aficior zei:
Of wordt hierboven bedoeld dat chroom in zijn algemeenheid vatbaar is voor corrosie/roest?

Nee, dat ligt echt aan de kwaliteit van het chroom. Maar och, daar is de prijs ook naar van zo'n Oempa Loempa-ding.

Ik wil volgend jaar lente ook een scooter halen , maar lees weinig positieve ervaringen over de chinese producten (waaronder de Peugeot V-Clic )

Oké, bedankt voor je uitleg.
Ik kan me vaag herinneren dat voor het verchromen van metaal meerdere baden noodzakelijk zijn. Chroom op metaal is slecht. Daar moest geloof ik eerst brons tussen dacht ik, maar dat zou ik op moeten zoeken.

Maar begrijp nu wat er bedoeld wordt en waarom onderhoud in deze zo extreem belangrijk is. Ik denk dus verduveld goed in de sealant of wax houden, want chroom is poreus en metaal corrodeert prima onder het chroom, dus dat is dan het enige wat je denk ik kunt doen.

Succes met je mooie scooter en sterkte dus met het goed afsluiten van dat poreuze chroom!

Idd,

zowel met goede kwaliteit chroom als met chinese kwaliteit is het dichthouden van de micro gaatjes een must.

goed in de wax houden dus en uitkijken met chroompoets waarin polijstkorrel zit....
dit laat fijne krasjes achter.

er gaan verschillende geluiden op over chinese scooters, wat ik voornamelijk lees is dat mensen niet aan het onderhoudsschema voldoen en dan niet op de garantie terug kunnen vallen.

in veel gevallen had dat een hoop ellende kunnen besparen...

maar goed, het is een andere kwaliteit als bijv. een vespa. maar die is dan ook 3keer zo duur. we gaan het afwachten.

Heb ze bij mij al voorbij zien komen voor een beurt met 32.xxx km. op de klok!
Ligt allemaal aan de omgang en het onderhoud van de scooter.

Een mercedes die nooit onderhoud krijgt gaat ook kapot toch?

Klopt , en er zijn ook Renault Laguna's uit 2002 die nog rijden....:lol