• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sealant/wax aftoppen met detail spray

Chris1983

Detailing trainee
19 jun 2016
65
30
41
Genemuiden
Hallo,
Kan ik na aanbrengen van sealant direct na uitpoetsen detail spray aanbrengen?
De sealant is sonax xtreme liquid no.1 en detail spray is 303 speed detailer.

Heb ik namelijk gedaan en achteraf denk ik,zouden de twee producten nu niet gaan mengen op de lak??
Gr Chris

Als je de sealant goed hebt kunnen uitpoetsen wilt dit zeggen dat deze uitgehard is en dus niet zal mengen.

Eerste vraag die bij me opkomt, waarom zou je direct na de sealant een detailspray gebruiken?
Als de sealant netjes afgenomen is, zou dit niet nodig hoeven zijn in mijn opinie.

ik zie ook niet direkt het nu in om dat te doen.
Maar zover ik weet zou dat geen probleem mogen opleveren?
Vermits jij het al gedaan hebt, zou jij het antwoord al moeten weten he :-)
heb je iets gemerkt dan? Want zo kunnen wij nog wat te weten komen?
;-)

Ik doe altijd een laatste rondje met de Final Finish.
Zo weet ik bijna zeker dat er nergens meer achtergebleven residu is en het geeft naar mijn mening nog net dat beetje extra.
Maar goed das mijn visie :)

• Leuk
Reacties: Chris1983
Ik doe het vaak ook hoor, gewoon puur ter controle, maar TS heeft het over 'aanbrengen'.
Ben benieuwd naar de interpretatie van 'aanbrengen' in dezen :)

Ja had dus de sealant aangebracht met de hand,en na hazen swipe test gedaan,toen uitgepoetst,en dacht laat ik als extra bescherming een detailerspray eroverheen doen.
Ik heb geen problemen gehad,maar aangezien er een bepaalde uithard tijd aan wax sealant zit vroeg ik me af of dat niet met elkaar zou mengen.
Was bang dat ik de sealant er weer af zou poetsen met de detailspray.
Dus kortom, uitgepoetste wax /sealant is "direct hard " na uitpoetsen?

Detailer na Sealant is in mijn ogen overbodig.
Detailer is eigenlijk bedoeld om een auto die binnen staat en licht stoffig is of voorzien van vette vingers, af te nemen met Detailer spray en een Microvezel doek. Dan ziet en voelt die auto weer prachtig en heerlijk.
Het geeft een Sealant niets extra's in mijn optiek.
Tenzij je er eentje neemt van Poorboys World met Carnauba erin.

Jep, een detailerspray zal geen meerwaarde geven qua bescherming of dergelijke. Er zijn uiteraard wel sprays zoals Red Mist, Acrylic Spritz, QD+ en dergelijke die toevoegingen hebben, maar dit zal niet een volwaardige bescherming bieden, eerder een mooie touch-up.

Greetz

Er zijn uiteraard wel sprays zoals Red Mist, Acrylic Spritz, QD+ en dergelijke die toevoegingen hebben, maar dit zal niet een volwaardige bescherming bieden, eerder een mooie touch-up.
Greetz

Dodo Juice zegt dat haar Supernatural Carnauba Glaze ook als primaire bescherming gebruikt kan worden.
Ik kan dat nog niet uit eigen ervaring beamen omdat ik hem tot nu toe alleen na het wassen en tussen de waxbeurten gebruik. Dan werkt hij overigens voortreffelijk.

Jazeker @Ric325i ! En die andere spullen op de foto van een deel van mijn plank ook...;)

detailers.webp

Maar persoonlijk geef ik er de de voorkeur aan om na het wassen Supernatural Carnauba Glaze te gebruiken.

Heeft iemand trouwens ervaring met de 303 speed detailer?
Ik heb het ook op een zwarte Peugeot gebruikt laatst, mooie diepe glans en maskeert ook lichte krasjes, beading is ook mooi, werkt ook op plastic delen ramen en rubbers,
Ik vind het een fijn product.