• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sealant/wax gebruik ok op zonnepaneel?

Zesser

Detailing addict
28 mrt 2011
77
55
Niet direct car related maar ben niet zeker of het gebruik van bovenstaande producten ok is op een zonnepaneel?
Heb namelijk een solar tuinlamp gekocht, dus met zonnepaneel, en wil deze wat beschermen tegen weersinvloeden.
Ok voor het inox, maar kan ik het zonnepaneel gewoon meenemen icm een Reload of een Collinite of aanverwante producten?
Bedankt alvast voor jullie advies...
 
Lekker wel !!

Schoon met bescherming levert veel meer op dan vies
Let wel op dat de druppels weg kunnen rollen
Anders vormen ze lenzen en dat wil je niet
Dus alles wat sheeten bevordert heeft de voorkeur
 
Helaas, goedkope solarlampen hebben goedkoop plastic en ik heb al van alles geprobeerd om verweren tegen te gaan maar niks werkt, ook col 845 hielp niet, dus nu doe ik in het voorjaar ze oppoetsen met koperpoets en een paar maanden later is het weer dof, misschien dat oppoetsen en in de blanke lak spuiten beter werkt.
 
Bedankt voor de reacties. De Philips lamp heeft een aflopend zonnepaneel, dus sheeten zal geen probleem zijn.
Het RVS van de Philips tuinlampen is redelijk van kwaliteit, heb er eentje al jaren hangen en blijft vrij mooi (met van tijd tot tijd wat bescherming, sealant).
Hier een foto van de lamp in kwestie.
Heb Reload gebruikt van het weekend, we zullen bij de eerstkomende regenbui zien welk effect dit heeft op het paneeL

https://forum.Carclean.com/core/ima...o0TF6J vRo1OU8v8Bp/Gqiy0ZFMMAAAAASUVORK5CYII=