• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sealer/wax voor luie detailer

ps
gyeon wet coat is ook een makkie.
auto wassen, niet drogen, wetcoat vernevelen , goed afspoelen (bij voorkeur hogedruk).

op de a-klasse van het vrouwtje nu zeker al 3 maand goed effect van de wet coat!

Iedereen alvast bedankt voor de vele suggesties, ik heb alvast mijn wishlist op de webshop aangevuld. Binnenkort is het toch tijd om mijn jaarlijkse bestelling te plaatsen :)

Nog iemand ervaring met de Supernatural Hybrid? Vlekt die op plastic of niet?

ALFIrE: Yup, it's me. Kleine wereld, nietwaar?

Gisteren de wagen maar eens gewassen en een poging gedaan een snelle beschermlaag aan te brengen in de vorm van PB's QD+. Inderdaad, (nog) geen van de vele suggesties, maar voorlopig moet ik het nog even doen met hetgeen ik voor handen heb en het ging me vooral om het aanvoelen hoeveel sneller dit nu moet gaan dan een klassieke behandeling. Ik heb de wagen dan ook eerst gewoon gedroogd vooraleer ik met de QD+ aan de slag ben gegaan.

Het resultaat is op zich niet onaardig, de warme carnauba glans (zilverkleurige lak) is zeker aanwezig en dankzij het rotweer van vandaag ook meteen gemerkt dat er wel degelijk een beschermlaag is achter gebleven. Hoe lang ik hiervan zal kunnen genieten is nog af te wachten natuurlijk.

Aanbrengen daarentegen vond ik eigenlijk niet zo bijster veel sneller gaan dan een klassieke wax of sealant. Omdat je aan de slag gaat met 1 doekje voor zowel aanbrengen als uitpoetsen heb ik heel de tijd het gevoel dat ik op een omslachtige manier het product van de fles naar de doekjes ben aan het overhevelen :)

Volgende keer eens een product proberen dat op natte lak gebruikt kan worden. Dat levert dan misschien wél een significante tijdswinst op.

Ik heb ervaring met DJ SN Hybrid paste wax. Fijne wax met erg mooi standtijd. Vlekt volgens mij niet op rubber of plastic, is mij in elk geval nog niet opgevallen en ik heb anders wel een scherp oog. Ik gebruik de laatste tijd wel meer Colli 845 voor het gemak. Snel machinaal aan te brengen en zo eenvoudig uit te poetsen. Met de SN Hybrid breng ik manueel aan (erg rustgevend) maar uitpoetsen luistert iets nauwer. Je moet de wax lang genoeg laten curen (swipe test), maar zeker niet te lang of je mag hard boenen. Met Colli 845 heb je dat probleem niet, die mag drie uur in volle zon liggen bakken op je lak, je poetst hem nog steeds poepsimpel uit.

ps: SPL, niet ver van Galmaarden :-B

De colli 845 zal zo ongeveer zeker in mijn volgende bestelling zitten, of misschien de vaste variant, Maar ik houd nogal van de warmte die veel carnauba met zich meebrengt dus in diezelfde bestelling zal waarschijnlijk ook nog een meer luxe wax zitten zoals de hybrid. Mijn wagen kent een nogal eigenaardig gebruik, enerzijds is het mijn daily driver die me dagelijks naar het werk moet tuffen (omdat het niet anders kan), anderzijds is het ook mijn speelgoedje waar ik trots op ben en waarvan ik graag hebt dat ie er steeds piekfijn uitziet. Vandaar de interesse in die hybride produsten ...

BrunoV,

Ik vind Collinite 845, mijn eerste 'echte' wax, ook een fijn product. Ik laat de eerste laag een halfuurtje rusten, uitpoetsen en dan een tweede laag. Werkt super!

Maar ik dacht eigenlijk dat ik wél witte strepen op kunststof kreeg en keek dus wel uit. Zit in twijfel nu, misschien verwar ik hem met mijn glaze?

En breng jij de Collinite ook aan op een hete auto? (Omdat je aangaf dat hij zelfs na veel zon nog goed uit te smeren is)

Wel, ik heb ondertussen de 845 besteld, dus ik merk het vanzelf wel of hij nu al dan niet streept op kunststof. Ik ben ook erg benieuwd hoe het product zich verhoud tot EX van PB, tot op vandaag met voorsprong het product waar ik het meeste tevreden van ben.

Omdat CC zoals steeds weer idioot snel levert gaan we vanavond de Collonite 845 aan de tand voelen op de zilveren Auris van m'n vriendin. Dit is onze rationele saaie auto waar we dus niet bijster veel om geven, deze werd nogal plots aangekocht omdat er iemand zijn Ford Scorpio had geparkeerd waar kort ervoor nog de Yaris van m'n vriendin stond. En ondertussen heeft de wagen al een heleboel parkeer schades bij opgelopen. Neemt niet weg dat we hem wél graag netjes houden, maar een perfecte lak is dus zeker niet gewenst of uberhaupt erg realistisch.

De wagen is niet zo lang geleden gekleid en vanavond word ie dan gewassen met een lichte overdosis shampoo en APC om alle oude bescherming weg te halen. Zo kunnen we zeker goed evalueren hoe goed de Collonite stand houd op een ver van perfecte lak.

PS, Quantoxx, ondertussen ben ik toch vrij zeker dat ik geen sporen moet verwachten op trims, wat gericht zoeken mbv tante Google bevestigd me dit.

Voila, zo gezegd, zo gedaan.

Al bij al niet zo'n eenvoudig product vind ik zelf. Zoals overal te lezen is heb ik de Collinite super dun proberen aan te brengen (dap500 + blauwe css pad) maar het is echt een ramp om te zien waar je geweest bent en waar niet. Daarop gekozen het wat rijkelijker aan te brengen maar dat betaal je dan dubbel en dik terug bij het afnemen.

Opvallend is dat het product steeds kleine brokjes blijft bevatten, ook al heb ik me suf geschud en was het geheel mooi vloeibaar geworden. Dit ben ik niet gewend van andere vloeibare producten.

QD+ van PB gebruik ik na elke wasbeurt van de wagen, gaat echt heel snel en geeft minimaal 2/3 weken bescherming.
Glans is geweldig, en de beading is meer dan voldoende, auto voelt heerlijk glad ook.
Eens in de zoveel tijd als ik wat meer tijd heb een laagje 476S, zeker voor de wintermaanden.
De 476S is volgens collinite ook de beste keus voor zilver.
collinitechart620_zps5e090498.webp

BrunoV;n424281 zei:
Grappig dat niemand tot nog toe Collinite 845 heeft vermeld in dit topic. Supersimpel en mega-zuinig aan te brengen, geen waas op plastic, rubber of glas, na een uurtje poepsimpel uit te poetsen en blijft bij oordeelkundig onderhoud (juist wassen) gemakkelijk 6 maanden zitten! Wat wil je nog meer?

Dat is niet helemaal waar, de collinite geeft wel degelijk een waas na het aanbrengen op glas en plastic trims.
Maar dit is geen grote klus om weg te werken, en het geeft inderdaad wel geweldige bescherming!