• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Ibiza; beest en beauty?

As woensdag worden de Cupra rubbers geplaatst :-b Binnenkort gaat de auto ook mee naar het circuit, van mijn vriendin heb ik als verjaardagscadeau een dagje op Zandvoort rijden gekregen! Dus even de pijp schoonblazen!


Afgelopen week met het handje even de Audi van mijn pa gepoetst en foto's gemaakt, die gaat de verkoop in:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi/m697272605-audi-100-2-6e-avant-110kw-150pk-bwjr-1993-zwart.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

En over een week of 2/3 gaat er een Volvo S80 aangepakt worden die veel schuurplekken heeft van een schuursponsje, omdat de harsvlekken zijn geprobeerd te verwijderen. Maar even kijken in hoeverre dat gaat lukken!
 
Mooie auto, ik heb vrienden die Seat fanaten zijn, een ervan heeft een Ibiza de ander een Toledo. Fijne wagens, zelf was ik ook op zoek, maar ik vond niets in mijn prijscategorie en dus toch maar een Toyota gepakt. Misschien de volgende ;) Je hebt hem al mooi opgeknapt in een paar maanden tijd!
 
Hmm, heb mijn 2 jaar oude Ibiza nu een kleine maand en tijdens mijn zoektocht voor een occasion juist gestopt bij Toyota, omdat die veel hoger geprijsd waren. Dan heb ik het Over de yaris en de auris al helemaal.
 
And a lot more to come! Eea technisch vernieuwen aan ophanging, airco etcetera, helemaal strakmaken qua polijsten van de lak, voorkant (vanaf de buitenspiegels) overspuiten, nieuw type voorbumper, etc... Buiten dat de waarde daarmee iets stijgt vind ik het zelf ook gewoon prettig om een representatieve, snelle maar ook betrouwbare auto te rijden waarop alles werkt. Ik moet hem bij wijze van spreke ook aan mijn vriendin mee kunnen geven zonder dat er iets rammelt, trilt of kapot is.

Kost wat, maar dan heb je ook een Ibiza die straks (hopelijk) rijdt als een nieuwe, of beter ;)

Overigens, nog een plaatje van de remmen gemonteerd:

9211499186_d56d153558_b.webp
 
Goed bezig hoor! En niet dat ik de pret wil bederven, maar die extra pk's wennen heel snel jammer genoeg.
 
Klopt, ik raak er al redelijk aan gewend :-b Gelukkig is 170pk en 400NM op 1150kg alsnog niet echt langzaam te noemen dus wat dat betreft blijft het wel een bommetje.


En ach, anders kunnen we er altijd nog een dikkere turbo opschroeven :-"
 
Ben ik met je eens! Alleen is het budget daar op het moment niet voor :( Dat staat onderaan het prioriteitenlijstje, want als ik ga kopen wat ik wil dan ga je over de 3 nullen ex banden. Dus misschien dat ik deze gewoon laat opknappen in plaats van andere velgen, of er moet een setje écht goedkoop op mijn pad komen.
 
@camiel

Bandenservice EDE heb daar net een setje orginele Cupra R's geschoord-16" nieuwe getrokken bandjes dr op voor de lekkere duitse look(165/40/16)
 
zuidwest10;335629 zei:
@camiel

Bandenservice EDE heb daar net een setje orginele Cupra R's geschoord-16" nieuwe getrokken bandjes dr op voor de lekkere duitse look(165/40/16)

..en de bijbehorende stoeprandschade :-b (geintje)
 
Die van een TT passen toch bij jullie model?

Klauwen achter zijn iig hetzelfde als mijn vorige Cupraatje merkte ik ;)
 
Vóór zijn idd sowieso TT remmen, achter zou ik zo niet durven zeggen maar als jouw achterklauwen hetzelfde zijn dan is dat wss wel ja! Tenminste, als je een Ibiza had, Cupra kan ook Leon Cupra zijn, die hebben net weer wat anders volgens mij :-b
 
Ik had een Ibi Cup 1 in 1998 gekocht, zwart met witte velgen en witte cupra stickers. 11,5 jaar voor gezorgd :)

TT schijven achter vind ik wel klein ogen vergeleken met voor maar ja, komt wel een keer is nu nog geen prio voor mij en remmen doet die prima gelukkig!
(232x9mm en 312x25mm)
 
De grote zijn 256x22, moet je ze voor het mooie van een voorwielaangedreven auto hebben, die van een Quatro/4-motion kan ook maar dan moet je iets aanpassen wil het een op een passen.
 
Project exterieur ligt een beetje plat, ik ben op dit moment voornamelijk bezig met het technische opknap/verbeteringenwerk en daar gaat een hele hoop geld naartoe. Heb inmiddels al bijna net zoveel uitgegeven aan reparaties en verbeteringen als aan de aanschaf :-b

Zo komt er een dezer dagen een nieuw setje schokbrekers rondom (twijfel nog tussen een vaste KW set of een AP schroefset) en zal de auto dus ook een paar centimeter gaan zakken. Dan is vrijwel alles aan de ophanging nieuw, misschien een paar kleine dingetjes niet, maar veerpootlagers en draagarmrubbers en stabistangetjes en nog meer rubbers ed zijn allemaal al vervangen afgelopen tijd.

Dan komt er nog een setje nieuwe banden onder op de vooras (wss Toyo T1R's) ipv PyongYang banden, en dan gaan we weer sparen voor exterieur opknappen (spuiten, nieuw model bumper etc).

Waarom al dit opknapwerk tot in het extreme trekken op zo'n oud ding? Nou, ik heb het circuitijden ontdekt en zoals ik al half verwacht had is dat verslavend. Heb nu wat rondjes op Zandvoort gereden en op de Nordschleife maar dit is wel echt iets waar ik een ontzettende kick van krijg. Net iets te hard een bocht door jagen en de auto net op de baan weten te houden met je hartslag op 180 en je adrenalinelevel sky-high, en de volgende keer wil je die bocht eigenlijk nóg harder door. Dan moet de auto daar ook wel in mee kunnen natuurlijk, en ik merk bij hoge belasting gewoon dat dat nog niet zo is.

Omdat het mijn daily driver is moet er echter nog wel wat comfort overblijven en daarom zal ik niet aan de rolkooi gaan ofzo, maar enige technische verbeteringen in de toekomst sluit ik niet uit.