• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Ibiza; beest en beauty?

De handgrepen van de Ibiza waren erg lelijk:

8967330615_f259a55668_b.webp


Dus die vieze verlepte dingen gewrapt:


9006991687_61d7bf899a_b.webp


9006993453_cc3b4a95e6_b.webp


Zo zit het er nu op, niet 100% strak maar vind het wel best :-b


Voor de rest nog weinig optische verfraaiingen, vooral technisch (nieuwe banden, €400 airco reparatie, Audi TT/S3 remmenset).
 
Thanks!



Vandaag is de airco gefixt en de auto nog eens uitgelijnd, voor de rest hebben ze nergens speling in de ophanging kunnen ontdekken maar ik hoor toch nog een knoek linksvoor, het toplager vermoed ik.


Zoals hierboven al staat ben ik ook bezig met een Audi S3/TT remmenset, ook geleverd op de Leon Cupra en Skoda vRS modellen. Deze schijven zijn 312mm tov van de toch al vrij grote 288mm schijven van de Sport/FR versies. Ik heb de set overgenomen van Michelv., even de staat van tevoren schaamteloos gestolen uit zijn advertentie:


Foto-GPXTYLMP-D.webp



Maar dat kon wel wat kekker en ik heb tussen het leren door (woensdag laatste tentamen, dan ho-pe-lijk mijn Bachelor binnen) wel even een paar minuutjes de tijd.


De set ligt er nu als volgt bij:

Mr. Crabs (de brackets dus):

9043600599_9e5fcb9c9c_b.webp


Beugeltjes en klauw (andere hangt aan een andere stoel te drogen):

9043598969_bef4cc9e87_b.webp


Remschijffies (bierkrat als referentie voor de grootte, schijven worden voor montage uiteraard nog glad gemaakt op de naaf & velg aansluiting en even heel licht opgeschuurd op het remoppervlak)

9045821792_c440069268_b.webp
 
Leuke upgrade maar waarom heb je het niet even afgeplakt en gespoten?
Verf is nu ook in de koelribben gelopen aangezien je het best dik opgezet hebt (niet erg maar toch..)

Die veren had je ook helemaal niet moeten lakken met een kwast, gewoon blank metaal houden: krijg je geen verfschilfers ook als je die monteerd tegen de blokken en dat moet nogal strak passen.
 
Heb het allemaal heel dunnetjes gedaan, de buitenste rand van de schijf ontroest en even een dun laagje verf erop (dat het net dekt, niet dat er een plens verf door de gaten heen liep :-P), het midden is met 4 dunne laagjes ofzo maar de vlakke gedeelten worden dus weer opgeschuurd zodat er geen onbalans gaat ontstaan. Heb de schijven gekwast en niet gespoten omdat ik het niet maken om op mijn balkonnetje dingen te gaan spuiten terwijl de buren zitten te eten/van de zon te genieten :-b En helaas heb ik geen berging of tuin oid.

De veren zijn daar nog aan het uit-druipen, vandaar de druppels, heb ze even in de pot verf gedipt en toen opgehangen, maar je hebt inderdaad wel een punt met de schilfers ;) Zal ze morgen weer even kaal maken, effe staalborsteltje erover en voila.
 
Camiel;325565 zei:
Je kunt eens proberen een ontluchting erin te maken, of zo'n silica zakje achterin de lamp gooien (bij de afdekkap zegmaar).

Xenonlampen hebben één voordeel: ze hebben standaard 2 ontluchtingsgaten onderop en 1 achterop, waardoor je vrijwel nooit vocht in een xenonkoplamp zult zien zitten.


Waar heb jij je ontluchtingsgaten zitten dan? :lol
Ik heb redelijk vaak last van vocht in me xenon koplampen . vooral na het wassen
 
Moeilijkste is inderdaad dat de hele bumper eraf moet voordat je bij die lampen komt.

Maar achterop zitten 2 plastic dopjes en onderop zit er een, die dopjes zorgen ervoor dat er (in principe) niet zomaar water in kan lopen, maar wel zodat het vocht niet in de lamp vast zit. Ik heb zelf eigenlijk vrijwel nooit last van vocht. Af en toe kort een héél klein beetje condens, maar zeker niks permanents.
 
Vandaag iets leuks gedaan :-b De auto is vandaag naar VAGtechniek geweest, een afspraak voor 3 dingen:

Chippen (van 130 -> 170pk en van 310nm -> 400nm)
Wisselen van de linkerwielen van voor naar achter (kreeg ik niet los)
Inspectie ophanging

Na een kwartiertje was de Ibi aan de beurt, dus eerst even een proefritje gedaan met Lucas met realtime logging en daar bleek uit dat er een klein storingkje in de dynamo zat (die ziet niet dat de motor loopt, tikje tegen het gas en hij draait 14V), de timing stond 6 graden te laat en er zat een ABS storing in (omdat de wielen afwijkende maat hadden).

Goed, de ABS storing is verholpen met het wisselen van de wielen, de timing is opnieuw afgesteld en het onderstel is geinspecteerd en daar kwam uit dat de draagarmrubbers en stabistangen gewoon versleten waren, dus die worden over 2 weken allemaal vervangen op kosten van de provincie (ivm gat in de snelweg). Mooi niet dat de vorige garage dat opgemerkt heeft... Ondanks mijn uitdrukkelijke verzoek de boel GOED na te kijken.

Maar, nu het belangrijkste, het chippen! Hij is natuurlijk niet op de bank geweest dus geen fancy uitdraaien, maar deze power is echt awesome! Weet je dat gevoel, dat je in je maag krijgt als iemand flink hard optrekt? Vroeger als klein menneke had ik dat als ik met de Porsche van mijn oom mee mocht rijden, nu kreeg ik dat toen Lucas na de tuning even het gas erop deed in de 2. Nondeju!

Ik heb nog niet volop kunnen testen ivm drukte rondom Eindhoven, maar waar vroeger halfgas al bijna volgas was gaat het nu echt een stuk harder allemaal. In de 6 het gas intrappen bij 100 en binnen een seconde of wat zit je op de 140-150.

Al met al nog wat testwerk maar de tuning voldoet echt aan mijn eisen, nog gewoon goed en rustig rijdbaar maar een misselijke bak extra power als je erom vraagt. Ook erg tevreden met VAGtechniek, voortaan ga ik daar voor alle werkzaamheden heen, ook al is het dan 40km rijden!

Er werd overigens wel op gewezen dat de IC slangen wat uitgedroogd waren, dus die moeten wel nog een keer vervangen worden. En zo word de portemonnee dunner en de lijst langer :-"
 
Moah, dat heb ik na de boetes van vorig jaar wel geleerd. Voor dat geld had ik er bijna nog zo'n auto naast kunnen zetten :-&

Okee, dat is wat overdreven, maar het totaal was in ieder geval ruim meer dan 2 nullen, laten we het daarop houden.
 
Camiel;334114 zei:
Al met al nog wat testwerk maar de tuning voldoet echt aan mijn eisen, nog gewoon goed en rustig rijdbaar maar een misselijke bak extra power als je erom vraagt. Ook erg tevreden met VAGtechniek, voortaan ga ik daar voor alle werkzaamheden heen, ook al is het dan 40km rijden!

Je moet niet zeuren: voor mij is het bijna 100 km meer naar Vagtechniek.
 
Mooie upgrades!

Draagarmrubbers is een Ibiza kwaal, vervangen door (massieve) Cupra rubbers is verstandig, non-Cupra rubbers zijn zo weer kapot/versleten.