Vandaag iets leuks gedaan :-b De auto is vandaag naar VAGtechniek geweest, een afspraak voor 3 dingen:
Chippen (van 130 -> 170pk en van 310nm -> 400nm)
Wisselen van de linkerwielen van voor naar achter (kreeg ik niet los)
Inspectie ophanging
Na een kwartiertje was de Ibi aan de beurt, dus eerst even een proefritje gedaan met Lucas met realtime logging en daar bleek uit dat er een klein storingkje in de dynamo zat (die ziet niet dat de motor loopt, tikje tegen het gas en hij draait 14V), de timing stond 6 graden te laat en er zat een ABS storing in (omdat de wielen afwijkende maat hadden).
Goed, de ABS storing is verholpen met het wisselen van de wielen, de timing is opnieuw afgesteld en het onderstel is geinspecteerd en daar kwam uit dat de draagarmrubbers en stabistangen gewoon versleten waren, dus die worden over 2 weken allemaal vervangen op kosten van de provincie (ivm gat in de snelweg). Mooi niet dat de vorige garage dat opgemerkt heeft... Ondanks mijn uitdrukkelijke verzoek de boel GOED na te kijken.
Maar, nu het belangrijkste, het chippen! Hij is natuurlijk niet op de bank geweest dus geen fancy uitdraaien, maar deze power is echt awesome! Weet je dat gevoel, dat je in je maag krijgt als iemand flink hard optrekt? Vroeger als klein menneke had ik dat als ik met de Porsche van mijn oom mee mocht rijden, nu kreeg ik dat toen Lucas na de tuning even het gas erop deed in de 2. Nondeju!
Ik heb nog niet volop kunnen testen ivm drukte rondom Eindhoven, maar waar vroeger halfgas al bijna volgas was gaat het nu echt een stuk harder allemaal. In de 6 het gas intrappen bij 100 en binnen een seconde of wat zit je op de 140-150.
Al met al nog wat testwerk maar de tuning voldoet echt aan mijn eisen, nog gewoon goed en rustig rijdbaar maar een misselijke bak extra power als je erom vraagt. Ook erg tevreden met VAGtechniek, voortaan ga ik daar voor alle werkzaamheden heen, ook al is het dan 40km rijden!
Er werd overigens wel op gewezen dat de IC slangen wat uitgedroogd waren, dus die moeten wel nog een keer vervangen worden. En zo word de portemonnee dunner en de lijst langer :-"