• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Ibiza

TonCoronel

Detailing rookie
14 nov 2008
147
0
Afgelopen zaterdag samen met mijn broer de auto van mijn schoonzus onder handen genomen in een krappe tijd.

Om 11 uur zijn we begonnen met...... koffie drinken, goed begin.
Om uurtje of half 12 dan maar naar buiten om de auto eerst even goed te wassen met meguiars nxt shampoo.
Velgen waren erg erg vuil en deze daarom eerst met apc(1:4) en een kwast flink ingevreven waarna ze er weer zo goed als nieuw uitzagen.

Uiteraard 0,0 beading op de auto te zien en er bleef dus heel veel water op de auto liggen.
Gelukkig had ik afgelopen vrijdag de Mothers Wax Drying Towel "aangesmeerd gekregen" van tim... uhmmm bedoel op advies gekocht]d~^ . Simpelweg op de auto leggen, even drukken en al het water weg! supers neemt veeeel meeeer water op dan de watermagnet van meguiars die nu alleen voor de deursponningen e.d. gebruikt zal gaan worden.

De volgende stap was het 'kleien' van de auto, mijn broer verstaat heeeeel wat anders met 'kleien' en was dan ook erg verbaast toen ik een stuk klei in zn handen drukte:weetniet . De auto was echt heel erg vies een stukje van 30 bij 30cm was voldoende om van een lichtpaars stukje klei een bruine klei te maken, meer dat soort klei dus wat mn broer bedoelde.

Goed na het kleien een testspot gedaan op de motorkap kwamen we uit bij de TS24 met een witte LC icm M83 helaas bleek dit niet voldoende te zijn voor de zijkanten en uiteindelijk is heel de auto gedaan met de TS24 en groende(harde) LC icm M105 (standje 5-6) hiermee gingen 90-95% van alle krassen en swirls er wel mee uit. Meer dan voldoende resultaat dus en hoefde daarom niet met de rotary aan de slag.

Jammergenoeg stoft de M105 als een gek als het afbreekt. Na de gehele auto met de M105 gedaan te hebben dus de auto eerst nog maar een keer afgespoelt.

Vervolgens heeft de auto nog de volgende lagen gekregen:
- Black Hole (heb geen white diamond)
- EX-P
- Natty's Blue

Verder is gedaan:
- Alle kunststof en rubber delen behandeld met PB trim restorer.
- Glas met meguiars glass cleaner gedaan
- binnenkant gestofzuigd en schoongemaakt.
- Banden met Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel gedaan

Helaas was het pikkendonker toen we klaar waren maar met de kerst voor mijn vriendin de Canon 18-200 met image stabilizer lens gekocht icm de Canon 400D toch nog wat aardige foto's kunnen maken. (de rest van de foto's zijn met een oude Minolta Z2 gemaakt)

Hierbij de voor foto's
PICT0129.jpg

PICT0130.jpg



Status vd lak:
Let ook op de krassen rond de deurgrepen. Maar mn schoonzus heeft noooit de sleutels in de handen als ze de deur openmaakt echt niet echt niet:-"
PICT0136.jpg

PICT0134.jpg

PICT0131.jpg


Na behandeling:
PICT0138.jpg

PICT0139.jpg

PICT0140.jpg

PICT0143.jpg

PICT0153.jpg


In het donker met de canon 400D icm 18-200IS lens.
IMG_2677.jpg

IMG_2680.jpg

IMG_2681.jpg

IMG_2682.jpg

IMG_2683.jpg
 
Super resultaatje! Mooie auto en nu weer lekker schoon! Misschien volgende keer de wielkasten met een all season dressing? Zijn die ook weer lekker schoon!
 
Ziet er weer netje's uit.

Die foto's in het donker zijn mooi geworden alleen jammer dat ze iets bewogen zijn.
Volgende keer een statief gebruiken krijg je hele mooie foto's.

Gr. Jeroen
 
Toppie hoor. :)^ Ziet er goed uit.
Ik heb dezelfde kleur en heb mijn twijfels over wat meest logisch is Black Hole of White Diamond.
 
Bedankt allemaal!

@FRFreak
Ik had alleen black hole en heb begrepen dat je wel heeeeeel goede ogen moet hebben als je op zo'n kleur het verschil tussen black hole of white diamond ziet. Had ik beide in bezit gehad was ik overigens wel voor de white diamond gegaan.