• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Leon met een paar upgrades

fabia2.0

Detailing rookie
15 aug 2011
155
0
Afgelopen tijd een paar upgrades uitgevoerd aan de Leon.
Alhoewel het weer niet altijd even denderend was, kon ik het toch niet laten om de desbetreffende onderdelen te monteren.

Als eerste ben ik begonnen met de uitlaat.
Hier heb ik originele Seat eindstukken op gemonteerd, met het volgende resultaat:

Voor
IMAG0002.webp

Voor
IMAG0001.webp

Na
IMAG0003.webp

Na
IMAG0008.webp

Ook heb ik een honingraad grille achter de bestaande grille geplaatst, dit om de inkijk te verminderen.
Helaas vergeten om hier een paar voor foto's van te nemen.
Tevens nog een paar chromen sierstrips aangebracht in de bumper.
Dit is het eindresultaat:

IMAG0011.webp

IMAG0010.webp

Verder was ik al een tijdje op zoek naar een set 18inch zomervelgen.
De 16inch velgen die eronder zaten, zijn nu in gebruik als wintervelgen.
Uiteindelijk 2 weken terug een erg nette set originele Seat FR velgen met goede Continental's gevonden op MP.
De velgen heb ik netjes gepolijst met de DAP en een cone, daarna in de wheelwax gezet en de banden behandelt met Bold N Bright Tire Dressing.
2e paasdag de velgen eronder gezet, wat toch wel een leuk resultaat heet opgeleverd.

Van dit:

IMAG0437.webp

Naar dit:

IMAG0042.webp

Ook nog een paar mooi BBS ventieldopjes bij de velgen gekregen.

IMAG0018.webp

Tot zover de laatste upgrades aan de Leon.

Ha zwagertje w^^w
Hij ziet er steeds strakker uit 8-)
Volgens mij hangt de uitlaat wel recht maar heeft het te maken hoe je er opkijkt.
Het is mij vorige week niet opgevallen.
Ik hoop wel dat je de dopjes er niet zonder vet hebt opgedraaid (roest en dergelijke).

Greetz
Edwin

Uitlaat hangt zeker wel recht, de foto's geven een beetje een vertekend beeld.
Heb er zelf ook al een paar keer op zitten kijken.;)
Komt denk ik omdat de uiteinden verspringen.
Sierstuk is dubbel en de pijpjes zitten aan elkaar gelast hierdoor zijn ze ook niet te verdraaien, zitten strak om de originele uitlaat.

IMAG0587.webp

Dopjes hebben zeker een likje vet meegekregen!

Heerlijke velgjes. Inderdaad voor wat betreft de grill zou ik ook één van beiden doen en niet alle twee. Verder mooie upgrades!

De ventieldopjes zijn toch echt van metaal.

Voor wat betreft de grille, vind ik dit voor nu de mooiste en voordeligste oplossing om de inkijk tegen te gaan.
Er zijn zeker mooiere opties te koop, maar om nou meer dan €100,- voor een mooie grille te betalen.
Misschien komt er ooit nog eens wat voorbij?

Mooi geworden dat gebit van je!
Heeft je nog wel een paar euroduiten gekost volgens mij?
Elke avond poetsen met Reload ?

Mooi Leon in de enige juiste kleur!

De honingraad grill is wel beter tegen de "inkijk". Ik irriteer me daar mateloos aan. Tevens ben ik heel benieuwd waar je de chromen strip rond de onderste grill hebt gehaald. En is deze zelf makkelijk te monteren? Ik rijd zelf in een Altea (zelfde front) en mis een bling bling aan het front.

Post gerust meer foto`s..