• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Leon zwart, mijn eerste detail!

leonsport2010

Detailing rookie
30 mei 2011
14
0
Mijn zwarte Seat Leon kan wel een opfrisser gebruiken. Ik lees al een tijdje mee hier op het forum maar ik wil nu zelf aan de slag.

Ik wil het graag goed aanpakken en daarom ook graag jullie mening over het door mij gemaakte plan!!

1. Wassen: Poorboys World Super Slick & Suds met microvezelspons en uiteraard 2 emmer systeem
2. Kleien: Poorboys World Poly - Elastic Clay i.c.m. PB spray en wipe
3. Polijst: DAP500 Raffini Starterskit - Lite Edition aangevuld met zwarte pads voor aanbrengen black hole en EXP
4. Glaze: PB Black hole aanbrengen met CCS black finishing pad
5. Sealant: EXP aanbrengen met CCS black finisching pad (nieuwe pad)
6. Wax: Collinite Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 aanbrengen met Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator

Rubbers en het (kleine beetje) ongespoten kunststof zijn nu nog mooi zwart, voor de banden heb ik nog een goedje staan!

Hier de Leon, sorry heb nog steeds geen betere/meer foto's:
seatv.webp

Ik houd jullie hier op de hoogte van mijn eerste project! ik hoor graag jullie opmerkingen/aanvullingen! ;-)

Gr. Wouter

Ik zou er nog een droogdoek (voor na het wassen) bij doen. Bijv de delerium.
En ik mis nog wat doeken om je polijstwerk/blackhole/exp/wax residu af te nemen.

Verder een leuke lijst :-)^

Succes met de Leon! Iron-X is ook aan te bevelen voor het kleien.

Doe komst ook oet grunn! Viel mij nu pas op.

Helaas Paulus, ik kom niet uut Grunn :-b ! maar uit het mooie Twentse Den Ham :jippie

@Reny, Ik heb al een aantal Top doogdroeken en goede microvezeldoeken om residu van wax e.d. af te nemen --> wel bedankt voor de opmerking, ik was de doeken vergeten te vermelden..\

Is de combinatie collonite 915 op EXP een veel voorkomende combinatie? Of is het aan te raden de PB natty's blue te nemen?

Gr. Wouter

Ziet er mooi uit die lijst.

Je zult versteld staan van de Collinite 915. Dit is een werkelijk onvoorstelbaar goeie wax!

Ik had mijn auto hiermee behandeld en reed de volgende dag drie kwartier in 't zonnetje zuidwaarts. Daar aangekomen zag ik een klein beetje vogelpoep op de lak.
Toen ik dit weg wilde vegen, werd het meteen poeder!!! Alleen nog even het restantje wegvegen en klaar..

De auto had ik hiermee ook ingesmeerd voor we 2 weken naar zuid-Frankrijk gingen, zonder voorbehandeling o.i.d.
Toen we terugkwam (verder NIKS aan de auto gedaan, 3000 km verder) VLOOG het vuil van de auto af.

Succes!

Gezien de uitstekende standtijd van de Collinite 915 zou je zelfs kunnen overwegen de EXP achterwege te laten.

Verder zou ik nog even kijken wat er precies aan pads en polijstmiddel in de DAP starterskit zit en zonodig aanvullen, gezien het feit dat de VAG lakken als vrij hard bekend staan.

Succes! :-)^

leonsport2010 zei:
Helaas Paulus, ik kom niet uut Grunn :-b ! maar uit het mooie Twentse Den Ham :jippie Gr. Wouter

Je hebt hier ook Den Ham, ligt vlakbij waar ik woon. Wilde al zeggen: kom maar eens langs! Kon je wat middeltjes proberen e.d. :ja

Gistermiddag de spullen bij Carclean.com besteld en vanochtend voor 11.00uur stond de pakketdienst van post NL al voor de deur!top geregeld. @reny -->had toch nog een 3pack fantastic fur bijbesteld,deze zijn echt superzacht--> kan niet wachten om de collonite 915 uit te poetsen! Nog even wat lege spray flesjes kopen om de spray en wipe in te kunnen verdunnen en dan kunnen we maandag aan de slag..

Ik hou jullie op de hoogte!

Gr. Wouter

Goedemorgen iedereen,

Het waren 2 fantastische dagen!toch vorige week donderdag en vrijdag uit kunnen trekken voor de Seat... het was even wennen met de DAP maar het werkt prettig! Ben wel tot de conclusie gekomen dat ik nog wat spullen te kort kom, bijvoorbeeld een goede ontvetter.. Het wassen met SS&S is goed bevallen, lekker schuim en een lekker geurtje. Het kleien met PB clay i.c.m. S&W verliep lekker, vervuiling viel mee behalve aan de onderzijde van de auto en het dak. Na het kleien de DAP en de monello producten voor het eerst gepakt. Ik ben begonnen daar waar de krasjes het ergste waren, de motorkap ( is dit normaal?). Na mezzo op wit zonder correctie tot de conclusie gekomen dat 2 hits mezzo op oranje voor de motorkap een betere combinatie was. de rest van de auto eerst geprobeerd met 1 hit mezzo op oranje en wanneer dit onvoldoende bleek nog een 2de gedaan. Het gebeuren afgemaakt met finale op licht groen. Daarna de BH, EX-P met DAP en de collonite 915 met de hand.

Ik ben redelijk tevreden met het resultaat maar vind de auto er een beetje vettig uitzien, naar mijn mening niet de diepe volle glans die ik had verwacht. Heb na het polijsten de auto alleen met een doek afgenomen en niet met zoals ik wel eens lees bijv. IPA, zou dit in uiteindelijke glans kunnen schelen? Ook de PB black hole heb ik nog niet onder controle, wellicht heeft dit ook te maken met ,een van het polijsten nog, vettige ondergrond?

Helaas door tijdgebrek ook niet de puntjes op de bekende I kunnen zetten en moest ik vrijdag zonder goede foto's in de zon te hebben kunnen maken in de regen op pad, hierdoor echter wel een aantal beading foto's kunnen maken. Heb vooraf wel goed de swirls kunnen vastleggen... goede zonnige foto's van een schone auto volgen zodra dit kan!

De swirls:
img0812sy.webp

img0817i.webp

img0814jv.webp

En wat beading foto's:
img0819i.webp

img0822hpdyyk.webp

img0820zh.webp

img0821wv.webp

Gr. Wouter

Waarschijnlijk moet TS zich eerst registreren of inloggen op imageshack om directe links te krijgen naar de foto's.
Mijn advies: kijk eens naar photobucket, ook registreren maar wel makkelijker en sneller naar mijn mening.

Dibbuz zei:
Waarschijnlijk moet TS zich eerst registreren of inloggen op imageshack om directe links te krijgen naar de foto's.
Mijn advies: kijk eens naar photobucket, ook registreren maar wel makkelijker en sneller naar mijn mening.

Foto's zijn nu te zien? zal volgende keer photobucket gebruiken!

Gr. Wouter