• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Semi- Aniline leer onderhouden

boy1

Detailing rookie
17 jan 2012
23
0
Hallo,
Ik heb al enkele topics gelezen over onderhouden leer. Maar dit is 'specialer' leer. dit is semi aniline leer. Hoe moet ik dit precies onderhouden?
De bekleding is een 3 maanden oud.Volgens deleerinbouwer , is het schoonmaken met een doekje genoeg....

Dit vergt zover ik me erin verdiept heb, Ander onderhoud als de rest van de leren stoelen...
alvast hartelijk bedankt.
 
Ik heb een inmiddels meer dan 20 jaar oud bankstel met semi anilineleer
De Producent, Leolux, verkoopt verzorgingsmiddel onder eigen merknaam
Kan je bij een betere meubelwinkel om vragen
Of bij de toonzaal in Utrecht
 
Ook al even gegoogled?? :-"

Ik mag geen commerciële links plaatsen maar ik had binnen een minuut verschillende aanbieders met onderhouds producten.

Voor de mensen die net als ik niet wisten wat semi aniline leer is even een niet commerciële link
 
Ik heb gegoogled hoor.... Alleen ging het daar voornamelijk om bankstellen.. Een auto interieur is toch anders, ook met het zonnelicht.. Verder is er niet gigantisch veel bekend over onderhoud semi aniline. Wel over aniline... En ik wil het graag van een aanbieder, waar mensen veel over gehoord hebben of een goed materiaal...
 
Voor anilline leder kun je het beste Colourlock Aniline Protector gebruiken, en daarna Colourlock Impregnering het leder verzegelen.
 
Thanks. Is die verzegeling echt nodig? Zag namelijk een spuitbus staan, maar vindt dat maar niks spuitbussen...
Een cleaner zal ook wel nodig zijn van te voren? Anders mail ik colour lock maar even. !
 
Ik heb even gemaild met colourlock. Erg goede service. Als ik er nu protector op doe , gaat het leer glazen. Bij nieuw leer is die al helemaal verzadigd. Ik moet de cleaner gebruiken(hij droogt niet uit hiervan zeggen ze ) en dan daarna de verzegeling. Na een jaar na aanschaf moet ik dr ook de protector op gebruiken! Iedereen bedankt, hoop ook dat iedereen hier wat aan heeft