• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Setje velgen voor de winter

En als je ze laat stralen en coaten, haalt het stralen dan ook die plakzooi en metalen deeltjes eraf? Kortom, is ironx of non ferro dan nog nodig?
En kan een velg met schade (zie mijn fotos) ook zonder voorbehandeling gestraald en gecoat worden? Ze hóeven voor mij namelijk niet 100% strak te zijn. Als de lak er maar netjes op blijft zitten.
 
Dat bedoelde ik ook in post #15.

Ze worden ge zandstraalt en chemisch ontlakt. Geen plakzooi of andere viezigheid die dit overleefd ;)
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Volgens de plaatselijke velgenboer moeten ze schoon aangeleverd worden, ondanks chemisch ontlakken en stralen. Inclusief zirkoniseren 320,- ex btw voor 4 velgen. Dat is dan excl schade verhelpen.
 
Ik kijk nog ff het topic door vanaf P1.
Titel: “Setje velgen voor de winter”

Wel lachen hoe we dan van een vraag ‘hoeveel liter non-ferro’ nodig voor 8 velgen schoonmaken we “ineens” terecht komen bij velgendokters, zandstralen etc.

Denk dat drie flessen non-ferro goedkoper zijn als antwoord op de vraag :joy::joy:
Neemt niet weg dat de discussie interessant is, met hoop handige adresjes.:innocent:
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik ben ook wel de koning van de off-topic :cool:


Volgens de plaatselijke velgenboer

Reno blast in Mijdrecht.

Wat is hier mis gegaan? :rolleyes:

Ik heb in de jaren flink wat velgen op laten knappen, bij een hoop verschillende locaties.

En kan je uit ervaring vertellen dat “schoon aangeleverd” dikke onzin is.

Ze worden chemisch ontlakt for god sake!
 
Ik rij het hele land door NL of BE om iets te halen ofzo. Maar voor die prijs laat ik het ook doen. Vanmiddag al even op de site geweest. En ach, wat is 1,5 uur in een comfortabele auto nou
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Velgen hoef je niet schoon aan te leveren hoor, je wilt niet weten hoe vies mijn sets zijn als ik ze aflever. Alle lood lijmresten etc verdwijnen gewoon.

Renoblast schijnt wel een goede coater te zijn ja, ik betaal zelf iets meer in belgie, maar ben ook tevreden van mijn coater. Maar renoblast ga ik ook zeker nog een keer langs met de savannah waarschijnlijk.