• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

sheeting verdwenen

The Gent

Detailing addict
14 okt 2012
196
62
36
Goedemiddag!

Zojuist mijn auto gewassen met meguiar's NXT shampoo. Na 4 weken geleden mijn 2e en laatste laag collinite 845(2 weken daarvoor 1 laag Autoglym SRP en 1 laag 845) te hebben aangebracht, was de sheeting en beading super. Vorige week na het wassen met NXT ook een NXT spray wax behandelt. Vond deze sprak zeer Kl*te. Misschien te lang laten curen, maar kreeg deze er zeer slecht afgebuft met de Monello Verde doek. Kreeg in eerste instantie allemaal vlekken en niet streeploos, vervolgens nog een nieuwe nero doek gepakt en hiermee nog redelijk toonbaar gekregen.

Maar wat schetst mijn verbazing na deze week wassen, is de sheeting nagenoeg verdwenen! Na het wassen is er nog iets sheeting. Nu ben ik bang dat ik toch teveel shampoo heb gebruikt, hoeveel zou de verhouding moeten zijn volgens jullie op 18 liter? (gamma bouwemmers) Ik heb er een 50 a 60 ml ingegooid, als ik de meguiar's voorschriften aanhoudt zou ik er 180 ml in moeten gooien 8-()) Is er nog een oplossing om de sheeting terug te krijgen? De beading is wel aardig, maar ik hecht meer waarde aan sheeting. Ik was nu met een rasta microvezel spons, geen idee waar die vandaan komt. Dit omdat ik het zonde vind om met alle rotzooi op de auto de Monello handschoen te gebruiken

Moet ik met dit weer anders gaan denken aan een shampoo met wax toevoeging? Ik zit nu aan andere shampoo te denken na deze ervaring. Eeuwige keuze blijft een lastige natuurlijke, tussen de Poorboys sss en de Dodo BTBM, deze zijn beide zonder wax toevoeging dat weet ik. Wat zou het zachtste zijn voor een metallic rode lak?

En na het aanbrengen van Blackwow, is deze uitgelopen op mn lak, vorige week ging het na een uurtje dat ik blackwow had opgebracht regenen, kan dit de oorzaak zijn van het uitlopen op de lak? Nu het probleem na met APC gereinigd te hebben, bij meerdere auto's na 2 a 3 weken strepen en een week later zo goed als verdwenen van de kunststof. Eventueel zit ik aan iets anders te denken voor het kunststof, poorboys een goede oplossing met trimrestorer of Autofinesse? Of eventueel een andere oplossing? Zeker een flink aantal vragen, die waarschijnlijk beginnersfouten zijn. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen..........

Btw, spoel de auto af met koud water, zonder HD en foam ook nog niet(heb beide niet in bezit,. Ik spoel dus eerst af, daarna shampoo en warm water in emmer 1, andere emmer met gritguard en koud water. Na complete auto en velgen te hebben gewassen, spoel ik de auto nogmaals af met koud water.

Uiteraard kan ik er niet zeker van zijn maar ik denk dat je de Spraywax veels te veel hebt aangebracht.
Aanbrengen met een Even Coat applicator heeft de voorkeur. Spraytje erop, dun verdelen en snel weer afnemen. Niet boenen.
Je kan het er niet afkrijgen en hebt daardoor flink staan boenen waarschijnlijk? Gevolg is dat je de bestaande waxlaag stuk wrijft waarschijnlijk.

Wat betreft de sheeting, eikpunt is niet de sheeting tijdens het afspoelen maar de eerst volgende regenbui. De meeste shampoo's voorkomen snelle sheeting.
Heb je geen beading meer dus een plas met water op je lak dan is er geen bescherming meer.

Shampoo dosering volgens Meguiars: 30ml op 4 liter water dus ruim 130ml op 18 liter.
Veels te veel, begin met 30-40ml op een emmer en kijk hoe dat bevalt.

Gewoon op een mooie winterdag de auto in het zonnetje zetten en een nieuw laagje 845.

Heb je de Black Wow nog afgenomen? Black Wow is goed maar sommige kunststoffen kunnen niet zoveel opnemen met strepen tot gevolg.
Als je daar veel last van hebt kan je beter gebruik maken van een product wat óp het kunststof ligt i.p.v. erin trekt zoals C-Quartz DLUX.

Duidelijk, bedankt voor de antwoorden. Heb de spray direct op de auto gespoten, daarna direct met een doek verspreid en kreeg na minuut of 8 zeer slecht eraf en moest dus flink boenen. Die geadviseerde 130 ml vond ik ook al teveel, vandaar gekozen voor 50 ml. Sheeting en beading is op het dak compleet verdwenen. Motorkap zat iets meer sheeting op, maar was nihil. beading is nog aardig tijdens klein buitje. Bij veel regenval worden het hele grote druppels. De blackwow heb ik een beetje afgenomen, maar zie dat het kunststof na 1 week al strepen geeft en er al af gaat bij mn deurpost. Bij de spiegel ziet het er nog wel aardig uit. Eens ff kijken wat Dlux zal kosten en dat eens gaan proberen.

Eerst het kunstof met melaminesponsjes reinigen/bewerken en vervolgens Dlux erover.
Het zit er al een tijdje op de mini, qua onderhoud een fluitje van een cent. Met een sopje krijg je het weer spik en span.

En uiteraard je velgen ook in Dlux zetten :)

Ik vind het verbazend zuinig.