• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Shinemaster S8

Feyske

Detailing rookie
18 feb 2018
18
2
40
2 jaar geleden een Shinemaster S8 aangeschaft...

3 auto’s mee gedaan en tevreden over het resultaat, alhoewel niet alle defaults weg waren (diepere krasjes bleven zitten ondanks verschillende hits met combo hex Logic geel en meguiars 105)

Is deze machine mss iets te licht voor de harde VW/Audi lak?
 

Bijlagen

  • 5B5729FB-EB17-4E6A-B534-1EC31E1FB9E6.jpeg
    5B5729FB-EB17-4E6A-B534-1EC31E1FB9E6.jpeg
    242,6 KB · Weergaven: 227
De S8 is volgens mij gewoon een DAP900 V3 in een ander jasje. :)

Hardere lakken is voor elke machine een lastiger klusje. Daarbij is natuurlijk ook de gebruikte combi van pad + polijstmiddel een puntje en... het belangrijkste; de manier van polijsten. ;)

Ook hardere lakken kun je prima compounden met deze machine, alleen duurt het langer.
 
  • Leuk
Reactions: Feyske
Hallo,

Kan je iets meer uitleg geven over de ‘manier van polijsten’?

Ik ben aan het kijken om Scholl pads aan te schaffen in combi met de Scholl S3 S17 S30...

Dus enige tips zijn altijd welkom
 
De snelheid waarmee je beweegt, overlappende banen, het polijstmiddel doorwerken, etc.

Ik ben niet bekend met de 105 en hex logics. Hier kan ik je dus weinig over vertellen. :) Aan de vermogen van de machine zal het niet liggen in eerste instantie, maar de combi van pad + polish is misschien te fijn. (Geen idee)
 
  • Leuk
Reactions: Feyske
De snelheid waarmee je beweegt, overlappende banen, het polijstmiddel doorwerken, etc.

Ik ben niet bekend met de 105 en hex logics. Hier kan ik je dus weinig over vertellen. :) Aan de vermogen van de machine zal het niet liggen in eerste instantie, maar de combi van pad + polish is misschien te fijn. (Geen idee)

Hoi,

Ik heb de indruk dat meguiars een beetje overrated is...

Kan dat?

Grt
 
Tja, dat is nogal een open vraag. Het beeld wat ik heb van Meguiars is inderdaad dát, maar daar zullen anderen het vast niet mee eens zijn. ;)

Zo zijn er ook wel enkele producten die juist heel goed bevallen voor die mensen, maar die producten komen veelal uit de professionele lijn van Meguiars.

De mensen waarvan ik weet dat zij Meg's polijstmiddelen gebruiken, die gebruiken het i.c.m. microvezel pads.
 
  • Leuk
Reactions: Feyske
Tja, dat is nogal een open vraag. Het beeld wat ik heb van Meguiars is inderdaad dát, maar daar zullen anderen het vast niet mee eens zijn. ;)

Zo zijn er ook wel enkele producten die juist heel goed bevallen voor die mensen, maar die producten komen veelal uit de professionele lijn van Meguiars.

De mensen waarvan ik weet dat zij Meg's polijstmiddelen gebruiken, die gebruiken het i.c.m. microvezel pads.

Hoi,

Enige product dat ik heb uit de pro lijn is de 105... de rest is de gewone compound en scratch X...

Nu kijk ik uit naar iets nieuws, meeste producten zijn al goed als opgebruikt en wil wel eens een stapje verder gaan

Had al iets gezien van pads van Scholl icm de s3 S17 S30 van Scholl...

Ook menenza (???) spreekt mij aan...

Pads zowiezo van Scholl (lees je toch beetje overal dat ze prijs/kwaliteit beste zijn) en dan de Scholl voor de grovere krassen...

Eventueel Rupes pads icm Scholl pads voor de finetuning...

Lijkt dat iets?

Grt
 
Nieuwe dingen proberen is altijd goed. :)

Je neigt behoorlijk naar Scholl Concepts. Dit omdat je gelezen hebt dat de pads het beste zijn voor hun prijs en de polijstmiddelen voor diepere krassen... Wederom kort door de bocht en ik heb zoiets concreets nog niet gelezen. ;)

Ik denk dat je nog even verder moet verdiepen in de wezenlijke verschillen. Alle vragen zijn zo open... :p Een ieder heeft zijn persoonlijke voorkeur in verschillende producten en passen deze ook aan bij het werk dat gedaan moet worden.

De In de basis zijn naar mijn mening veel verschillende pads prima. Zo ook bij polijstmiddelen. Echter zijn er combi's die het op bepaalde lakken beter of slechter doen.
Als je een goede basis wilt, zou je bijv. kunnen kijken naar de Monello - Raffini pads in 5,5" en 4".
 
  • Leuk
Reactions: Feyske
Nieuwe dingen proberen is altijd goed. :)

Je neigt behoorlijk naar Scholl Concepts. Dit omdat je gelezen hebt dat de pads het beste zijn voor hun prijs en de polijstmiddelen voor diepere krassen... Wederom kort door de bocht en ik heb zoiets concreets nog niet gelezen. ;)

Ik denk dat je nog even verder moet verdiepen in de wezenlijke verschillen. Alle vragen zijn zo open... :p Een ieder heeft zijn persoonlijke voorkeur in verschillende producten en passen deze ook aan bij het werk dat gedaan moet worden.

De In de basis zijn naar mijn mening veel verschillende pads prima. Zo ook bij polijstmiddelen. Echter zijn er combi's die het op bepaalde lakken beter of slechter doen.
Als je een goede basis wilt, zou je bijv. kunnen kijken naar de Monello - Raffini pads in 5,5" en 4".

Quantoxx

Please na een ganse middag lezen dacht in eindelijk: dat is het...

Mag ik eens jouw persoonlijke mening vragen naar welke combi’s jij zou gebruiken?

Grt
 
Haha! :)

Bij de DAP900 heb ik de Monello-pads (Zoals de DAP-kits ze hebben) en eventueel spiderpads als ik iets meer correctie wil.

Bij de Rupes 21 heb ik Lake Country - HD Orbital pads.

De Monello's heb ik al sinds 05-2015 en zijn nog prima. De LC's krijgen meer op hun lazer, maar die heb ik ook al meer als een jaar. (Beide hebben de nodige draaiuren erop zitten)

Als polijstmiddel heb ik zelf ook Scholl Concepts. S3 - 17 - 20 - 30.
 
  • Leuk
Reactions: Feyske
Er is niks mis met de M105 hoor, ik zou eerder eens goed gaan kijken naar de wijze waarop jij de S8 hanteert en/of wellicht het upgraden naar een wollen pad. Dit mede omdat je wellicht te kort schiet qua pad.
Zijn er in alle 3 de auto's de defecten amper tot niet te verwijderen en waren dit ook je VW/Audi lakken
( dit mede omdat over algemeen deze hardere lakken hebben )
Vind je Menzerna iets .... kiijk dan eens naar de Monello lijn
Los hiervan: er zit een groot verschil tussen de Meg's lijn en die van Scholl: de ene heeft geen afbreekbare korrel en de ander wel, wat dan weer resulteert in je verdere aanpak/werkwijze
Buiten dit, het vragen naar een ander zijn combi is water naar de zee dragen, dit is net zo niet te doen omdat jij een andere auto hebt dan Quantoxx en dus een andere aanpak.
 
  • Leuk
Reactions: Feyske
Haha! :)

Bij de DAP900 heb ik de Monello-pads (Zoals de DAP-kits ze hebben) en eventueel spiderpads als ik iets meer correctie wil.

Bij de Rupes 21 heb ik Lake Country - HD Orbital pads.

De Monello's heb ik al sinds 05-2015 en zijn nog prima. De LC's krijgen meer op hun lazer, maar die heb ik ook al meer als een jaar. (Beide hebben de nodige draaiuren erop zitten)

Als polijstmiddel heb ik zelf ook Scholl Concepts. S3 - 17 - 20 - 30.

Hoi,

Monello of lake country of Scholl maakt precies niet zoveel verschil dan?

Welke spiderpads heb je?

En mss nog een vraag: op welke standen van de machine doe je welke stap?
 
Er is niks mis met de M105 hoor, ik zou eerder eens goed gaan kijken naar de wijze waarop jij de S8 hanteert en/of wellicht het upgraden naar een wollen pad. Dit mede omdat je wellicht te kort schiet qua pad.
Zijn er in alle 3 de auto's de defecten amper tot niet te verwijderen en waren dit ook je VW/Audi lakken
( dit mede omdat over algemeen deze hardere lakken hebben )
Vind je Menzerna iets .... kiijk dan eens naar de Monello lijn
Los hiervan: er zit een groot verschil tussen de Meg's lijn en die van Scholl: de ene heeft geen afbreekbare korrel en de ander wel, wat dan weer resulteert in je verdere aanpak/werkwijze
Buiten dit, het vragen naar een ander zijn combi is water naar de zee dragen, dit is net zo niet te doen omdat jij een andere auto hebt dan Quantoxx en dus een andere aanpak.

Wat raad jij aan om te proberen op de vw/Audi lak? Menzerna? Monello? Scholl?

Grt
 
Ik bespeur een onervarendheid. :) Verdiep jezelf eerst meer in het hele polijsten en alles daaromtrent, daar heb jij meer aan en wij kunnen jouw dan specifiekere vragen beter beantwoorden. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Feyske
Ik bespeur een onervarendheid. :) Verdiep jezelf eerst meer in het hele polijsten en alles daaromtrent, daar heb jij meer aan en wij kunnen jouw dan specifiekere vragen beter beantwoorden. ;)

Thx Quantoxx...

Wil enkel geen geld weggooien aan producten of combi’s die zeker no go zijn
 
Nogmaals, als je een goede basis wilt dan kan je de Monrllo - Raffini pads nemen. De 5,5" voor je grote backingplate. (De S8 wordt niet geleverd met kleine plate, meen ik)

Raffini; Geel - Oranje - Wit / Grof - middel - fijn.

Wil je hier Scholl Concepts polijstmiddelen bij, dan is dat S3 - 17 - 30.

Elke lak kan wat anders lekker vinden, maar dit is wel de basis waar je mee weg kan komen. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Feyske
Zou als je voor de Raffini lijn zou kiezen, dan een wol uitkiezen.
Wellicht niet direct nodig maar altijd zeer makkelijk om te hebben
 
  • Leuk
Reactions: Feyske
Nogmaals, als je een goede basis wilt dan kan je de Monrllo - Raffini pads nemen. De 5,5" voor je grote backingplate. (De S8 wordt niet geleverd met kleine plate, meen ik)

Raffini; Geel - Oranje - Wit / Grof - middel - fijn.

Wil je hier Scholl Concepts polijstmiddelen bij, dan is dat S3 - 17 - 30.

Elke lak kan wat anders lekker vinden, maar dit is wel de basis waar je mee weg kan komen. ;)


Quantoxx,

Mag ik eens vragen waarom je meer neigt naar de Monello-Raffini pads en niet de Scholl?

Grt