• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Show and shine

Cobrakever

Detailing trainee
2 apr 2016
2
32
133627.webp
Hallo,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en nu wordt het toch echt tijd voor een vraag. Ik heb een stel hobby auto's waaronder een VW Kever.
Ik ben niet echt opzoek naar bescherming omdat ik alleen maar met mooi weer rijd, echter wel naar de ultime wetlook/glans.
Lak is nieuw en heeft niks te lijden.
Arsenaal wat ik heb staan is diverse meg waxen en de collonite 845.

Welke show wax kan ik hier aan toevoegen? (Ik heb ook zitten denken aan de Gyeon coating.)

Groet,
Rogier

Laatst bewerkt:
De Gyeon coatings kun je niet echt vergelijken met een (show)wax.

Wil je echt een mooie en goede glans, dan zul je toch eerst aan de slag moeten gaan met polijsten enz. Juist door dit proces behaal je de meeste glans.

Door bijvoorbeeld een Gyeon coating hier overheen te plaatsen, verzegel je hiermee het voorgaande werk.

Wil je geen coating maar een wax die geschikt is voor shows en meetings, dan is de Waxaddict CandyGloss hier perfect geschikt voor. Deze wax is een echte showwax, zitten wat lichte fillers in zodat kleine swirltjes tijdelijk gemaskeerd worden.
Echter is de standtijd niet echt denderend lang, maar dat geldt voor de meeste show en/of concours waxen.

https://www.Carclean.com/product/Waxaddict/CandyGloss_Whipped_Show_Wax_200ml_Candygloss_103266

Je kan ook een microvezel doek en een flesje Spray&Wipe (of andere detailerspray) meenemen, op de meeting kun je dan nog even wat vette vinger vegen weghalen of de puntjes op de i zetten.