• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Show Off] Nissan Qashqai

paafje

Detailing addict
5 okt 2010
254
62
Beste CCers,

Gisteren had ik in eerste instantie een dagje vrijgenomen. Maar mijn opa heeft mij erop gewezen dat ik hem nog een keer een detail beloofd heb. Dit moest ik dan maar doen op me vrije dag :klap

Eerst maar eens een inspectie rondje auto is net een jaartje oud;
CIMG2531.jpg

CIMG2532.jpg

CIMG2533.jpg


Op het eerste aangezicht ziet de auto er nog ok uit. Maar eens wat dichterbij kiekjes nemen;
CIMG2534.jpg

CIMG2535.jpg

CIMG2536.jpg

CIMG2537.jpg


De auto maar eens gewassen met Wolfgang Auto Bath, toen deze afgenomen met mijn maatje Delirium
Toen de auto nog maar eens bekeken;
CIMG2538.jpg


Ziet er al netjes uit volgens mij. Omdat de auto nooit echt goed gewassen is (enkel afnemen met gietertje met water) de auto maar eens ingespoten met Iron-X (van wege de wind icm zon was dit sneldrogend:-b ;
CIMG2539.jpg

CIMG2541.jpg


Ook de velgjes (nadat ik ze heb behandeld tijdens het wassen met PB Spray & Rinse) ff ingespoten met Iron-X;
CIMG2542.jpg


Na het goed afspoelen met water leverde dat de volgende detailfotos op;
CIMG2543.jpg

CIMG2544.jpg


De velgjes waren weer schoon Bandjes met APC behandeld zodat deze straks een lekkere dressing kunnen krijgen;
CIMG2545.jpg


Na het wassen;
CIMG2546.jpg

CIMG2547.jpg


Toen de auto maar eens gaan kleien maar wat ik al dacht werdt bevestigd, er kwam bijna tot niets af;
CIMG2549.jpg


Toen maar eens met de machine aan de gang gegaan, Na 1 hit Mezzo (oranje pad);
CIMG2550.jpg

CIMG2551.jpg


Toen de auto nog een hit Mezzo gegeven (witte pad) gevolgd door de Finisch (groene pad);
CIMG2554.jpg

CIMG2553.jpg


Toen heb ik een keuze moeten maken, of de auto behandelen met de wolfgang serie of deze een nette detail verder geven met de lijn van PB. Toch maar gekozen voor PB Blackhole gekozen;
CIMG2555.jpg


Dat leverde het volgende result op;
CIMG2556.jpg

CIMG2557.jpg


Vervolgens de auto toch maar afgetopt met de Fuzin :heart_eyes: omdat ik vond dat mijn opa dat gewoon verdiende zeg maar :D

Daarna de bandjes ff in de dressing gezet en de kunstofdelen behandeld. Interieur ff uitgezogen en de matjes ff uitgeklopt.

Hier dus de result foto's;
CIMG2560.jpg

CIMG2561.jpg

CIMG2562.jpg

CIMG2559.jpg

CIMG2563.jpg

CIMG2564.jpg


En natuurlijk deze foto die bij de meeste show Offs niet meer weggelaten wordt;
CIMG2558.jpg


Tot de volgende detail:party: :party:
 
En had de Black Hole nog toegevoegde waarde op de lak?

Je hoort namelijk de laatste tijd veel mensen dat het weinig toevoegt, ikzelf ben wel te spreken over BH.

Ziet er goed uit:ja
 
Ziet er goed uit zeg...

FF een vraagje over de Iron X: blijf je die paarse vloeistof op de bestrating zien, of kun je dit wegspoelen?
 
Schitterend resultaat. Ben inderdaad ook benieuwd of de bh een toegevoegde waarde heeft gehad.
 
Ziet er weer SUPER GEWELDIG uit deze (nieuwe) auto.

Over BH, ik gebruik het regelmatig op mijn zwarte Outlander en mijn mening is dat BH alleen zeer goed resultaat geeft op een voorbewerkte auto, ik bedoel een auto die eerst met een polijstmiddel (mezzo, etc) is bewerkt.
Ik heb BH ook wel eens na een gewone wasbeurt gebruikt en dat gaf nauwelijks resultaat.

;) Hoelang ben je met deze wagen totaal bezig geweest.....?

gr
 
van het niet afplakken van de trims kun je weleens spijt krijgen.

verder een heel mooi resultaat!!!! toppie

BH is een glaze..perfect om de gepolijste "open" liggende lak te voeden.
dan zie je ook het beste wat het doet.

wil je dat niet dan kun je beter SRP van autoglym gebruiken.
 
Haha, die auto is blijkbaar gekocht bij de man van een nicht van me :-b

Op die eerste foto van de achterkant leek de auto er wel erg goed uit te zien trouwens. Maar vanuit andere hoeken toch duidelijk swirls te zien. Mooi resultaat gehaald:)^
 
Ik heb dus ook zo'n auto, in titanium grijs en bijna een DAP 900 :party: . Ik dacht dat je met polijstmiddelen de trims moest afplakken of vlekt de Monello niet? En was je de auto weer na het polijsten? Ik zag nog al wat wit stof. Deze auto had nog al wat swirls, de mijne heeft ze nog niet. Dan heb ik de Monello spulletjes nog niet nodig toch? Gewoon de Prof.Polish, Black Hole en een wax. Welke pad bij Prof.Polish bij een swirlvrije auto? Wit of zwart.
 
Super resultaat zeg! Wat een glans :)^

@Fouke

Als ik jou was zou ik de Professional polish weg laten en de Monello Mezzo & Finale aanschaffen, je kan beter iets meer geld uitgeven en voorlopig alles in huis hebben voordat het detail virus je in z'n greep krijgt. :-" :D


Dan zou je inderdaad de Black hole kunnen pakken als glaze en bijvoorbeeld een potje Poorboys Natty's als wax.

Optioneel zou je nog een sealant erbij kunnen nemen zoals Poorboys EXP of Wolfgang DGPS (de wolfgang is een trede hoger dan de EXP)



EDIT: als je toch voor de professional polish gaat moet je de zwarte pad gebruiken :)^
 
corsawim zei:
knap gedaan:)^ Blijkbaar heeft Nissan dus ook harde lak.
Hier ben ik dus erg benieuwd naar! In het lijstje van hardheid van de lakken staat NISSAN bij de zachte. Heeft de Qashqai een harde lak?
 
OK Wouter, bedankt! De Monello producten krijg ik bij de DAP startset :)^ . Heb ik bij een swirlvrije auto de Mezzo nodig? Of kan ik de finale meteen toepassen. En een vraag algemeen: wassen jullie de auto weer na polijsten? DAP-pen is voor mij nieuw dus alle tips zijn welkom (ik heb er van Tim ook al veel ontvangen via de mail, waarvoor dank :)^ )