• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Siliconen vrije producten, welke?

dionio

Detailing rookie
26 jan 2009
59
0
Hallo,
Ik ben van plan een setje detailspul aan te schaffen. Ik heb een zwarte Audi A3. Altijd gewassen in de lokale wasbox met spons en eens in de 3 maanden in de turtle wax. Nu ben ik terecht gekomen op dit forum en ik ben er achter gekomen dat mijn turtle wax toch niet HET beste spul is. :-/
Ik ga de auto binnen behandelen in een autoschade herstel bedrijf. Het probleem hier is dat er in dit pand ook auto's gespoten worden. Ik mag daarom geen spullen gebruik welke siliconen bevatten. Ik kan bij de producten geen informatie vinden over de bestandsdelen van de producten. Wie kan mij hierin helpen?

Ik wil:
- wassen in de lokale wasbox

- kleien
- polish / swirls verwijderen
- voeden
- waxxen

Is de 1,2,3 deep crystal set van meg. genoeg + een setje clay?( indien dit allemaal siliconen vrij is )

gr. Dion

Hoi Dion,

Alle producten van Poorboys World en Meguiars zijn siliconen vrij op een enkele dressing na. Deze heb jij ook niet nodig voor het 5 stappenplan dus ik zou zeggen bestellen en gaan met die banaan! ;)

als ik mag aanvullen;-)

uit de pro-line van meguiars zijn de volgende producten te gebruiken die body shop save zijn;

shampoo
-M62 carwash
-M00 hi-tech wash
-shampoo plus (detailer-line)
-hyper wash(detailer-line)

polijsten
-M80
-m83
-solo

glaze/ polish
-M3 machine glaze
-m7 show car glaze

detailer spray
-M34 Final inspection

wheel and tire
-all metal polish (pro versie)

interrior cleaner
- all purpose cleaner (detailer-line)

ruiten (binnen/buiten)
-glass cleaner concentrate(detailer-line)

rubber/ kunsstof
- silicon free dressing (detailer-line)

alleen qua wax heb ik niets kunnen vinden. alles van meguiars bevat siliconen! ook de M16, NXT, hi-tech yellowax, goldglass,M21,step 3 enz.

van de andere merken durf ik het niet te zeggen maar van meguiars ben ik zeker.!
zover ik weet bevatten zelfs de pure waxen een hoeveelheid middelen die het spuiten kunnen beinvloeden. daarom voordat je je auto laat bewerken zou ik hem goed cleanen en ontvetten.

succes;-)

succes

Xizer zei:
Hoi Dion,

Alle producten van Poorboys World en Meguiars zijn siliconen vrij op een enkele dressing na. Deze heb jij ook niet nodig voor het 5 stappenplan dus ik zou zeggen bestellen en gaan met die banaan! ;)

Ik wil niet de betweter uithangen tijger, maar de waxen van meguiars bevatten wel degelijk siliconen en andere middelen die niet bodyshop save zijn;-) . nogmaals van de andere merken durf ik niets te zeggen maar van meguiars weet ik het heel zeker;-)

Ik heb nu de volgende producten besteld:
SSR1 ( geen silliconen volgens poorboysworld.com )
Black Hole
Natty's Bleu

De laatste 2 staat niet bij dat ze sillicone vrij zijn. Maar kan iemand de verpakking controleren of dit erop staat.
Ik krijg anders ruzie met de eigenaar van de spuiterij als ik dit daar gebruik :D

8o

Ik heb altijd gemeend dat Meg's producten zo goed als silicoon vrij waren Cees! In ieder geval bedankt voor de correctie! :-)^

dionio zei:
Ik heb nu de volgende producten besteld:
SSR1 ( geen silliconen volgens poorboysworld.com )
Black Hole
Natty's Bleu

De laatste 2 staat niet bij dat ze sillicone vrij zijn. Maar kan iemand de verpakking controleren of dit erop staat.
Ik krijg anders ruzie met de eigenaar van de spuiterij als ik dit daar gebruik :D

bel anders even naar carclean deze kunnen dat zeker checken voor je, dan weet je het echt zeker! ;-)

Hallo Dion,

Tim zegt, dat hij navraag heeft gedaan (al een tijd geleden) bij Poorboys, over welke producten siliconen bevatten. Poorboys World heeft toen verklaard, dat in geen van haar producten siliconen zitten. Je kunt dus inderdaad veilig o.a. hun wax gebruiken in die spuiterij. Uiteraard kun je eventueel wel de eerdere stappen met producten van Meguiar's doen, als je dat prettig vindt.

Bedankt Cees, voor je info over de Megs producten! Weer wat geleerd :ja

Groet,
Daan
(Carclean.com)

Ok dan!
Heel erg tof dat je de navraag hebt gedaan.. Dan hoop ik de spullen voor het weekend binnen te hebben en dan gaan ik voor het eerst een keer een auto eens echt behandelen.. Ik zal wel een paar foto's maken ;)

Wat een geluk heb ik om het binnen te kunnen doen. Een auto wassen met -1 gaat zo lastig.

Niet mijn auto, maar ik stond zeker een auto te wassen / gedeeltelijk polijsten / waxen! :rules