• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

slijpgraad ultimate compound

IIN4SHII

Detailing rookie
2 mei 2011
16
0
In welke slijpgraad valt ultimate compound.
Ik zat vandaag te voelen welke producten scherper waren nu voelt ultimate compound helemaal niet zo scherp aan als je het tussen je vingers heen en weer wrijft, zelfs na goed schudden voel ik bijna niks.
Heb het vergeleken met raffini finale en die voelt toch echt scherper aan dan ultimate compound of is er iets mis met de ultimate compound die ik heb?

mvg robbert

Er is niks mis met uw Ultimate Compound hoor. :no

Het is gewoon een andere technologie, de UC bevat zgn SMAT technologie, piepkleine polijstkorrels die niet afbreken. Volgens mij is dit ook de verklaring dat je ze niet voelt (bij wel-afbrekende korrels zijn is de korrel -in het begin- voelbaar en naarmate hij afbreekt niet meer, bij smat zijn de korrels bij aanvang reeds klein maar breken niet af).....indien de korrels van UC groter waren dan zou het polijstresultaat waarschijnlijk heel erg grof zijn (juist omdat ze niet afbreken)

Ultimate Compound is voor zover ik weet de consumentenversie van M105 en dus qua slijpgraad zeker niet te verwarren met een finishing polish (alhoewel UC wel mooi finished juist door die kleine korrel)

Echt waar?

Mij is juist geleerd dat ultimate compount juist wel een afbrekend effect heeft, dus naar mate je het gebruikt het product steeds fijner word.
Dus wel lullig dan :P want vertel het ook tegen de meeste klanten zo :weetniet :-"
Volgens mij hebben de mannen van meguiars dit zelfs verteld, maar dat weet ik niet meer zeker..

Verder is UC wel een fijn product opzich, voorheen gebruikte ik dit altijd, en op de fiesta nette resultaten mee behaald!

mzzl Dennis

De Meguiars UC heeft een flinke cuttingfactor, vergelijkbaar met SSR 2,5. Alleen breken de korrels niet af (abrasive) zoals bij andere producten, die zijn zogenaamde diminishing abrasives.

De UC is niet de consumentenversie van de M105. De M105 is een polijstmiddel met diminishing adbrasives en de UC juist weer niet :-"

agressiveness.webp

Zie ook mijn review

uuuh volgens mij breken ze juist niet af bij de M105 ( SMAT ).
De UC is tevens een SMAT oftewel een Micro Abrassive welk niet afbreekt, maar daarintegen gaat ie wel verkleuren naar een olieachtige gloed zoals we bij de DAT ( Diminishing oftewel afbreekbaar ) gewend zijn ( dus a la Monello Raffini bv )
Resume: beide breken niet af, de UC is stukje lichter dan de M105 en is idd de consumenten uitvoering ( voor zover tegenwoordig nog van kan spreken alhier, men gebruikt hier steeds vaker de Pro middelen )

Nog even ter bevestiging:

De Ultimate Compound bevat de zogenaamde non deminishing technologie. De korrel blijft dus hetzelfde en breekt niet af. Hierdoor heb je constant hetzelfde polijstresultaat. Hierdoor voelt deze inderdaad minder grof aan, maar doet toch zeker zijn werking. Hierdoor is het resultaat swirlvrij en heb je niet meerdere stappen die je moet volgen of een polijstmiddel dat je opnieuw moet aabrengen zodra de schuurgraad te mild is terwijl je nog product op de pad hebt wat al gedeeltelijk afgebroken is.

nicknameless zei:
De UC is niet de consumentenversie van de M105. De M105 is een polijstmiddel met diminishing adbrasives en de UC juist weer niet :-"
Hoe kom je daar nou bij? Heb je daar een bron van?

Ze zijn namelijk beide SMAT (Super Micro Abrasive Technology).
Staat notabene geel en vet gedrukt op de fles:
M105.webp

Probeer het voortaan eerst goed uit te zoeken voordat je zo'n bewering plaatst, liefst met bron erbij.

Volgende keer eerst even goed controleren voordat je een sterke bewering plaatst. Nu ging TS er vanuit dat je gelijk had, als hij dit niet meer leest dan is dat toch zonde.