Pak gewoon eens een oud wit shirt, wat compound en boen eens flink op een klein stuk van de kap.
Als het shirt zwart wordt, dan is de kans groot dat het een unilak is.
Er is echter ook een kans dat er in het verleden een kleur wax gebruikt is, zoals de color magic.
Dat zal ook zwart afgeven, maar op een gegeven moment weg zijn.
Wat puntjes van opbouwende kritiek;
- Polijstresulaten zijn moeilijk te beoordelen en op de foto te krijgen zonder de juiste belichting.
Schaf een swirlfinder aan (zoals de Faro of de Brinkman) en er gaat een wereld voor je open.
- De te polijsten oppervlaktes zijn te klein (is al aangegeven). Bij een DA moet je een dambord patroon volgen om een goede correctie te krijgen, dat is nu niet mogelijk. Op een kras (hoe diep dan ook) moet je dwars polijsten, je kant daarmee de hoeken af waardoor hij minder zichtbaar wordt indien hij te diep is om helemaal weg te krijgen. Door een dambord te doen, pak je de lakdefecten vanuit meerdere richtingen aan. Dit is bij een rotary niet nodig omdat hij door zijn geforceerde karakter en circulaire beweging, al meer correctie heeft.
- Je begint je polijststappen behoorlijk zwaar, dit had juist een mooie kans geweest om het testspot principe uit te oefenen; licht beginnen en opschalen indien nodig.
Als het shirt zwart wordt, dan is de kans groot dat het een unilak is.
Er is echter ook een kans dat er in het verleden een kleur wax gebruikt is, zoals de color magic.
Dat zal ook zwart afgeven, maar op een gegeven moment weg zijn.
Wat puntjes van opbouwende kritiek;
- Polijstresulaten zijn moeilijk te beoordelen en op de foto te krijgen zonder de juiste belichting.
Schaf een swirlfinder aan (zoals de Faro of de Brinkman) en er gaat een wereld voor je open.
- De te polijsten oppervlaktes zijn te klein (is al aangegeven). Bij een DA moet je een dambord patroon volgen om een goede correctie te krijgen, dat is nu niet mogelijk. Op een kras (hoe diep dan ook) moet je dwars polijsten, je kant daarmee de hoeken af waardoor hij minder zichtbaar wordt indien hij te diep is om helemaal weg te krijgen. Door een dambord te doen, pak je de lakdefecten vanuit meerdere richtingen aan. Dit is bij een rotary niet nodig omdat hij door zijn geforceerde karakter en circulaire beweging, al meer correctie heeft.
- Je begint je polijststappen behoorlijk zwaar, dit had juist een mooie kans geweest om het testspot principe uit te oefenen; licht beginnen en opschalen indien nodig.