@Marob - De Blauwe spiderpad (Navy Blue) is niet hetzelfde als de Zwart-witte spiderpad (Sandwich) Deze Sandwich is naar mijn idee harder. Althans, het zwarte foam is harder/stugger.
Mijn ervaring is ook dat als je de S3 goed doorwerkt, dat de finish zeker al acceptabel is voor de gemiddelde poetsert.
Ik heb best wel een aantal auto's gedaan voor derden waarbij men top-kwaliteit wilde, maar hier niet voor wilde betalen. Na mijn uitleg begrepen zij het verhaal over finishen, maar waren niet overtuigd toen ik het verschil in wél en níet finishen liet zien middels een testspot. ... Dus, dan werd het 1-staps polijsten met de S3 die ik goed doorwerkte.
Daarbij snap ik het verhaal van de doorgewinterde detailers zoals
@Zluytr. Echter zijn er lakken die zich prima lieten finishen met S3 zonder een overduidelijke waas te laten zien, maar soms had ik al helemaal in mijn hoofd dat ik een auto wel ''effe'' 1-stap kon polijsten en de waas zeker wél aanwezig was.
(Duidelijkste voorbeeld; 2 Porsches - 911 van dezelfde eigenaar. Zwart + donkerblauw, zelfde bouwjaar, originele lak, maar de één kon ik finishen met S3, de ander overduidelijk niet. Opvallend genoeg kreeg ik de zwarte netjes, de donkergroene was lastig)
De zomer komt er weer aan en mijn buurman zit er aan te denken om zijn Porsche - 944 S2 te gaan verkopen. Deze rode unilak zonder clearcoat, dof van de swirls en vervuiling, heb ik al eens met een finishing combi/Cleaner getest en op 2 panelen kreeg ik verschillende resultaten;
Zijpaneel achter; DAP + Raffini Wit + Pro Polish - Dieprode kleur, maar toch nog wel een paar lichte swirls.
Zijpaneel achter; DAP + Raffini Wit + S30 - Binnen no-time een dieprode kleur (door de reiniging), maar 10% minder swirls.
Zijdeur passagier; DAP + Raffini Wit + S30 opnieuw, maar op moeten schalen tot zelfs Raffini Geel + S3.
Zijpaneel vóór; DAP + Raffini Wit + S3 opnieuw, maar nu zelfs alles in één keer perfect.
Elk paneel lijkt volkomen anders te reageren en dat lijkt mij mooi om de verschillen tussen polishes te gaan vastleggen op beeld.