• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sloop Motorkap polijsten * Monello + Foam // Spiderpad + Veloce/S3

Wel dan even zorgen tegen die tijd dat er niets op de kofferdeksel zit qua wax (gewoon kaal is het beste).
En uiteraard graag gedaan.
 
@Quantoxx, sorry om dit oude bericht terug vanonder het stof te halen. Maar ik vond het best intressant. Ik was gisteren namelijk bezig met blauwe spiderpad en s3. En ik vond het echt een diepe glans hebben. Na de finale vond ik het verschil echt zo miniem dat het wel verspilde tijd leek. Eerste keer dat ik me deze combo werkte en ik was dus aangenaam verrast :p
 
“Lijkt”

Tot dat je knappe verlichting gebruikt!

Dat geloof ik best! Maar niet iedereen kijkt zoals een detailer. Ik denk als ik mijn ouders hun auto zou doen met enkel s3 en zonder finale of s30. Dat zij echt al zeer tevreden zouden zijn en wrss het verschil niet zouden zien. Dat denk ik tenminste, ik doe het ook maar voor m'n plezier en niet als werk.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Marob - De Blauwe spiderpad (Navy Blue) is niet hetzelfde als de Zwart-witte spiderpad (Sandwich) Deze Sandwich is naar mijn idee harder. Althans, het zwarte foam is harder/stugger.

Mijn ervaring is ook dat als je de S3 goed doorwerkt, dat de finish zeker al acceptabel is voor de gemiddelde poetsert. :p Ik heb best wel een aantal auto's gedaan voor derden waarbij men top-kwaliteit wilde, maar hier niet voor wilde betalen. Na mijn uitleg begrepen zij het verhaal over finishen, maar waren niet overtuigd toen ik het verschil in wél en níet finishen liet zien middels een testspot. ... Dus, dan werd het 1-staps polijsten met de S3 die ik goed doorwerkte.

Daarbij snap ik het verhaal van de doorgewinterde detailers zoals @Zluytr. Echter zijn er lakken die zich prima lieten finishen met S3 zonder een overduidelijke waas te laten zien, maar soms had ik al helemaal in mijn hoofd dat ik een auto wel ''effe'' 1-stap kon polijsten en de waas zeker wél aanwezig was. (Duidelijkste voorbeeld; 2 Porsches - 911 van dezelfde eigenaar. Zwart + donkerblauw, zelfde bouwjaar, originele lak, maar de één kon ik finishen met S3, de ander overduidelijk niet. Opvallend genoeg kreeg ik de zwarte netjes, de donkergroene was lastig)

De zomer komt er weer aan en mijn buurman zit er aan te denken om zijn Porsche - 944 S2 te gaan verkopen. Deze rode unilak zonder clearcoat, dof van de swirls en vervuiling, heb ik al eens met een finishing combi/Cleaner getest en op 2 panelen kreeg ik verschillende resultaten;

Zijpaneel achter; DAP + Raffini Wit + Pro Polish - Dieprode kleur, maar toch nog wel een paar lichte swirls.
Zijpaneel achter; DAP + Raffini Wit + S30 - Binnen no-time een dieprode kleur (door de reiniging), maar 10% minder swirls.
Zijdeur passagier; DAP + Raffini Wit + S30 opnieuw, maar op moeten schalen tot zelfs Raffini Geel + S3.
Zijpaneel vóór; DAP + Raffini Wit + S3 opnieuw, maar nu zelfs alles in één keer perfect.

Elk paneel lijkt volkomen anders te reageren en dat lijkt mij mooi om de verschillen tussen polishes te gaan vastleggen op beeld. :D
 
Dat geloof ik best! Maar niet iedereen kijkt zoals een detailer. Ik denk als ik mijn ouders hun auto zou doen met enkel s3 en zonder finale of s30. Dat zij echt al zeer tevreden zouden zijn en wrss het verschil niet zouden zien. Dat denk ik tenminste, ik doe het ook maar voor m'n plezier en niet als werk.


Ik doe het ook niet voor mijn werk.. gelukkig niet!

En iedereen moet ook zelf bepalen hoe hoog ze de lat leggen.. ik ben wel iemand die graag de lat zo hoog mogelijk legt en trots op zijn werk is als het resultaat er naar is!

Als je enig met S3 polijst blijft er waas achter. Die zal je vaak niet zien tot je er goed licht op schijnt.

Ik neem daar persoonlijk geen genoegen mee!
 
@Quantoxx dat is precies wat ik bedoel. Ik denk echt dat heel veel mensen het verschil niet zien en dat ze zeer tevreden zouden doen met enkel 1 hit met s3. Ik vond wel dat de blauwe spiderpad de s3 goed verwerkte. Volgende keer zal ik de wit-zwarte eens proberen.
Ik lees altijd overal over 2-3 stappen daarom dat ik het eens wou vragen en ik ben blij dat ook jij dat wel eens doet, dan hoef ik me geen idioot te voelen o_O

Bedankt voor je reactie!
 
Ik neem daar persoonlijk geen genoegen mee!

Dat begrijp ik zeker! Ik heb het tot nu toe ook altijd gedaan met een finish. Ik heb wel goede lichten maar wss niet evenveel lumens als jou, zoals ik zei ik doe dit enkel voor familie en vrienden. En ik wil er dan ook geen 1000'en euro's insteken in 1 keer. Ik ben langzaam aan mijn collectie aan het uitbreiden maar dat duurt wel eventjes. Ik zag eerlijk gezegd geen waas en mss dat dit bij de blauwe spiderpad minder is als bij de zwart-witte omdat hij wat zachter is? Maar ik geloof best dat je ze met jou lampen wel zou zien!

Ik zou wel zeer graag wat foto's van je zien dat ik kan zien dat quantoxx bedoelt
 
Als je enig met S3 polijst blijft er waas achter. Die zal je vaak niet zien tot je er goed licht op schijnt.

Dat kan ik beamen

Scholl S3 laat een prima finish achter...

Smart (55).JPG


...tot je er een lichtbron op zet...

Smart (56).JPG


Kleine moeite om met een finishing product en pad nog een hit te geven.
 
  • Leuk
Reactions: Viffer en Zluytr
Kleine moeite om met een finishing product en pad nog een hit te geven.

Oh wow okee. Dit zag ik inderdaad niet met mijn licht. Zie je dit wel in de zon dan?

Het neemt toch wel een paar uur in beslag om de volledige auto nog een hit te geven en sommige mensn willen hem na 1 dag al terug en dan word het moeilijk. Maar ik zie nu wat je bedoelt. Dan blijf ik gewoon finishen!
 
@Marob - En inderdaad, de gemiddelde auto-eigenaar zit dit écht niet en de gemiddelde detailer waarschijnlijk ook niet. :p Zodra je dit zelf ziet op je eigen auto, dan finish je nog wel. ;)

Tja.. Ik ken het verhaal van ''de auto maar één dag kunnen missen''. Dan leg ik uit wat er allemaal moet gebeuren en dan wordt het nóg niet begrepen. Dus... ''Er zijn genoeg poetsbedrijven waarbij je de auto dezelfde dag nog op kan halen. kost je een stuk minder, maar je krijgt ook minder. Succes! :D''
 
Oh wow okee. Dit zag ik inderdaad niet met mijn licht. Zie je dit wel in de zon dan?
Probeer in ieder geval diverse lichtbronnen: tl buis, halogeen, led, zaklamp, buiten in direct zonlicht enz.

en sommige mensn willen hem na 1 dag al terug en dan word het moeilijk.
Doe de klus dan niet hoe verleidelijk de centen ook zijn. Als je onder tijdsdruk werkt, is de kans aanwezig dat je fouten gaat maken en inlevert op kwaliteit.

Is het anders een optie om bijvoorbeeld de Scholl S20 of een vergelijkbaar product te gebruiken? Dit is een 1-staps product. Als je klanten genoegen nemen dat de auto prima glanst en her en der nog wat swirltjes in de lak zitten, dan is dat een prima alternatief.

Ik verbaas me af en toe dat men het presteert bijvoorbeeld een BMW 5-serie station in 1 dag klaar te krijgen. Beginnen op het gemak om 10 uur en 17 uur klaar.
3 stappen gepolijst én in de coating gezet...:rolleyes:
 
@Quantoxx daar heb je gelijk in. Wij zijn met 2 en een auto klaarkrijgen op 1 dag is zelf dan al zo goed als onmogelijk. Toch niet zoals wij het willen. Enkel polieren en waxen zou mss nog net lukken maar wij willen ook altijd de motorkap, interieur, velgen, banden en dergelijke doen.

@nicknameless deze moet ik eens proberen dan! Nog niet gehad. Werkt dit ook op harde duitse lakken ?
 
Doe de klus dan niet hoe verleidelijk de centen ook zijn. Als je onder tijdsdruk werkt, is de kans aanwezig dat je fouten gaat maken en inlevert op kwaliteit.
Dat is voor mij punt 2. :D Punt 1 is dat ik het niet leuk vind om op die manier te MOETEN, zeg maar. :p Dat heeft voor mij de hobby ook vrijwel helemaal gesloopt.

@Marob - De S20 werkte op mijn BMW prima als tussendoortje. De bite voelde iets minder, maar ik kreeg een prima correctie en hoogglans, voor een one-step.
 
  • Leuk
Reactions: Marob
Is het anders een optie om bijvoorbeeld de Scholl S20 of een vergelijkbaar product te gebruiken? Dit is een 1-staps product. Als je klanten genoegen nemen dat de auto prima glanst en her en der nog wat swirltjes in de lak zitten, dan is dat een prima alternatief.

Exact de reden waarom ik alleen maar vrienden en bekenden help die het kunnen waarderen en niet ca. vier week later door de wasstraat knallen. o_O

Nu ik die SRP heb ontdekt... :joy: bomvol fillers, dus als er hier weer eentje staat waarvan de auto verkocht of ingeleverd moet, pak ik deze wel. Want om voor inlevering nu S3, S30 en S40 te gaan doen...:innocent:
Vindt het wel een fraai paardenmiddel, wordt vast ook wel in de garages gebruikt.

Die S20 ken ik niet, zal er eens wat over gaan lezen.