• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Smooth Surface Clay Kit

woutjuh5

Detailing rookie
7 jan 2011
7
0
hee
dit zal vast wel al 300x behandeld zijn maar kan het toch niet vinden.
ik ben redelijk nieuw met het poetsen enz.
ik was met dodo juice born to be mild, en gebruik de washmitt van pb.
mijn vraag is ik ga mijn auto clayen met meg. Smooth Surface Clay Kit (voor het eerst)
ik heb een auto van 3 maanden oud hij cronogeel (seat ibiza)en heb geen krassen en swirls.
moet ik na het kleien ook nog polijsten of iets.
of zal ik em gelijk in de wax zetten.
bedankt alvast.
 
nee oke.
maar door het clayen krijg je geen krassen ofzo
of moet ik ernaa een paintcleaner of glaze gebruiken?
 
Met een Brinkman of 2 andere soorten licht kan je zien of je toch enige swirls of lakdefecten in je lak hebt zitten.

Een glaze kan en mag je altijd op de lak aanbrengen.
 
Als jij vind dat je lak er goed uitziet, kan je dus kleien, paintcleanen, glazen en waxen.

De klei die jij hebt is redelijk mild te noemen, dus kans op marring is weinig aanwezig, afhankelijk van de lak. Maar kijk wel elke keer goed naar de vervuiling die de klei opneemt. Dus regelmatig dubbelvouwen en niet al te gierig doen met de kleispray.
 
Vandaag me meg smooth surface claykit ontvangen.
Heb er meg cleaner en wax sample bijgekregen.
Is het mogelijk daar 1 laag van aan te brengen en als 2e laag collinite's 845?
Of werkt dat niet