• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Snow Foam, tast het de waxlaag aan en hoe sterkt reinigt het?

Daniel123

Detailing rookie
11 aug 2011
10
0
Hallo, ik begin me wat meer te verdiepen in het foamen.
Het lijkt mij super handig als voorwas enz.
Nu heb ik een aantal vraagjes:
Dat foam , tast dat de waxlaag aan?,
En als de auto bijvoorbeeld redelijk schoon is, bijvoorbeeld een week geleden gewassen, kan je hem dan ook effe snel foamen en weer afdrogen?, dat het een hoge reinigingskracht heeft.
Dit waren mijn vraagjes voor nu.
Gr. Daniel

Hallo daniel,

De foam tast net zoals de shampoo de wax niet aan MITS goed verdunt.
als je auto niet vies is en er geen zandkorrels op liggen zou het kunnen maar is
niet aan te raden. Het is juist als voorwas om het vuil los te weken zodat het er met de
mitt gemakkelijk af gaat.

Hallo Daniel123
De foam zal je waxlaag miniem aantasten mits juist gedoseerd. Maar het voordeel wat foamen opleverd is groter dan het nadeel.
Ik foam voor iedere wasbeurt, waarom? Gewoon omdat het kan:love
De auto is dan al redelijk schoon, mij valt op dat mijn spoelwater niet veel viezer is dan mijn waswater. Gewoon nog helder kan ik wel zeggen.
Alleen foamen en afdrogen zou ik niet aandurven, er zal maar ergens toch nog wat vuil zitten.
Ik zou zeggen lekker gaan foamen.

Groet Frans

Foamen helpt zeker om de grootste vervuiling weg te krijgen, maar inderdaad juist verdunnen, tenzij je je waxlaag wil strippen.
Het vervangt niet echt de wasbeurt, want het fijne laagje vuil dat je zelfs na een weekje al hebt, krijg je enkel weg met de mitt.
Maar schrobben zal je inderdaad niet meer moeten doen. :-d