Zaterdag 27/4 was het dan een feit.
Nadat Lennerd en ik een bakje koffie en een praatje gemaakt hadden bij mij thuis, gingen we op weg richting Zeeland.
Aangezien we gebruik konden maken op het werkadres van Lennerd, het mooi weer was en we daar van alle voorzieningen gebruik konden maken,
nu dus de uitgelezen kans om samen eens de koppen en pads bij elkaar te steken voor onze auto-ergernissen!
Doel:
Aangekomen op lokatie, binnen in de hal alles klaargelegd en uitgestald. Na een prima koffie in de kantinekeuken, begonnen met voorbereidingen.
Als eerste de extractor van stal gehaald.
De bekleding van de TT ingespoten met een APC van Mequairs waarvan Lennerd al twee busjes met verschillende verhoudingen had gemaakt.
Deze ingewerkt met een borsteltje over de oppervlakken.
Voor de meesten is het nu wel duidelijk wat een extractor doet maar ik verbaasde me toch nog over het goede en frisse resultaat met eigen ogen op eigen bekleding!
Het was een prima zonnige dag dus kon alles ook even goed uitdampen hierna.
Duidelijk te zien na het stofzuigen: hardnekkige vlekken, vooral op de naad van het platte, vlies-achtige tapijt.
(de rest van het interieur is overigens voorzien van een veel dikker, ander tapijt wat erg makkelijk schoon te houden is..)
En dit kwam er uit dat gedeelte..
De "donkere" vegen waren nog wat vochtig maar het eindresultaat was egaal en zal duidelijk zijn
Hieronder een van de stoelen (-met watervlekken) voor en na behandeling.
De gehele stoel oogt een stuk frisser en vooral als nieuw in dagbelichting!
hierbij gelaten ivm tijd en polijsten maar binnenkort zal ik dan ook graag het gehele interieur aan willen pakken!
Toen was het de hoogste tijd om de 4-deurs (krassen) Mercedes aan te pakken!
De volgende plaatjes tonen aan hoe de treurige situatie was van achterscherm via achterdeur naar voordeur (waarbij je nog niet eens echt alle krassen ziet):
Na inschatting van mijn kant en een combi testspots op het minst beschadigde paneel achter de achterdeur,
was te merken dat ook deze "Duitser" helaas echt een wolletje wenste op de meeste plekken icm de "Inizio".
Uiteraard daarna op oranje de "Mezzo" en het geheel afbouwend met de Finale op lichtgroen.
Het ene paneel was was meer werk als het andere maar het gaat om het resultaat waarbij we een positief resultaat bereikt hebben! ^
Lennerd zag een onbewaakt ogenblik mijnerzijds denk ik... @work!
Weg met die krassen...!
Hierna hebben we beiden de rest van de auto gedaan en de Poorboys Blackhole ingewerkt.
Na een halfuur curen afgenomen en de Poorboys EX-P opgebracht om vervolgens in de tussentijd nog even de Auto Finesse Revive te demonstreren:
Lennerd had een handig sponsje gemaakt voor deze delen en heeft de hele auto er gelijk mee gedaan.
Nadat we de EX-P wat langer hebben laten curen, een boel gekletst en het werkje af hebben gemaakt,
was het inmiddels nacht geworden en hebben ook wij rustig afgebouwd, opgeruimd en huiswaarts gegaan uit het donkere Zeeland.
Rest mij nog, jullie de volgende foto's te laten zien:
Lennerd nog bedankt voor de goede zorgen qua "innerlijke mens" en ook je vrouw. De kleine had het flink naar haar zin eventjes tussen de auto's toen ze langskwamen
..ik ben overigens benieuwd wat "de buurman" met de MB-C klasse zal zeggen... 8-o
Bedankt voor het lezen allen!
Grtz, Dennis.
Nadat Lennerd en ik een bakje koffie en een praatje gemaakt hadden bij mij thuis, gingen we op weg richting Zeeland.
Aangezien we gebruik konden maken op het werkadres van Lennerd, het mooi weer was en we daar van alle voorzieningen gebruik konden maken,
nu dus de uitgelezen kans om samen eens de koppen en pads bij elkaar te steken voor onze auto-ergernissen!
Doel:
- - De onlangs geconstateerde krassen, uit de rechterzijde van de Mercedes B van Lennerd krijgen.
- De auto een full lak-detail geven waarbij Lennerd eigen kon worden met de DAP en de verschillende combi's uit onze (niet heel verschillende-) verzameling.
- De TT kofferbak bekleding en twee vlekjes uit de wang van de passagiersstoel krijgen waarbij gelijk een how-to van de Karcher extractor van Lennerd krijgen voor een vervolg.
Aangekomen op lokatie, binnen in de hal alles klaargelegd en uitgestald. Na een prima koffie in de kantinekeuken, begonnen met voorbereidingen.
Als eerste de extractor van stal gehaald.
De bekleding van de TT ingespoten met een APC van Mequairs waarvan Lennerd al twee busjes met verschillende verhoudingen had gemaakt.
Deze ingewerkt met een borsteltje over de oppervlakken.
Voor de meesten is het nu wel duidelijk wat een extractor doet maar ik verbaasde me toch nog over het goede en frisse resultaat met eigen ogen op eigen bekleding!
Het was een prima zonnige dag dus kon alles ook even goed uitdampen hierna.
Duidelijk te zien na het stofzuigen: hardnekkige vlekken, vooral op de naad van het platte, vlies-achtige tapijt.
(de rest van het interieur is overigens voorzien van een veel dikker, ander tapijt wat erg makkelijk schoon te houden is..)
En dit kwam er uit dat gedeelte..
De "donkere" vegen waren nog wat vochtig maar het eindresultaat was egaal en zal duidelijk zijn
Hieronder een van de stoelen (-met watervlekken) voor en na behandeling.
De gehele stoel oogt een stuk frisser en vooral als nieuw in dagbelichting!
hierbij gelaten ivm tijd en polijsten maar binnenkort zal ik dan ook graag het gehele interieur aan willen pakken!
Toen was het de hoogste tijd om de 4-deurs (krassen) Mercedes aan te pakken!
De volgende plaatjes tonen aan hoe de treurige situatie was van achterscherm via achterdeur naar voordeur (waarbij je nog niet eens echt alle krassen ziet):
Na inschatting van mijn kant en een combi testspots op het minst beschadigde paneel achter de achterdeur,
was te merken dat ook deze "Duitser" helaas echt een wolletje wenste op de meeste plekken icm de "Inizio".
Uiteraard daarna op oranje de "Mezzo" en het geheel afbouwend met de Finale op lichtgroen.
Het ene paneel was was meer werk als het andere maar het gaat om het resultaat waarbij we een positief resultaat bereikt hebben! ^
Lennerd zag een onbewaakt ogenblik mijnerzijds denk ik... @work!
Weg met die krassen...!
Hierna hebben we beiden de rest van de auto gedaan en de Poorboys Blackhole ingewerkt.
Na een halfuur curen afgenomen en de Poorboys EX-P opgebracht om vervolgens in de tussentijd nog even de Auto Finesse Revive te demonstreren:
Lennerd had een handig sponsje gemaakt voor deze delen en heeft de hele auto er gelijk mee gedaan.
Nadat we de EX-P wat langer hebben laten curen, een boel gekletst en het werkje af hebben gemaakt,
was het inmiddels nacht geworden en hebben ook wij rustig afgebouwd, opgeruimd en huiswaarts gegaan uit het donkere Zeeland.
Rest mij nog, jullie de volgende foto's te laten zien:
Lennerd nog bedankt voor de goede zorgen qua "innerlijke mens" en ook je vrouw. De kleine had het flink naar haar zin eventjes tussen de auto's toen ze langskwamen
..ik ben overigens benieuwd wat "de buurman" met de MB-C klasse zal zeggen... 8-o
Bedankt voor het lezen allen!
Grtz, Dennis.