• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Soort harsachtige laag op sommige interieurdelen VW Golf IV

Richard Kl Junior77

Detailing rookie
1 aug 2020
4
15
Sommige interieurdelen van mijn Golf IV 2001 ( klepje opbergvak, middenconsole en een deel van de deur) zijn bedekt met een soort van harsachtige laag. Ik heb met diverse middelen APC van Poorboys, Nanolex interior cleaner geprobeerd om het schoon te maken maar de doeken glijden er stroef over heen en er ontstaat een witte waas. Weten jullie misschien een middel om het toch weer mooi zwart te krijgen.
 
Ik denk je probleem te herkennen en volgens mij gaat het om verkleurde/vergeelde coatinglaagje. Ik heb dit bij mijn V40 verholpen door er met een doek met ammoniak overheen te wrijven. Zodoende verwijder je deze coating en daaronder is het weer zo als het hoort te zijn. Ik zou je wel aanraden om het eerst op een klein onopvallend stukje te proberen aangezien ik het niet kan beoordelen op foto's en alleen kan insinueren dat het om dit probleem gaat.
 
Ik denk inderdaad, gezien het bouwjaar van de auto, dat de coating die op deze delen zit, langzaam aan op is, versleten is.

Zoals @VolvoNeo zegt, zou ik dit eerst eens proberen op een onopvallend stukje
 
Dat is inderdaad de zogenaamde soft touch lak die slecht wordt. Je kunt het volledig ontdoen of nieuwe onderdelen kopen. Via Ali zijn er oplossingen.