Graag wil ik mezelf voorstellen.
Ik ben een autogek en werk in de autobranche.
Mijn vriendin krijg binnenkort haar eerste nieuwe auto. En daarom heb ik me geregistreerd op het forum. Dit lijkt mij het perfecte moment om het poetsen van een auto eens wat professionele aan te pakken. Omdat ik graag in een schone auto rijdt en het niet erg vind om daar wat tijd in te investeren.
Het wordt een Skoda Citigo in de kleur Spring Green:
plaatje van internet geleend
Ik zit nu dus een lijstje te maken van de producten die ik wil bestellen.
Ik zou graag zo veel mogelijk bij een merk willen blijven omdat ik nu al door de vele keuzen het overzicht kwijt ben.
Omdat het een nieuwe auto is ga ik ervan uit dat hij kras vrij is. Dus voor het verwijderen van krassen en swirls doe ik nu nog geen aankopen. Dat zal de volgende stap zijn
Mijn doel is om de auto nu gelijk goed te verzorgen en in een goede bescherming te zetten. Met als doel dat hij er altijd mooi schoon uit ziet en vooral makkelijk te wassen is.
Is is geen show auto, maar dagelijks vervoer. Dus met gepaste inspanningen telkens een mooi resultaat te krijgen.
Ik heb nu het volgende lijstje gemaakt.
Wassen
1 100713 Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml
2 101154 Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard
1 100040 Grit Guard - Grit Guard - Zwart
1 101156 Grit Guard - Grit Guard - Rood
1 102097 Monello - Microfiber bundel - Trio
- 3x Peluce Verde – 45x45cm (350gsm)
- 3x Peluce Bianco – 45x65cm (350gsm)
- 3x Piccolo Nero – 35x35cm (300gsm)
- 1x Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm (600gsm)
- 1x Monello Wash Mitt (500gsm)
- 1x Monello Sponge (600gsm)
Kleien
1 101327 Dodo Juice - Supernatural Fine Detailing Clay - 3x80=240g
1 101241 Dodo Juice - Born Slippy clay lube - Spray 500ml
1 101240 Dodo Juice - Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10) - 500ml
Cleanen
1 100723 Poorboys World - Professional Polish - 473ml
1 100726 Poorboys World - Polish with Sealant - 473ml
Voeden / Galze
1 100901 Poorboys World - White Diamond - 473ml
Seal
1 100728 Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml
Wax
1 100725 Poorboys World - Natty's Paste Wax - 235ml
Ruiten
1 101024 Poorboys World - Velvet Smooth Glass Towel - 39x39cm
Spray's
1 101019 Poorboys World - QD+ Quick Detailer Plus - 473ml
1 100902 Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
Zoals jullie zien heb ik de meeste producten van Poorboys World geselecteerd. Omdat ik daar al een velgen wax van in mij bezit heb en ik veel goede ervaringen lees over dit merk.
Voor het kleinen heb ik gezocht naar een milde klei omdat het een nieuwe auto is. Poorboys is wat zwaarder en daardoor heb ik nu de Dodo Juice - Supernatural Fine Detailing Clay op het lijstje staan.
En dan bij de stappen van Cleanen tot Wax heb ik nu het gevoel dat er een aantal dingen dubbel in staan.
Wat zijn jullie adviezen hierin. Zoals gezegd is voor mij bij deze auto het praktische met het onderhouden belangrijker als de showcar finish.
Concrete vragen die ik heb:
Biedt de Dodo Juice - Born Slippy clay lube voordeel boven de Poorboys World - Spray and Wipe als glijmiddel voor het kleien? (de Dodo is zelf iets goedkoper onverdund)
Ik twijfel over de kleur van de auto. De lichte groen. Moet ik deze met de producten voor lichte lak behandelen (zoals het nu in het lijstje staat) of met de 'blue' variant voor donkere lakken. (ik bedoel de White Diamond & Natty's Paste Wax van Poorboys World)
Welke producten zijn nu wellicht overbodig en kunnen over geslagen worden in de stappen van cleane tot waxen.
En voor deze stappen heb ik ook nog applicators nodig. Ik zou graag de Monello pads willen gebruiken, maar daar zijn zoveel varianten van dat ik niet weet welke het best geschikt zijn.
Ik denk voor de polis (cleanen) een wat zwaardere en voor de andere stappen een lichte?
en wat is jullie mening over de MF doeken van Monello. Welke zijn makkelijker in gebruik? De 45x65cm of de 45x45cm?
En verdere tips zijn uiteraard welkom.
Alvast dank voor alle reactie
Ik ben een autogek en werk in de autobranche.
Mijn vriendin krijg binnenkort haar eerste nieuwe auto. En daarom heb ik me geregistreerd op het forum. Dit lijkt mij het perfecte moment om het poetsen van een auto eens wat professionele aan te pakken. Omdat ik graag in een schone auto rijdt en het niet erg vind om daar wat tijd in te investeren.
Het wordt een Skoda Citigo in de kleur Spring Green:
plaatje van internet geleend
Ik zit nu dus een lijstje te maken van de producten die ik wil bestellen.
Ik zou graag zo veel mogelijk bij een merk willen blijven omdat ik nu al door de vele keuzen het overzicht kwijt ben.
Omdat het een nieuwe auto is ga ik ervan uit dat hij kras vrij is. Dus voor het verwijderen van krassen en swirls doe ik nu nog geen aankopen. Dat zal de volgende stap zijn
Mijn doel is om de auto nu gelijk goed te verzorgen en in een goede bescherming te zetten. Met als doel dat hij er altijd mooi schoon uit ziet en vooral makkelijk te wassen is.
Is is geen show auto, maar dagelijks vervoer. Dus met gepaste inspanningen telkens een mooi resultaat te krijgen.
Ik heb nu het volgende lijstje gemaakt.
Wassen
1 100713 Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml
2 101154 Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard
1 100040 Grit Guard - Grit Guard - Zwart
1 101156 Grit Guard - Grit Guard - Rood
1 102097 Monello - Microfiber bundel - Trio
- 3x Peluce Verde – 45x45cm (350gsm)
- 3x Peluce Bianco – 45x65cm (350gsm)
- 3x Piccolo Nero – 35x35cm (300gsm)
- 1x Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm (600gsm)
- 1x Monello Wash Mitt (500gsm)
- 1x Monello Sponge (600gsm)
Kleien
1 101327 Dodo Juice - Supernatural Fine Detailing Clay - 3x80=240g
1 101241 Dodo Juice - Born Slippy clay lube - Spray 500ml
1 101240 Dodo Juice - Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10) - 500ml
Cleanen
1 100723 Poorboys World - Professional Polish - 473ml
1 100726 Poorboys World - Polish with Sealant - 473ml
Voeden / Galze
1 100901 Poorboys World - White Diamond - 473ml
Seal
1 100728 Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml
Wax
1 100725 Poorboys World - Natty's Paste Wax - 235ml
Ruiten
1 101024 Poorboys World - Velvet Smooth Glass Towel - 39x39cm
Spray's
1 101019 Poorboys World - QD+ Quick Detailer Plus - 473ml
1 100902 Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
Zoals jullie zien heb ik de meeste producten van Poorboys World geselecteerd. Omdat ik daar al een velgen wax van in mij bezit heb en ik veel goede ervaringen lees over dit merk.
Voor het kleinen heb ik gezocht naar een milde klei omdat het een nieuwe auto is. Poorboys is wat zwaarder en daardoor heb ik nu de Dodo Juice - Supernatural Fine Detailing Clay op het lijstje staan.
En dan bij de stappen van Cleanen tot Wax heb ik nu het gevoel dat er een aantal dingen dubbel in staan.
Wat zijn jullie adviezen hierin. Zoals gezegd is voor mij bij deze auto het praktische met het onderhouden belangrijker als de showcar finish.
Concrete vragen die ik heb:
Biedt de Dodo Juice - Born Slippy clay lube voordeel boven de Poorboys World - Spray and Wipe als glijmiddel voor het kleien? (de Dodo is zelf iets goedkoper onverdund)
Ik twijfel over de kleur van de auto. De lichte groen. Moet ik deze met de producten voor lichte lak behandelen (zoals het nu in het lijstje staat) of met de 'blue' variant voor donkere lakken. (ik bedoel de White Diamond & Natty's Paste Wax van Poorboys World)
Welke producten zijn nu wellicht overbodig en kunnen over geslagen worden in de stappen van cleane tot waxen.
En voor deze stappen heb ik ook nog applicators nodig. Ik zou graag de Monello pads willen gebruiken, maar daar zijn zoveel varianten van dat ik niet weet welke het best geschikt zijn.
Ik denk voor de polis (cleanen) een wat zwaardere en voor de andere stappen een lichte?
en wat is jullie mening over de MF doeken van Monello. Welke zijn makkelijker in gebruik? De 45x65cm of de 45x45cm?
En verdere tips zijn uiteraard welkom.
Alvast dank voor alle reactie