• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

spiegel spuiten - wat gaat hier niet goed?

eekaa

Detailing rookie
15 sep 2013
4
0
Ik wil graag de spiegel van mijn auto opnieuw in kleur spuiten omdat de lak was beschadigd.
Om te beginnen: ik doe dit voor het eerst en ik vond de spiegel wel een goed oefenobject. Na een eerste schuurbeurt wilde ik eens een eerste grondlaag opbrengen om oneffenheden goed te kunnen waarnemen bij het verder schuren.

De grondlak begon direct aan de bestaande lakranden te 'vreten'. Na enige tijd is dit het resultaat. De grondlak komt uit een spuitbus en is van Alabastine en geschikt voor autoreparaties (tenminste dat zegt de tekst). Het gekke vind ik dat het alleen aan de randen 'vreet', niet op plekken waar de lak niet 'doogeschuurd' is.

Wat gaat er hier niet goed?

ik denk dat jij gewone primer hebt gebruikt, en de spiegel van kunststof is

voor kunststof heb je namelijk bijna altijd een speciale kunststof primer nodig :-)^

Ok dank je wel voor je antwoord. Maar de primer tast de aangeschuurde lak aan. Niet het plastic van de spiegel. Daarmee gebeurd niets. Ik krijg het gevoel dat er rare oplosmiddelen in de spuitbus zitten die dit veroorzaken. Wat ik dan raar vind: waarom alleen dan aanvreten op de aangeschuurde randen en niet op het totale lakoppervlak?

Weet iemand wat ik kan doen om dit in de toekomst te voorkomen?

Is mij ook een keer overkomen, zag er ook exact zo uit................:ja

Kunstof primer + Lak + Blanke lak ( 2 of 3 lagen)
Goed ontvetten en niet te veel schuren want dat zie je in je lak terug.

Moet lukken.

gr

Moet dus op zoek naar een andere primer..! Ga het dan nog maar eens proberen. Dank jullie voor de hulp!

Je zal wel eerst de GEHELE laklaag die je recent hebt aangebracht zoals te zien op je foto moeten verwijderen met een afbijtmiddel of ??? en dan GOED ontvetten. Liever niet schuren als je een gladde onderlaag hebt want anders moet je gaan plamuren wat veel extra werk kost.
Als je de exacte kleur moet laten maken voor je spiegel kan je mogelijk een "weekmaker "laten toevoegen aan de lak, dat gebruiken ze ook op kunstof bumpers.

gr